  • Data: 2019-08-15 13:27:10
    Temat: Re: Alior Kantor karta wielowalutowa - ciekawostka DCC
    Od: Stiwi <s...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Thursday, August 15, 2019 at 9:55:31 AM UTC+2, Szymon wrote:
> [...]
    musisz to udokumentować, nie bank.

    > No dobrze, ale jak? Kowalski robi przelew na 100.000 PLN. Pojawia się
    > pytanie o źródło dochodu. Ma podać np. dochody roczne 40.000 brutto i
    > wystarczy? Czy te algorytmy obliczania są jakoś dostępne, w miarę jasne?
    >
    > Jest dla mnie jasne, iż 20-latek zarabiający 50.000 rocznie może zostać
    > poproszony o źródło dochodu, gdy przelewa np. 10 mln. Rozumiem, iż
    > wykazanie się np. darowizną czy spadkiem załatwia sprawę.

    Tak, generalnie nie chodzi o to żeby udowodnić zarobki czy majątek co do złotówki
    trzymanej na koncie czy też przelewanej kwoty. Chodzi ogólnie o to żeby pokazać np
    rozliczenie przychodów, albo potwierdzenie uzyskiwanej pensji, albo np wyciąg bankowy
    z innego banku potwierdzający że mamy jakieś tam oszczędności i przychody.

    > OK. Rozumiem procedury, ale w PL nigdy się z czymś takim nie spotkałem.
    > Dlatego ciekawy jestem ściślejszych określeń tych procedur. Jakichś...
    > hmm... przeliczników? Osoba o dochodach 50.000 rocznie ile jednorazowo
    > może przesłać ze swojego konta na swoje?

    Po pierwsze: obywatel i rezydent Polski posiadający konto w polskim banku co do
    zasady włącza mniej trybów alarmowych w banku, niż np. obywatel Włoch, mieszkający w
    Chorwacji, posiadający konto w polskim banku, nie mający żadnych powiązań z naszym
    krajem. Dla Polaków przykład ten trzeba by odwrócić. Po drugie: przelewy tzw. własne
    między bankami też generalnie nie wzbudzają podejrzeń, aczkolwiek przy dużych kwotach
    czasem mogą.

    Tu natomiast chodzi raczej o temat: obywatel Polski w instytucjach zagranicznych.
    Każdy bank w końcu spyta się o zasadność dokonywanych czy otrzymywanych transferów,
    jeśli te są duże i wzbudzają jakieś podejrzenia.