  • Data: 2019-08-14 18:00:40
    Temat: Re: Alior Kantor karta wielowalutowa - ciekawostka DCC
    Od: Stiwi <s...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Wednesday, August 14, 2019 at 4:07:52 PM UTC+2, Dawid Rutkowski wrote:
    > Na pewno jest lepiej niż poprzednio, ale nie jest to najlepsza karta na rynku.
    > Choć może jeszcze punkt widzenia zależy od punktu siedzenia - np. może zarabiać w
    euro i wtedy jest to dla Ciebie o wiele lepsza karta.
    > Ale jeśli ktoś chce w IKA trzymać i euro (do zakupów zagranicznych) i złotówki (do
    krajowych) i nie chce utrzymywać dużych nadwyżek na 0% kontach, to może się nadziać
    albo na kurs MC (pół biedy) jak zabraknie złotówek, albo na aliorowy (duża bieda) jak
    zabraknie euro.
    > A jak ktoś chce mieć IKA jako 3*0 złotówkowe, to musi uważać na DCC w bankomatach.
    Dzisiaj robiłem testy z płatnościami - 2 pikacze na pojedyncze złotówki i jeden
    pikacz na prawie 80zł w biedronku, gdzie np. dla karty curve wyskakiwało DCC - DCC
    nie było. Więc pytanie, czemu jest w bankomatach? Jeszcze do sprawdzenia mam, jak się
    będzie ta karta zachowywać w bankomacie euronetu - póki co dziś sprawdziłem, że dla
    karty curve wciąż jest wybór - albo DCC albo surcharge 16,95.
    > Oraz trzeba ew. sprawdzić, czy nie będzie DCC przy płatności z chipa.
    >
    > I jak ktoś zarabia w złotówkach, to jednak na wyjazd dobrze kupić walutę kraju
    docelowego - narzut IKA jest porównywalny z MC (chyba że na kunach - większy - czy
    rublach - duużo większy) więc płatność via euro kosztuje dwa razy drożej. Chyba że
    się jedzie do strefy euro przez kraje z własną walutą - Czechy, Bałkany (do Grecji) -
    i potrzeba tylko na okazjonalne wydatki, wtedy nie warto się rozmieniać na drobne
    (pamiętam 48h jazdę autokarem do Hiszpanii w 2000 - potrzebne były liry na postój we
    Włoszech, a przydać się mogły jeszcze franki czy szylingi - a i tak trzeba było
    zabrać ze sobą marki, co prawda w Hiszpanii dawało się kupić pesety za złotówki, ale
    kurs był paskarski).

    No właśnie, dla kogoś kto zarabia w EUR chyba nie ma lepszej karty obecnie od tej
    Alior Kantor wielowalutowej? Co do DCC to nie wiem, wczoraj płaciłem tą kartą w
    Paypal i zapytał mnie o PLN, pytanie tylko czy Paypal po prostu domyślnie dla
    "polskich kont" albo polskiego adresu "billingowego" proponuje to wszystkim z
    automatu? O co chodzi z tym "surcharge 16,95" w Euronet?

    Co do tych kombinowanych krajów-walut w podróży, mi by się chyba nie chciało każdą
    walutę osobno wymieniać i pilnować bilans. Zobacz to:
    https://transfers.skrill.com/pl/ , możesz wymienić PLN na EUR (w drugą stronę też) po
    kursach międzybankowych, depozyt kartą (0%). Można wymienić PLN na EUR, wrzucić to
    Alior Kantor i niespecjalnie martwić się docelową walutą płatności.