  • 1. Data: 2004-01-09 22:03:38
    Temat: Kredyt na refinansowanie pozyczki
    Od: "Lukasz Goralczyk" <l...@p...onet.pl>

    Witam.

    Chcialby sie Was poradzic w pewnej kwestii. Mam do splacenia pracownicza
    pozyczke mieszkaniowa w bylej firmie w trybie pilnym. Od prawie 2 miesiecy
    szukam banku, ktory albo:

    1. udzieli mi kredytu hipotecznego na refinansowanie tej pozyczki
    2. udzieli mi pozyczki hipotecznej
    Fakty sa takie: zdolnosc mam (sprawdzone w 3 bankach), mieszkanie jest warte
    ponad 3-krotnosc kwoty, o ktora sie ubiegam, pozyczka byla udzielona na cele
    mieszkaniowe i sa na to wszelkie dokumenty.

    Podstawowym problemem jest to, ze chce refinansowac pozyczke kredytem. Nie
    przeszlo, poniewaz jak sie okazalo "banki nie refinansuja pozyczek, ale
    kredyty". Tlumaczenia, ze kredytow udzielaja tylko banki, a firmy pozyczek
    na niewiele sie zdaly - po prostu powolywano sie na regulamin i kredyt
    odpadal (mBank, Multi, WBK, BPH i jeszcze ze 2 inne - w PeKaO SA czekam na
    werdykt, ale zludzenia coraz mniejsze) . I tu dygresja nr 1: znalazlem
    definicje kredytu w prawie bankowym, gdzie w zasadzie jedyna restrykcja jest
    przeznaczenie srodkow (zgodnie z definicja ustawy) na okreslony cel - a cel
    jest okreslony, splata pozyczki mieszkaniowej (nie chcialem tego na ROR,
    tylko od razu prosilem o przelanie na konto pozyczkodawcy). Zeby bylo
    zabawnie to w regulaminie kazdego z bankow, poza konkretnymi pomyslami na
    cele pozyczek, jest punkt, ktory umozliwia zgode banku na kredyt jezeli
    uzna, ze ma ochote go dac.
    Czuje sie generalnie naciagany (oszukiwany) na wziecie pozyczki - a to
    powoduje 2 komplikacje: pierwsza to oczywiscie sporo wyzsze odsetki, druga
    to powazniejsza sprawa: nie mam jeszcze ksiegi wieczystej (tez nie rozumiem
    faktu, ze przy kredycie jest spokojnie czas na jej urzadzenie, a przy
    pozyczce - tej szczegolnej oczywiscie, nie ma).

    Na chwile obecna tylko BPH godzi sie na pokazanie kopii wniosku o urzadzenie
    ksiegi wieczystej wraz z potwierdzeniem oplat, co bedzie stanowic podstawe
    do przygotowania umowy oraz wymaga kopii zlozonego wniosku o ustanowienie
    hipoteki co stanie sie podstawa do uruchomienia srodkow (w tym czasie
    oczywiscie pozyczka bedzie ubezpieczona).

    Inne banki to po prostu jakas paranoja - nie dociera do nich np., ze jezeli
    ktos nie ma ksiegi, to nie moze miec na niej obciazen i jakiejkolwiek
    hipoteki.

    Tak wiec pytania (jezeli ktos zechce na nie odpowiedziec) sa takie:
    - czy w swietle ustawy o prawie bankowym, ktora dopuszcza swobode udzielania
    kredytow na okreslone cele jestem po prostu naciagany przez banki? (poniewaz
    IMO w swietle przepisow zaslanianie sie zdaniem, ze chce refinansowac tego
    rodzaju pozyczke to jakas bzdura)
    - czy BPH ma tak wspaniala oferte, i reszta polskiego rynku jest jeszcze tak
    malo eleastyczna?
    - moze ktos ma moze pomysl jak wziac kredyt?

    Pozdrawiam
    (zdruzgotany poziomem uslug bankowych)
    Łukasz Góralczyk

  • 2. Data: 2004-01-10 07:23:36
    Temat: Re: Kredyt na refinansowanie pozyczki
    Od: "krab" <_...@k...pl>

    Użytkownik "Lukasz Goralczyk" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > - czy w swietle ustawy o prawie bankowym, ktora dopuszcza swobode
    udzielania
    > kredytow na okreslone cele jestem po prostu naciagany przez banki?
    (poniewaz

    a czeu nie czujesz sie oszukany przez swoja byla firme ? wydaje mi sie , ze
    to oni robia cie w jajko a nie banki
    bank nie musi dawac kredytu mieszkaniowego na splacenie innego
    kredydu/pozyczki, choc moze to zrobic
    Z finnsowego punktu widzenia - czemu nie walczysz z bylym zakladem ? tam
    chyba kredyt mieszkaniowy jest najbardziej oplacalny i jesli ja splacasz -
    to nie powinni sie szarpac, nakaz taki jak wspomniales daje sie zazwyczaj
    dla niesolidnych a nie tylko z powodu ze juz sie tam nie pracuje, nawet
    jesli w umowie miales takie zastrzezenia - to moze warto zlozyc wniosek o
    takie odstepstwo lub w ostatecznosci dogadac sie z zyrantem, ktorem mozna
    placic skladke na 1 miesiac wczeniej, tak aby on czul sie pewniej i splacal
    ja za ciebie

  • 3. Data: 2004-01-10 15:50:00
    Od: "Lukasz Goralczyk" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "krab" <_...@k...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > takie odstepstwo lub w ostatecznosci dogadac sie z zyrantem, ktorem mozna
    > placic skladke na 1 miesiac wczeniej, tak aby on czul sie pewniej i
    Hmmm jakby to powiedziec, mialem smialosc wypowiedziec prace i potraktowano
    to jako afront.
    (Inna sprawa, ze juz probowalem, ale z w/w przyczyn niewiele mozna
    zdzialac).

    Pozdrawiam
    ŁG

  • 4. Data: 2004-01-10 20:02:07
    Od: "Agaska" <ganieszka[ciach]@[ciach]wp.pl>

    > a czeu nie czujesz sie oszukany przez swoja byla firme ? wydaje mi sie ,
    ze
    > to oni robia cie w jajko a nie banki

    Firma też go w jajo nie robi jeśli jest to pożyczka z Zakładowego Funduszu
    Świadczeń Socjalnych to należy ją spłacić w całości w momencie rozwiązania
    stosunku pracy. Ten fundusz to pomoc dla pracowników i ew. emerytów danej
    firmy.

    Pozdrawiam
    Agnieszka

  • 5. Data: 2004-01-17 17:04:44
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sat, 10 Jan 2004 16:50:00 +0100, "Lukasz Goralczyk"
    <l...@p...onet.pl> wrote:

    >Hmmm jakby to powiedziec, mialem smialosc wypowiedziec prace i potraktowano
    >to jako afront.
    >(Inna sprawa, ze juz probowalem, ale z w/w przyczyn niewiele mozna
    >zdzialac).

    a co mówi umowa tej pożyczki z zakładu? Czy naprawdę wynika z niej
    konieczność "przeniesienia" długu?
    --
    Jarek Andrzejewski