  • 1. Data: 2004-01-09 21:37:42
    Temat: Alternatywny adres na karcie kredytowej
    Od: "PAQ" <p...@v...net>

    Mam zamiar zrobic zakupy w sklepie internetowym w USA i chce aby towary byly
    wyslane na adres w USA. Poniewaz moj billing adres jest w Polsce sklep
    wymaga aby do karty byl dopisany jakis ALTERNATE SHIPPING ADDRESSES. Czy
    ktos probowal cos takiego zrobic w polskim banku i czy to jest wogole
    mozliwe? Moja karta jest akurat z Citibanku

  • 2. Data: 2004-01-09 22:50:23
    Temat: Re: Alternatywny adres na karcie kredytowej
    Od: "mlay" <m...@p...onet.pl>

    adres na ktory bedzie wyslany towar nie ma nic wspolnego z adresem na ktory
    przychodza bilingi...

    towar za ktory placisz wysyla ci sklep, a bilingi twoj bank..

    pzdr,
    mal

  • 3. Data: 2004-01-09 23:10:20
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

    mlay napisal/a:
    > adres na ktory bedzie wyslany towar nie ma nic wspolnego z adresem na
    > ktory przychodza bilingi...
    >
    > towar za ktory placisz wysyla ci sklep, a bilingi twoj bank..

    ale mając kartę masz przypisany do niej adres korespondencyjny (billing
    address) i niektóre sklepy mogą nie wysyłac towaru na adres który podajesz
    na zamówieniu jako shipping address (np. żeby ktoś nie zrobił zakupów twoją
    kartą).
    Obejście, jakie mi przychodzi do głowy, to zadzwonić do banku, zmienić adres
    korespondencyjny na ten w USA, dokonać transakcji i przywrócić adres :-))
    Tylko nie wiem czy można mieć zagraniczny adres do korespondencji (ale gdyby
    można mieć shipping, to kto wie?)

    --
    Pozdrawiam,
    Zbiggy

  • 4. Data: 2004-01-10 07:13:28
    Od: "krab" <_...@k...pl>

    Użytkownik "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > korespondencyjny na ten w USA, dokonać transakcji i przywrócić adres :-))
    > Tylko nie wiem czy można mieć zagraniczny adres do korespondencji (ale

    takie sklepy zadaja scanu takiego wyciagu, wiec da sie tak zrobic, ale nie
    od reki
    trzzeba przekonac pania w bnku aby faktycznie zrobila taki adres i aby ten
    wyciag poszedl pod ten adres, potem trzeba go stamtad jakos sciagnac -
    zeskanowac i wyslac do tegoz sklepu :-)) hi hi

  • 5. Data: 2004-01-10 09:57:41
    Od: "PAQ" <p...@v...net>

    "krab" <_...@k...pl> wrote in message
> [...]
    > wyciag poszedl pod ten adres, potem trzeba go stamtad jakos sciagnac -
    > zeskanowac i wyslac do tegoz sklepu :-)) hi hi

    Dzwonilem do Citibanku i facet mi powiedzial, ze moga mi dodac jako drugi
    adres, ktory sobie zechce i moze byc w USA. Tyle, ze nie robia tego przez
    telefon, a nalezy sie udac do oddzialu Citi wiec pojde w poniedzialek..
    Pytanie tylko czy to dziala? Bo jesli sklep weryfikuje karte to czy
    wyswietli mu sie wogole ten drugi adres czy tylko najwazniejszy, czyli
    billing address?

  • 6. Data: 2004-01-10 10:08:31
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

    PAQ napisal/a:

    > Pytanie tylko czy to dziala? Bo jesli sklep weryfikuje
    > karte to czy wyswietli mu sie wogole ten drugi adres czy tylko
    > najwazniejszy, czyli billing address?

    no to jak się nikt doświadczony w tej materii nie odezwie, to będziesz
    królikiem doświadczalnym :-)
    nie zapomnij napisać po fakcie i akcie co z tego wyszło.

