  • 1. Data: 2021-07-16 11:19:26
    Temat: Czym się różni karta kredytowa od debetowej...
    Od: Mac Ka <m...@i...pl>

    Cześć,
    kiedyś różnice pomiędzy kartą kredytową i debitową były namacalne i widoczne gołym
    okiem. Myślałem, że o kartach wiem prawie wszystko i okazało się, że tak jest :D.
    Prawie, bo zaskoczyła mnie jedna nieudokumentowana różnica w traktowaniu obu typów
    kart przez PKO BP.
    Otóż zasilenie Revolut kartą kredytową MC Platinum jest traktowane jako zakup, ale to
    samo zasilenie kartą debitową traktowane jest jako "przelew z karty".
    Powiecie, że to żadna różnica dla karty do konta, ale jednak jest. Jest nią 8 PLN
    opłaty za konto z powodu braku transakcji kartą ;).
    Tak, więc o odmienności kart debitowych i kredytowych wiem więcej, ale za jakiś czas
    zapewne okaże się, że nadal jest to "prawie wszystko".

    MK

  • 2. Data: 2021-07-16 13:03:09
    Temat: Re: Czym się różni karta kredytowa od debetowej...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mac Ka" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...
    >kiedyś różnice pomiędzy kartą kredytową i debitową były namacalne i
    >widoczne gołym okiem.

    A i tak reszta sie chyba w komputerach kryla.
    Plus np USanskie zwyczaje.

> [...]
    >Tak, więc o odmienności kart debitowych i kredytowych wiem więcej,
    >ale za jakiś czas zapewne okaże się, że nadal jest to "prawie

    Debetowa tez MC?

    Ale czy to roznica w "karcie" czy komputerach PKO BP ?

    J.

  • 3. Data: 2021-07-16 13:27:59
    Od: Mac Ka <m...@i...pl>

    piątek, 16 lipca 2021 o 13:03:14 UTC+2 J.F. napisał(a):

    > Debetowa tez MC?

    Nope, VISA.

    > Ale czy to roznica w "karcie" czy komputerach PKO BP ?

    To wymaga głębszych badań. Będę obserwował i się podzielę wnioskami. Pierwszy raz do
    zasilenia użyłem karty debetowej.

    MK

  • 4. Data: 2021-07-16 14:41:30
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-07-16, Mac Ka <m...@i...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > Powiecie, że to żadna różnica dla karty do konta, ale jednak jest. Jest nią 8 PLN
    opłaty za konto z powodu braku transakcji kartą ;).

    Ja bym powiedział, że to specyfika banku, a nie typu karty.
    Taki Citi Cię skasuje za przelew na Revoluta z karty kredytowej i to słono.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 5. Data: 2021-07-16 14:57:13
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 16 lipca 2021 o 11:19:27 UTC+2 Mac Ka napisał(a):
> [...]
    > Tak, więc o odmienności kart debitowych i kredytowych wiem więcej, ale za jakiś
    czas zapewne okaże się, że nadal jest to "prawie wszystko".

    Do tej pory sądziłem, że debetówka od kredytówki różni się tak, jak długopis od
    trumny ;>
    Ha, skarbonka to jednak stan umysłu.
    Pierwszy raz słyszę o "przelewie z karty" w kontekście debetówki, przy kredytówkach
    takie wygibasy językowe już bywały.
    Rozumiem, że reklamacja poszła?
    Choć w przypadku skarbonki to bardziej dla sportu, oni są jak szatnia w "Misiu".
    Ostatnio mnie podkusiło, bo jak po zamknięciu starego (uparli się i nie chcieli
    odwołać zamknięcia) i otwarciu nowego konta (na szczęście dało się przez net, do
    wspólne zamknęli dopiero tydzień później) klikałem w ST w "IKO" to wyskakiwał mi
    błąd. Apka działała w porządku - no ale napisałem, że coś jest nie tak. Po jakimś
    czasie przyszło pismo, że naprawili. Rzeczywiście, w zakładce w ST błędu już nie było
    - ale jednocześnie przestała działać apka - no przyznacie, że wspaniały sposób
    naprawy problemu. Więc póki co mam apkę w trybie "pasywnym", bo do aktywowania w
    trybie "aktywnym" wymagane jest wysłanie SMSa z zawartością generowaną przez apkę - i
    to koniecznie z numeru zarejestrowanego w banku. A apka jest na tablecie. Właściwie
    mogę sprobować sposobu citkowego i przepisać ten SMS ;>
    Albo jak DHL - czekam teraz na połączenie z "kąsultantem" i na melodyjkę co chwila
    wyskakuje głosik "jak chcesz przekierować to wejdź na stronę" - a na stronie nie
    można przekierować, można było wczoraj...
    Zrobili też punktu odbioru - bardzo fajna sprawa, nawet wygrałem nagrodę w konkursie
    na hasło reklamowe - tylko żeby do tego punktu można było paczkę przekierować, to
    nadawca musi to explicite umożliwić.
    No i oczywiście nagrodę DHL do mnie wysłała DHLem - bez umożliwienia tej opcji,
    pozostaje zostawienie pod drzwiami lub zrobienia sobie home office w celu czekania na
    kuriera, który ma być 11:15-13:15, a wyjeżdża z bazy 14:40...

