  • 21. Data: 2021-07-19 16:50:13
    Temat: Re: Abramsy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Akarm" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2021-07-15 o 18:58, Waldek pisze:

    >Napisz w którym banku. To jakaś promocja jest? Dodają te czołgi,
    >jeśli weźmie się u nich kartę kredytową, czy trzeba założyć konto?

    >No bo chyba nie jesteś kompletnym kretynem (jakich tutaj objawiło się
    >wielu), żeby o czołgach dyskutować na grupie poświęconej bankom?

    Tu nie o czolgi chodzi, tylko o te ~6mld $, które rząd chce za nie
    zaplacic.

    A to musisz przyznac jest sprawa bankowo-ekonomiczna :-)

    J.

    P.S.
    https://www.popularmechanics.com/military/weapons/a3
    7026843/poland-buys-us-m1a2-abrams-main-battle-tank/

    "Ironically, the M1 Abrams was originally designed to fight Poland
    when the country was a member of the Warsaw Pact."

    No ale to juz faktycznie OT :-)

  • 22. Data: 2021-07-19 19:20:06
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2021-07-19 o 16:50, J.F. pisze:

    > A to musisz przyznac jest sprawa bankowo-ekonomiczna :-)

    Nie.
    To nie ma nic wspólnego z bankami.

    > No ale to juz faktycznie OT :-)

    Nie.
    To wszystko, od początku do końca, jest NTG.

    --
    -
    Akarm

  • 23. Data: 2021-07-19 23:06:59
    Od: Waldek <m...@a...nie.dam>

    W dniu 2021-07-19 o 19:20, Akarm pisze:

    > Nie.
    > To nie ma nic wspólnego z bankami.

    > Nie.
    > To wszystko, od początku do końca, jest NTG.

    Powiedzieli, że zakup nie będzie finansowany z budżetu MON
    więc pytanie z jakich środków ?
    Pożyczka/Kredyt z siakiegoś banku, a może złotem zapłacą ? :Q

    - teraz jest TG ? biznes & banki ?

    Pozdrawiam

  • 24. Data: 2021-07-20 13:22:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldek" napisał w wiadomości grup

    >Powiedzieli, że zakup nie będzie finansowany z budżetu MON
    >więc pytanie z jakich środków ?
    >Pożyczka/Kredyt z siakiegoś banku, a może złotem zapłacą ? :Q

    To, ze nie z budzetu MON, znaczy tylko ze nie MON zaplaci.
    I moze slusznie, bo MON powinien miec srodki na biezace utrzymanie, a
    takie zakupy moze kto inny zrobic.
    Ale ogolnie rzad zaplaci - bo przeciez nie Obajtek :-)
    W rzadzie - technicznie moze MF, a moze M Aktywow Panstwowych :-)

    Przy czym ... MON czy rzad - maja zatwierdzony budzet i powinni go
    realizowac.
    Taki wydatek raczej wykracza poza kompetencje rzadu, ale nie
    wicepremiera Prezesa :-)

    Ale kto wie, jaka ta umowa - platnosc pewnie bedzie rozlozona na
    lata, i dostawy tez moga byc rozlozone na lata, pierwsze wydatki za
    rok, albo dwa.
    Do tego czasu mozna MON przydzielic stosowne srodki.

    Ale tak bez przetargu, bez offsetu, wiec chyba wbrew ustawie ... moze
    jakas nadzwyczajna okazja byla, ale patrzac po cenie, to chyba jednak
    nie.
    Jest tez mozliwosc, ze obecnie jest to tylko wstepna umowa, sluzaca do
    wyrazenia zgody przez Kongres, a negocjacje cenowe i ilosciowe dopiero
    nastapia.
    Z opcja, ze nic nie kupimy.

    A skad rzad wezmie pieniadze? No skad, glupie pytanie :-)
    Na razie, to NBP skupuje obligacje skarbowe, od bankow komercyjnych
    (/panstwowych), a te banki ... i tak maja nadmiar pieniedzy, wiec
    kupuja obligacje?

    Ale rzad mial chyba jakis limit emisji, chyba nie przekracza?
    Ale moze dzieki temu obniza koszt rolowania.

    J.

  • 25. Data: 2021-07-20 22:07:49
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Ale rzad mial chyba jakis limit emisji, chyba nie przekracza?
    > Ale moze dzieki temu obniza koszt rolowania.

    Aż wszystko p*. Ale na taką sytuację to chyba mają trzy Boeingi?
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 26. Data: 2021-07-20 22:24:38
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Odezwały się nożyce:
    "Związkowcy krytykują plan zakupu czołgów Abrams"
    www.onet.pl/informacje/onetslask/czolgi-abrams-dla-p
    olski-zwiazkowcy-krytykuja-i-chca-interwencji-prezyd
    enta/2k0lpnl,79cfc278

  • 27. Data: 2021-07-21 10:40:04
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2021-07-19 o 23:06, Waldek pisze:

    > Powiedzieli, że zakup nie będzie finansowany z budżetu MON
    > więc pytanie z jakich środków ?
    > Pożyczka/Kredyt z siakiegoś banku, a może złotem zapłacą ? :Q
    >
    > - teraz jest TG ? biznes & banki ?

    Nie. Nadal to nie ma nic wspólnego z tą grupą.
    Trzeba rozumieć znaczenie słów, informacja o zakupach rządu nie ma nic
    wspólnego z tematyką tej grupy.
    A użycie słowa "siakiegoś" tylko udowadnia, że piszący nie zna znaczenia
    słów, wiec nie przypuszczam,żeby zrozumiał czego dotyczy grupa "banki".
    Zresztą jest tu jeszcze kilku dyskutantów, którzy mają w dupie zasady. A
    może po prostu to przygłupy?

    --
    -
    Akarm

  • 28. Data: 2021-07-21 10:48:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Akarm" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Nie. Nadal to nie ma nic wspólnego z tą grupą.
    >Trzeba rozumieć znaczenie słów, informacja o zakupach rządu nie ma
    >nic wspólnego z tematyką tej grupy.

    A wplyw zakupow rzadu na stopy procentowe i kursy walut ma?

    A pytanie "skad rzad wezmie te pieniadze" ma ?

    J.

  • 29. Data: 2021-07-21 19:01:55
    Od: Waldek <m...@a...nie.dam>

    W dniu 2021-07-21 o 10:48, J.F. pisze:

    > A wplyw zakupow rzadu na stopy procentowe i kursy walut ma?
    >
    > A pytanie "skad rzad wezmie te pieniadze" ma ?

    W sumie naprawdę nie ma o co kruszyć kopii
    ani udowadniać wyższości jednych świąt nad drugimi ;)

    Nie pisałem o "majteczkach w kropeczki" więc nie czuję się winnym
    ale skoro kolega Akarm czuje się urażony, to sorki :)

    Pozdro