    --
    Pozdrawiam,
    Zbiggy

  • 7. Data: 2004-01-10 10:34:58
    Od: "krab" <_...@k...pl>

    Użytkownik "PAQ" <p...@v...net> napisał w wiadomości news:p0QLb.22034
    > Pytanie tylko czy to dziala? Bo jesli sklep weryfikuje karte to czy
    > wyswietli mu sie wogole ten drugi adres czy tylko najwazniejszy, czyli
    > billing address?

    adres korespondencyjny sie nie pojawia nigdzie, nalezy go udowodnic
    sprzedawcy poprzez wyslania skanu rachunku do karty, z tym adresem wlasnie i
    nr karty
    radze zapytac sprzedawcy - zanim zaplacisz :-) bo ja taka wlasnie kiedys
    otrzymalem odpowiedz !
    moze wiec dadza ci wyciag z rach karty juz z tym adresem ? - wowcza by ci
    sie udalo :-)

  • 8. Data: 2004-01-10 12:49:58
    Od: "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]usenet@nawara.info>

> [...]
    > Pytanie tylko czy to dziala? Bo jesli sklep weryfikuje karte to czy
    > wyswietli mu sie wogole ten drugi adres czy tylko najwazniejszy, czyli

    Żaden polski bank nie przekaże Twojego adresu sklepowi. U nas to nie działa.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara, telefon.gsm.pl
    wojciech (at) nawara.info

  • 9. Data: 2004-01-10 13:04:56
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl> writes:

> [...]
    > na zamówieniu jako shipping address (np. żeby ktoś nie zrobił zakupów twoją

    Tylko czy na pewno dla kart wspomnianego Citibanku (= ktorego?)
    daje sie zweryfikowac adres?
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 10. Data: 2004-01-10 13:13:10
    Od: "PAQ" <p...@v...net>

    "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]usenet@nawara.info> wrote in message
    > Użytkownik "PAQ" <p...@v...net> napisał w wiadomości

    > Żaden polski bank nie przekaże Twojego adresu sklepowi. U nas to nie
    działa.

    Wlasnie chyba nie o to chodzi. Bo poprzednio zamawialem aparat cyfrowy w
    sklepie w USA i podalem tam billing address i shipping address, ten drugi
    byl w USA. Oni wowczas odpisali, ze musze im wyslac scann swojej karty przod
    i tyl oraz cokolwiek co potwierdza moje imie i nazwisko do adresu w USA.
    Akurat mam prawo jazdy wiec nie bylo problemu. Oczywiscie durny Citibank
    zaraz po tej transakcji zablokowal mi karte, jak to oni mi powiedzieli 'dla
    mojego bezpieczenstwa', bo po platnosci $800 sie do mnie nie mogli
    dodzwonic...No pewnie, ze nie mogli skoro jestem za granica to trudno abym
    odebral telefon w Polsce. Ale to bzdura, bo to chodzi nie o moje
    bezpieczenstwo ale oni drza o swoja kase i blokuja, bo zdaje sie, ze
    przepisy mowia, ze ja odpowiedam tylko do pewnej kwoty za transakcje
    przeprowadzone bez mojej autoryzacji on-line. Ale City sobie tak ma, ze
    ciach, prach od razu blokada i dzwon do nich potem z USA na swoj koszt i
    spowiadaj sie, ze to Ty a nie kto inny dokonal zakupu. Ale wykraczam poza
    temat. Wiec teraz w sklepie w ktorym chce kupic oni nie maja w opcji inny
    billing address i inny shipping, tam wyraznie napisane, ze ma byc
    alternatywny adres wysylkowy. Ale u licha czy taki sprzedawca ma takie
    informacje jak probuje zautoryzowac karte? Wyswietla mu sie chyba tylko, ze
    karta z Polski i koniec piesni. Czy oni maja mozliwosc widzenia adreow do
    karty?