  • 6. Data: 2021-07-16 15:20:37
    Od: Mac Ka <m...@i...pl>

    piątek, 16 lipca 2021 o 14:41:37 UTC+2 Wojciech Bancer napisał(a):

    > Ja bym powiedział, że to specyfika banku, a nie typu karty.
    > Taki Citi Cię skasuje za przelew na Revoluta z karty kredytowej i to słono.

    Postepowanie Citi dałoby się wytłumaczyć, bo obciąża prowizją za transakcję z karty
    kredytowej, a w PKO dla kredytówki jest to zwykły zakup, a dla debetówki "przelew".
    Tak na marginesie, jakiś czas temu zrobiłem zasilenie Revoluta poprzez Curve z MC
    Citi. Dostałem SMSem ostrzeżenie, że przy kolejnej takiej transakcji zostanie pobrana
    prowizja. Z ciekawości powtórzę taka sama transakcję dla karty debetowej PKO,
    zobaczymy czy też zostanie potraktowana jako przelew.

    MK

  • 7. Data: 2021-07-16 15:44:19
    Od: Mac Ka <m...@i...pl>

    piątek, 16 lipca 2021 o 14:57:14 UTC+2 Dawid Rutkowski napisał(a):

    > Rozumiem, że reklamacja poszła?
    > Choć w przypadku skarbonki to bardziej dla sportu, oni są jak szatnia w "Misiu".

    Wyleczyłem się trochę z reklamacji po próbach wyjaśnienia niezgodności w BNP Paribas.
    Naliczyli mi jaka niewielka kwotę odsetek, zaskoczyło mnie to, bo wszystko było
    spłacane na czas, sprawdziłem nawet kiedy spłata została zaksięgowana. Złożyłem
    reklamację, w odpowiedzi dostałem informację, że przesyłają mi kopię wyciągu (wydruk
    PDFa), złożyłem jeszcze raz reklamację bo nie wyjaśniało to skąd odsetki, w
    międzyczasie oni przenieśli karty do systemu BNP Paribas (poprzednio były w systemie
    Raiffeisena). Po pewnym czasie, przy okazji próby zamknięcia karty przez telefon,
    zapytałem co się dzieje z reklamacją, wisiała w "starym" systemie. Reklamację
    przepisano do nowego systemu, a ja zamknąłem kartę (oczywiście w oddziale). Pewnego
    dnia w gronie znajomych rozmawialiśmy o przygodach z bankami i postanowiłem się
    dowiedzieć co z tą reklamacją. Okazało się, że wisiała sobie w systemie, bo karta
    została zamknięta. Kolejne przywrócenie do życia reklamacji, jak zapewne się
    domyślasz bez odpowiedzi, mogłem się dowiedzieć tego po tym jak BNP wysłał mi SMSa,
    że zapraszają do oddziału w celu aktualizacji danych. Musiałem się dowiedzieć co
    takiego ja u nich mam, że dane muszą być zaktualizowane (okazało sie, że Optima nie
    umarła do końca), przy okazji zapytałem o reklamacje, i tu było najśmieszniej, miła
    Pani poinformowała mnie, że reklamacja została "ANULOWANA", na pytanie przez kogo nie
    chciała odpowiedzieć, a powód "bo nie miałem karty kredytowej w dniu składania
    reklamacji" :D.

