    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: A bitcoin...
    Date: Sat, 04 Nov 2017 16:46:47 +0100
    <othmdq$a10$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@p...org>
    <otht3j$ilk$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@p...org>
    <otibas$vrc$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@p...org>
    <otihdn$676$1@node1.news.atman.pl> <m...@p...waw.pl>
    <gedm342555om.cab5242qj6ko$.dlg@40tude.net>
    <s...@p...org>

    Wojciech Bancer <w...@g...com> writes:

    > To jak z gotówką - jak zadbasz, to jesteś anonimowy. Jak masz hard wallet,
    > wygenerujesz sobie adres i używasz TORa, to nikt nie wie co to za adres
    > i skąd te wartości.
    >
    > Problem się pojawia na styku wymiany BTC -> waluty tradycyjne.

    Nie, problem pojawia się na styku "wymiany BTC - cokolwiek innego".
    Normalnie to pieniądze były tym, co izolowało poszczególnych uczestników
    rynku. Wprowadzenie rozliczeń bezgotówkowych trochę zaburzyło tę
    izolację, ale w dalszym ciągu grono osób (instytucji), które wiedziały
    o transakcji, było małe. Np. nie było (nawet) centralnego urzędu
    śledzącego itp. W przypadku BTC każdy ma dostęp do informacji
    o wszystkich transakcjach.

    > W BTC jest, a co autor miał na myśli, to nie wiem. :)

    Bitcoin transactions become 'confirmed' when miners accept to write them
    in the Bitcoin blockchain. In general, the speed of confirmation depends
    on the fee you attach to your transaction; miners prioritize transaction
    that pay the highest fees.

    If you have made a transaction that is unconfirmed, you can:
    - Wait for a long time. Eventually, your transaction will either
    be confirmed or cancelled. This might take several days.
    ^^^^^^^^^ ^^^^^^^^^ ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    - Increase the transaction fee. This is only possible for 'replaceable'
    transactions. To create this type of transaction, you must have
    enabled 'Replace by Fee' in your preferences, before sending the
    transaction.
    - Create a 'Child Pays For Parent' transaction. A CPFP is a new
    transaction, that pays a high fee in order to compensate for the small
    fee of its parent transaction. It can be done by the recipient of the
    funds, or by the sender, if the transaction has a change output.

    Problem niepodważalności w pieniądzu elektronicznym nie jest trywialny,
    w szczególności przy założeniu offlinowości. Ale w BTC to jest
    rozwiązane "substandardowo".
    --
    Krzysztof Hałasa