  • Data: 2019-08-14 00:11:13
    Temat: Re: Alior Kantor karta wielowalutowa - ciekawostka DCC
    Od: Stiwi <s...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Tuesday, August 13, 2019 at 10:36:23 PM UTC+2, Dawid Rutkowski wrote:
    > Też mam tą nową wielowalutową z IKA i się pobawiłem bankomatem, wygląda to nieźle z
    małym "ale".
    > Bankomat santander przy wypłacie też proponuje DCC.
    [...]
    > Póki co więc wygląda na to, że działa zgodnie z zapowiedziami - ale zobaczymy, po
    jakim kursie rozliczą się blokady, obstawiam oczywiście dodanie min. 0,2% od
    mastercarda, więc pewnie kilka centów urwie, ale gorzej być nie powinno.

    > Ciekawe, jaki to mocarz umysłowy wymyślił, by blokady robić po kursie średnim,
    skoro wiadomo, że rozliczenie będzie po kursie MC (N26 ma tak samo)?
    > Oczywiście również _może_ zmienić się kurs - ale narzut MC będzie _na pewno_.
    > Co prawda to tylko kilka centów, ale jak sobie między transakcją a rozliczeniem
    konto wyczyścisz to mogą być problemy.
    > [...]

    No więc IKA właśnie (dopiero we wtorek wieczorem) rozliczył moją niedzielną wypłatę
    50 pln z bankomatu BS. Dla przypomnienia blokada była na EUR 11,56. Rozliczono EUR
    11,54, a więc kurs międzybankowy. Niespecjalnie widzę to 0.2% Mastercarda nawet, gdyż
    byłoby wtedy 11,56, no ale mogły się pewnie jakieś godziny i kursy rozpłynąć w ciągu
    dnia.

    Mega plus dla IKA i tej karty wielowalutowej. Posiadając EUR nie widzę już potrzeby
    posiadania w IKA rachunków USD i GBP, są po prostu zbędne. Nie trzeba więcej nic
    kombinować. Można płacić śmiało tą kartą w każdej walucie, nawet w PLN (włącznie z
    darmowymi wypłatami gotówki w PL) i dostać kursy MC. Nie znam takiej innej karty na
    polskim rynku? Jest wprawdzie karta Citi, ale tam mając EUR trzeba uważać na GBP, USD
    i PLN z tego co pamiętam.