  • 191. Data: 2009-01-02 00:44:39
    Temat: Re: Upadlosc konsumencka
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 1 Sty, 22:37, Mithos <f...@a...pl> wrote:

    > I stworzymy kolejny monopol typu notariusze. Państwo się nie wtrąca i co
    > tam mamy ? Za przystawienie pieczątki i wpisanie danych do szablonu
    > pobiera się kosmiczne (w porównaniu do nakładu pracy) pieniądze w
    > dodatku dostęp do zawodu jest nadal mocno ograniczony. A żeby było
    > ciekawiej to pewne czynności, jak wiadomo, muszą być dokonane w formie
    > aktu notarialnego więc tak czy inaczej płacić trzeba.
    >

    > --
    > Mithos

    Drogi Mithosie, pracowałeś kiedys w kancelarii notarialnej ? Naprawdę
    uwazasz, że wiesz, za co notariusz bierze pieniądze ? Nie maczegoś
    takiego jak szablon, to mit. Czy wiesz, jaki procent opłaty za akt to
    taksa notarialna, a jaki podatki ?

  • 192. Data: 2009-01-02 00:44:52
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    szczurwa wrote:

    > Sprywatyzowac sędziego ? Prokuratora ? Hm, warte rozważenia...
    >
    > Pruszków i Wołomin

    jestem za
    tez mam parę spraw z góry skazanych na przegraną. Druga strona kasy nie
    ma, więc sprawa by się szybko skończyła.

  • 193. Data: 2009-01-02 00:49:00
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 1 Sty, 22:58, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    >    Generalnie ilość inteligentnych ludzi w społeczeństwie jest stała.
    > Jeśli na wykształcenie wyższe zasługuje 5% populacji (a tak jest
    > zwykle), a obecnie w PL na skutek mody na studiowanie wyższe
    > wykształcenie ma 30% młodzieży, to o niczym dobrym to nie świadczy.
    > Magistrowie wyjeżdżają na zmywak, od ludzi naprawdę dobrych, dla których
    > 20 lat temu starczyłby magister, dziś wymaga się doktoratu (wszak
    > magistra ma prawie każdy).
    >
    >     Produkcja absolwentów - jako cel sam w sobie - nic nie znaczy.
    >
    > --
    > Liwiusz

    Całkowicie się z tym zgadzam. Niedługo pompiarz na stacji benzynowej
    będzie musiał mieś wyższe wykształcenie. A pamietam czasy, całkiem
    niedawne, kiedy od sprzątaczki wymagano biegłej (!) znajomości
    angielskiego.

  • 194. Data: 2009-01-02 00:49:09
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Adam Płaszczyca wrote:

    > Wyjaśnij, proszę, co daje afrykańskiemu dziecku nauczenie go czytania i
    > pisania, skoro nie ma ani co czytać, ani na czym pisać, ani też nie użyje
    > tych umiejętności?

    Ręce opadają. Aż mi się nie chce odpisywać. Żywcem przepisane z jakieś
    ksiązki o podbojach kolonialnych i niewolnictwie.

    > Co innego, jeśli mamy kogoś, kto chce się uczyć - temu można dac kredyt na
    > naukę.

    Oczywiście. na DALSZĄ naukę.
    Jak możesz określić kto się chce uczyć a kto nie skoro oni się jeszcze
    nie zaczęli uczyć.

  • 195. Data: 2009-01-02 00:50:42
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 1 Sty, 23:05, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    >    Mohery nie zapłacą swoich rachunków nigdzie indziej jak NA POCZCIE
    > :)
    >
    > --
    > Liwiusz

    O przepraszam, cała moja rodzina to "mohery" i płacimy w necie. A
    nawet gazety kupujemy i mamy telewizję. Kablową !

  • 196. Data: 2009-01-02 00:52:26
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 1 Sty, 23:09, "Bogdan B." <b...@w...pl> wrote:

    > A skąd pomysł że Blackwater jest skuteczna?
    > AFAIR z wiadomości to najlepiej wychodzi im ochrona siebie.

    Blackwater jest skuteczna. Byłaby jeszcze bardziej, gdyby nie jakieś
    bzdurne konwencje, prawa itp. Tk jaj lisowczycy.

  • 197. Data: 2009-01-02 00:55:48
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 1 Sty, 23:15, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    >    To i tak dobrze. Holenderskie wojska państwowe w Srebrenicy same
    > wymagały ochrony, nie mówiąc już o innych zadaniach. Przewagą firm
    > prywatnych jest to, że jak nie jest skuteczna, to można łatwo (łatwiej)
    > ją zmienić.
    >
    > --
    > Liwiusz

    Nie wynikało to z formy władania wojskiem, tylko z powodu morale.
    Zresztą, holenderskie wojsko było tam za darmo. I za darmo nie
    zamierzało ginąc. Na prywatną ochronę Srebrenicy nie wystarczyłobu
    budżetu IFOR.

  • 198. Data: 2009-01-02 00:57:07
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 1 Sty, 23:12, "Szymon" <n...@o...pl> wrote:

    > Już jest - musisz skończyć aplikację.

    To obecnie małe piwo. Gorzej, że ktoś po tej aplikacji musi cię wziąc
    na asesurę...

  • 199. Data: 2009-01-02 01:03:35
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 2 Sty, 01:01, Mithos <f...@a...pl> wrote:

> [...]
    > niewłaściwym. Prowadzi to do takich sytuacji jak w przypadku notariatu -
    > za niewielką pracę pobiera się ogromną płacę, ponieważ niektóre
    > czynności muszą być dokonane właśnie przez notariusza. Dodatkowo praca
    > ta nie wymaga ani specjalnych kwalifikacji, ani specjalistycznej wiedzy
    > i oddanie zamkniętej korporacji takich uprawnień to typowy przykład
    > patologicznych rozwiązań.
    >
    > Moim zdaniem większość czynności jakich dokonuje notariusz powinna być
    > prowadzona przez państwowy urząd, a pobierane opłaty powinny być

    To już było. Nazywało się Państwowe Biuro Notarialne. Opłaty były
    kilkukrotnie wyższe relatywnie niż dziś. A na akt czekało się kilka
    miesięcy, a nie miało go praktycznie od ręki.

  • 200. Data: 2009-01-02 01:08:25
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 2 Sty, 01:29, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
    wrote:

    > LOL. ROTFL.
    >
    > Może nie wypowiadaj się na tematy o których nei masz pojęcia?
    >
    > --
    >     /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    >   ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012 378 31 98)
    >  _______/ /_     GG: 3524356
    > ___________/    Wywoływanie slajdówhttp://trzypion.pl/

    Wszystkie akty wraz z załącznikami przechowuje się w kancelarii. Przez
    10 lat. Potem trafiają do właściwego miejscowo sądu rejonowego.