    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: AmEx bez limitu??
    Date: Thu, 07 Sep 2006 13:02:13 +0200

    "Piotr" <piotr@centrum_.cz> writes:

    > nie, zapisu regulaminu/umowy karty. poza tym slowo "miliardowa"
    > potraktowalem jako "umowne"

    Aha. Dla mnie miliard to po prostu konkretna liczba, np. milion to
    zdecydowanie nie jest miliard.

    > - jesli jest jasno zapisane, ze karta nie ma
    > limitu bez danych (*) to nie ma i tyle.

    Jasne. Ale limit wydatkow to jedno, a pojedyncza transakcja to zupelnie
    cos innego. Mozliwe ze jakis Bill Gates czy ktos podobny moze w ciagu
    np. miesiaca wykonac (przynajmniej teoretycznie) transakcje na sume
    miliarda (czegokolwiek), ale wtedy (wciaz teoretycznie, bo w praktyce
    w ogole troche mocno w to watpie) byloby to wiele operacji.

    > inna sprawa jest opisane ponizej
    > "pre-set" - mozna nim kupic faktycznie kupic np. samolot - jednak
    > autortyzacja takiej transakcji troszke potrwa - nie jest to klika sekund ale
    > i nie kilka dni.

    Zalezy jaki samolot, sa takie ze potrwa pare sekund. W koncu samoloty
    to nie tylko B2 i A380 (a tych raczej nie oplaca sie kartami).

    > nie, nie slyszalem. i nawet mysle, ze jesli by taka byla to nikt by o niej
    > nie uslyszal.

    Akurat o miliardowych transakcjach latwiej uslyszec niz o takich
    za 100 zl (o tych ostatnich to mozna usluszec glownie wtedy, jesli
    sie stoi w kolejce za kupujacym).
    --
    Krzysztof Halasa