    Szkoda mi czasu i zdrowia na kopanie się w koniem, po prostu każdemu polecam trzymać
    się z daleka od takich firm.

    MK

  • 8. Data: 2021-07-17 16:51:31
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:21254dac-a3ef-48be-b569-a92d88ffcc09n@googlegr
    oups.com>
    user Mac Ka pisze tak:

    > Powiecie, że to żadna różnica dla karty do konta, ale jednak jest.
    > Jest nią 8 PLN opłaty za konto z powodu braku transakcji kartą ;)

    PKO to łupi jak może gdzie tu urwać za oddychanie w oddziale.
    Żeruje na starszych osobach niechętnych do zmian.

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza

  • 9. Data: 2021-07-17 17:28:55
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

> [...]
    > Tak, więc o odmienności kart debitowych i kredytowych wiem więcej, ale za jakiś
    czas zapewne okaże się, że nadal jest to "prawie wszystko".

    Ale jeszcze nie dopytałem - skąd wiadomo, że jedno to "zakup" a drugie "przelew z
    karty"?
    Pośrednio z opłaty, a bezpośrednio?
    Debetówka ma kwotowy warunek zwolnienia, rozliczany miesięcznie (jeśli to "duża"
    skarbonka to można przejść na ilościowy)?
    I w sumie kto wie, możesz się jeszcze dowiedzieć, że rewolwer nie liczy się do
    rocznej sumy potrzebnej do zwolnienia dla kredytówki.

    PS.: aktywacja apki IKO przez przepisanie SMSa nie wyszła, timeout był szybszy niż
    moje umiejętności pisania na klawiaturze nokii :(

  • 10. Data: 2021-07-18 10:48:08
    Od: Mac Ka <m...@i...pl>

    sobota, 17 lipca 2021 o 17:28:56 UTC+2 Dawid Rutkowski napisał(a):
    > Ale jeszcze nie dopytałem - skąd wiadomo, że jedno to "zakup" a drugie "przelew z
    karty"?
    > Pośrednio z opłaty, a bezpośrednio?

    Z serwisu transakcyjnego, dane sa w szczegolach transakcji

    Karta kredytowa:
    Płatność kartą Szczegóły transakcji
    Data waluty 2021-07-17
    Data operacji 2021-07-16
    Opis Revolut* - **** GBR LTU
    Typ transakcji Płatność kartą

    Karta debetowa:
    Przelew z karty Szczegóły transakcji
    Data waluty 2021-06-29
    Data operacji 2021-07-01
    Lokalizacja:
    Kraj: LITWA
    Miasto: GBR
    Odbiorca: Revolut - ****
    Data i czas operacji: 2021-06-29
    Oryginalna kwota operacji: 300,00 PLN
    Numer karty: 425122**********
    Typ transakcji Przelew z karty

    No, i jak slusznie zauważyłeś jest to widoczne na opłatach, a w zasadzie na
    odsetkach, ktore powinny być naliczone, a ich nie ma (uprzedzając pytania, nie
    pierwszy raz dokonywałem zasilenia karta kredytowa, piedwszy raz robiłem to kartą
    debetową).

> [...]
    > I w sumie kto wie, możesz się jeszcze dowiedzieć, że rewolwer nie liczy się do
    rocznej sumy potrzebnej do zwolnienia dla kredytówki.

    PKO daje do wyboru 8PLN za konto bez karty lub 8PLN za kartę jesli zrobisz transakcji
    bezgotówkowych (karta lub blik) na kwotę 300 PLN. Innych możliwości nie znam. Jak był
    kantor Raiffeisena to zdarzało mi się zasilać rachunek w kantorze BLIKiem z PKO i
    było to wystarczające do zwolnienia z opłaty. Przez kilka m-cy korzystałem z niego
    innej opcji, a ostatnio zrobiłem to w opisany sposób.

    > PS.: aktywacja apki IKO przez przepisanie SMSa nie wyszła, timeout był szybszy niż
    moje umiejętności pisania na klawiaturze nokii :(

    Ja kiedys walczylem z aplikacja sp. eurobanku. Do aktywacji konieczne bylo
    zainstalowanie starej wersji aplikacji i nowej. Czesc czynnosci wykonywalo sie na
    starej, a czesc na nowej. Po kilku probach doszedlem do perfekcji :).

    MK