  • 11. Data: 2021-07-19 10:28:24
    Temat: Re: Abramsy
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 15 Jul 2021 18:58:04 +0200, w <scpper$1hbm$1@gioia.aioe.org>, Waldek
    <m...@a...nie.dam> napisał(-a):

> [...]
    > ze środków budżetowych MON
    > - że Abramsy nie są już produkowane od 2000 roku, a tylko modernizowane
    > - że pali TO wg. testu 148 litrów / 10km (Leopard około 80) - chyba
    > testy poligonowe
    > - że nie mamy do tego opcji produkcji amunicji (podobnie jak do leoparda
    > ktoś pisał ze ok 6kzl 1 pocisk)
    > - że nie mamy infrastruktury drogowej umożliwiającej przemieszczanie się
    > czołgów o tym tonażu
    > itd/itp...
    > Może Wy lepiej wiecie o co tu chodzi tak naprawdę ? :)

    O PR.
    Widziałeś Balckhawki, prom, samochody elektryczne i wuj pamięta co tam jeszcze?
    Od 6 lat kopią 1km lądu.

  • 12. Data: 2021-07-19 11:11:41
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 19 Jul 2021 10:27:40 +0200, r...@k...pl napisał(a):

    > 2. A to nie są czołgi na pustynię?

    Przecież mamy Pustynię Błędowską.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 13. Data: 2021-07-19 11:27:59
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    I nacisk na innych dostawców.

    -----

  • 14. Data: 2021-07-19 12:40:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    com...
    <m...@a...nie.dam> napisał(-a):

    >O PR.
    >Widziałeś Balckhawki, prom, samochody elektryczne i wuj pamięta co
    >tam jeszcze?
    >Od 6 lat kopią 1km lądu.

    Zeby to bylo tak prosto 1km ladu przekopac.
    A tu trzeba brzegi umocnic, falochrony usypac, sluzy zrobic, mosty
    zbudowac.

    polowa przekopana.
    https://youtu.be/hkIo7afUYc8?t=210

    Moze nawet wiecej ... ale mostu nie widac :-)

    Ale pamietasz ile drog mialo byc gotowych na 2012?

    P.S. Te filmy czasem wygladaja jak animacja ... nie, nie mogliby, za
    duzo ludzi patrzy :-)
    Widac dobra kamera ... i moze dobry algorytm kompresujacy w kamerze
    i/lub youtubie.

    J.

  • 15. Data: 2021-07-19 13:29:16
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 19 Jul 2021 12:40:25 +0200, J.F. napisał(a):

    > Zeby to bylo tak prosto 1km ladu przekopac.
    > A tu trzeba brzegi umocnic, falochrony usypac, sluzy zrobic, mosty
    > zbudowac.

    No i znaleźć bursztyn. Gróbarczyk obiecywał 1,4 tony bursztynu, potem jego
    kolega z rządu wiceminister aktywów państwowych Maciej Małecki podbił do
    6.9 tony, a tymczasem do tej pory znaleziono 17 kg.
    Od razu widać, że inwestycja jeszcze potrwa, ale i tak idzie lepiej niż
    koszenie trawy nad Pisią Tuczną.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 16. Data: 2021-07-19 13:58:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .net...

> [...]
    >do
    >6.9 tony, a tymczasem do tej pory znaleziono 17 kg.

    Nasuwa sie pytanie - kto ukradl :-)

    >Od razu widać, że inwestycja jeszcze potrwa, ale i tak idzie lepiej
    >niż
    >koszenie trawy nad Pisią Tuczną.

    Ano potrwa, choc juz mocno zaawansowana.
    Jak PiS przegra wybory ... bedzie musial Tusk dokonczyc :-)

    A tej drogi im nie podmyje? Bo docelowego mostu chyba nawet nie
    zaczeli.

    J.

  • 17. Data: 2021-07-19 14:32:58
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.07.2021 o 13:29, Olin pisze:

    > No i znaleźć bursztyn. Gróbarczyk obiecywał 1,4 tony bursztynu, potem jego
    > kolega z rządu wiceminister aktywów państwowych Maciej Małecki podbił do
    > 6.9 tony, a tymczasem do tej pory znaleziono 17 kg.

    Gdyby ogłosili, że znaleźli kilka ton, to ceny by radykalnie spadły. To
    tylko sugestia, a nie jakaś wiedza. Ale może to jest powód informacji,
    że znaleźli tylko 17 kg.

    Wg danych z internetu rocznie w Polsce wydobywa się legalnie około tony
    bursztynu (wbrew pozorom również z dala od morza), a KAS łapie
    nielegalny przemyt na poziomie 7 ton. Do Polski legalnie bursztyn
    przywożony jest z Ukrainy oraz Rosji. Rosja w Obwodzie Kaliningradzkim
    ma jakąś dużą kopalnię. Zastanawiam się, czy bardziej przejmowali się
    utratą kontroli nad Zalewem Wiślanym, czy spadkiem cen bursztynu.

    Wszystkie rozpoznane w 2018 roku złoża w województwie Pomorskim łącznie
    zawierały 50 ton i żadne z nich na Mierzei się nie znajduje. Jak ktoś
    wymyślił, że tam będą tony?

    --
    Robert Tomasik

  • 18. Data: 2021-07-19 14:59:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

> [...]

    >ma jakąś dużą kopalnię. Zastanawiam się, czy bardziej przejmowali się
    >utratą kontroli nad Zalewem Wiślanym, czy spadkiem cen bursztynu.

    To chyba nie sa istotne pieniadze w skali panstwowej.

    >Wszystkie rozpoznane w 2018 roku złoża w województwie Pomorskim
    >łącznie
    >zawierały 50 ton i żadne z nich na Mierzei się nie znajduje. Jak ktoś
    >wymyślił, że tam będą tony?

    Zwykly polityczny hurraoptymizm?

    Albo ktos usrednil baltyckie wydobycie, czy zrobil jedno badanie i tak
    wyszlo.

    J.

  • 19. Data: 2021-07-19 15:22:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.07.2021 o 14:59, J.F. pisze:
    > Zwykly polityczny hurraoptymizm?

    Moim zdaniem na siłę chciał przekonać do inwestycji wyborców. Jak kanał
    bedzie, to przecież go nie zasypią tylko z tego powodu, ze tych ton
    bursztynu nie było.

    > Albo ktos usrednil baltyckie wydobycie, czy zrobil jedno badanie i
    > tak wyszlo.

    To wie tylko autor wypowiedzi. JA w sieci znalazłem naukowe opracowanie
    o znanych złożach z 2018 roku i nikt nie wspominał o Mierzei.

    --
    Robert Tomasik

  • 20. Data: 2021-07-19 16:16:23
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2021-07-15 o 18:58, Waldek pisze:
    > Przeczytałem dziś artykuł o zamiarze zakupu czołgów Abrams w ilości
    [...]
    > Może Wy lepiej wiecie o co tu chodzi tak naprawdę ? :)

    Napisz w którym banku. To jakaś promocja jest? Dodają te czołgi, jeśli
    weźmie się u nich kartę kredytową, czy trzeba założyć konto?

    No bo chyba nie jesteś kompletnym kretynem (jakich tutaj objawiło się
    wielu), żeby o czołgach dyskutować na grupie poświęconej bankom?

    --
    -
    Akarm