  • 1. Data: 2008-12-27 19:28:00
    Temat: [Prasowka] Upadlosc konsumencka
    Od: MK <m...@i...pl>

    "Upadłość konsumencka" - ludzie będą tracić dorobek życia
    (Gazeta Wyborcza, dd/27.12.2008, godz. 12:20)

    Przepisy ustawy o upadłości konsumenckiej zaczną obowiązywać
    najpóźniej w połowie marca - informuje "Gazeta Wyborcza". - Ludzie nie
    mają pojęcia, co w niej jest, sądy będą im zabierać dorobek życia -
    alarmują eksperci.

    Teoretycznie banki powinny być z ustawy o upadłości konsumenckiej
    zadowolone. Ale zdają sobie sprawę, że w tej wersji upadłość sprawi,
    że klient do końca życia nie podźwignie się z tej sytuacji. I nigdy z
    usług banku nie skorzysta - ostrzega Tadeusz Białek, radca prawny
    Związku Banków Polskich.

    Zgodę na upadek będzie wyrażał sąd. Jeśli się zgodzi, dłużnik będzie
    musiał wydać syndykowi cały swój majątek łącznie z mieszkaniem. Gdy
    sprzedaż majątku nie wystarczy do spłacenia wszystkich należności, sąd
    orzeknie o spłacie reszty zadłużenia w ratach. Dłużnik ma je jednak
    spłacać nie dłużej niż pięć lat. Jakikolwiek nagły przypływ gotówki w
    tym czasie - spadek, wygrana w lotto - ma iść na spłatę długu.

    - To nie druga szansa, ale wyeliminowanie klienta z systemu bankowego
    - mówi Tadeusz Białek. - Z sądem nie ma dyskusji, licytuje mieszkanie,
    orzeka raty, a my zostajemy bez majątku.

    Na nowe przepisy z nadzieją czekają zwłaszcza osoby, które wpadły w
    spiralę zadłużenia - brały kredyty na spłatę poprzednich.

    W Polsce ponad 1,5 mln konsumentów ma ponad 30-dniowy dług. Najwięcej
    jesteśmy winni bankom - 10 mld zł.
    Więcej w "Gazecie Wyborczej"

    Ciekawe kiedy zacznie sie placz i pewnie znowu wszystkiemu beda winne
    banki...

    MK

  • 2. Data: 2008-12-27 19:34:37
    Temat: Re: [Prasowka] Upadlosc konsumencka
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

> [...]

    > tym czasie - spadek, wygrana w lotto - ma iść na spłatę długu.

    > Ciekawe kiedy zacznie sie placz i pewnie znowu wszystkiemu beda winne

    Czemu? Skoro nie dłużej niż 5 lat to chyba nie tak źle. Rozumiem, że po tym
    czasie klient wychodzi na zero.

  • 3. Data: 2008-12-27 19:41:11
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 27 Dec 2008 20:28:00 +0100, MK napisał(a):

> [...]
    > najpóźniej w połowie marca - informuje "Gazeta Wyborcza". - Ludzie nie
    > mają pojęcia, co w niej jest, sądy będą im zabierać dorobek życia -

    Ekspierdzi.

> [...]
    > że klient do końca życia nie podźwignie się z tej sytuacji. I nigdy z
    > usług banku nie skorzysta - ostrzega Tadeusz Białek, radca prawny

    Mhm. A teraz, to niby co ma?

> [...]
    > spłacać nie dłużej niż pięć lat. Jakikolwiek nagły przypływ gotówki w
    > tym czasie - spadek, wygrana w lotto - ma iść na spłatę długu.

    No i po 5 latach gość nie ma zobowiązań. A w obecnym systemie jest lepiej -
    komornik mu odbierze, potem zabiera mu co mu wpadnie, a jak nie wystarczy,
    to do końca życia go gnebi.

    > Ciekawe kiedy zacznie sie placz i pewnie znowu wszystkiemu beda winne
    > banki...

    Raczej płacz, że banki też za coś odpowiadają.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 4. Data: 2008-12-27 19:59:09
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> writes:

    > No i po 5 latach gość nie ma zobowiązań. A w obecnym systemie jest lepiej -
    > komornik mu odbierze, potem zabiera mu co mu wpadnie, a jak nie wystarczy,
    > to do końca życia go gnebi.

    O najwazniejszej rzeczy nie napisali - w jakiej wysokosci te raty?

    MJ

  • 5. Data: 2008-12-27 20:01:48
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    MK <m...@i...pl> writes:

> [...]
    > spłacać nie dłużej niż pięć lat. Jakikolwiek nagły przypływ gotówki w
    > tym czasie - spadek, wygrana w lotto - ma iść na spłatę długu.

    To po co w ogole taka "upadlosc"? To zadna upadlosc, tylko dobrowolne
    oddanie sie wierzycielom w niewolnictwo.

    > - To nie druga szansa, ale wyeliminowanie klienta z systemu bankowego
    > - mówi Tadeusz Białek.

    To akurat byloby mniej istotne.

    > - Z sądem nie ma dyskusji, licytuje mieszkanie,
    > orzeka raty, a my zostajemy bez majątku.

    Upadlosc to w ogole jest utrata majatku. Tyle ze "normalnie" upadlosc,
    w zamian za "wspolprace", powoduje redukcje/eliminacje zadluzenia.
    Jesli dluznik nie dostanie nic w zamian, to nie wiem po co mialby isc
    na taki uklad.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 6. Data: 2008-12-27 20:03:37
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > To po co w ogole taka "upadlosc"? To zadna upadlosc, tylko dobrowolne
    > oddanie sie wierzycielom w niewolnictwo.

    Podejrzewam, że zanim sprawa trafi do sądu to dłużnik i tak już nic nie
    będzie posiadał. Wiele więc nie odda. A za 5 lat będzie czysty. W sumie to
    lepsza opcja niż płacić długi do śmierci i potem je przekazać dzieciom w
    spadku.

  • 7. Data: 2008-12-27 20:27:49
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Szymon" <n...@o...pl> writes:

> [...]
    > lepsza opcja niż płacić długi do śmierci i potem je przekazać dzieciom w

    Ale to nie brzmialo tak jakby mialo go oczyscic przez 5 lat, a raczej
    jakby w ciagu 5 lat mial splacic cale zadluzenie. Tak czy owak, takie
    byly takze pierwotne pomysly.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 8. Data: 2008-12-27 20:40:13
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 27 Dec 2008 20:59:09 +0100, Michal Jankowski napisał(a):

    > O najwazniejszej rzeczy nie napisali - w jakiej wysokosci te raty?

    Jeśli nie zmieniło się w stosunku do projektu - to praktycznie przez te 5
    lat zostaje Ci tyle, żebys mógł przeżyć, ale nie żyć.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 9. Data: 2008-12-27 20:41:09
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 27 Dec 2008 21:01:48 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > To po co w ogole taka "upadlosc"? To zadna upadlosc, tylko dobrowolne
    > oddanie sie wierzycielom w niewolnictwo.

    Na 5 lat.

> [...]
    > w zamian za "wspolprace", powoduje redukcje/eliminacje zadluzenia.
    > Jesli dluznik nie dostanie nic w zamian, to nie wiem po co mialby isc

    Dostaje. 5 lat i koniec. Obecnie masz utrate majątku i do końca życia
    oddajesz wierzycielowi...

    --
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 10. Data: 2008-12-27 20:54:28
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> writes:

    > Jesli dluznik nie dostanie nic w zamian, to nie wiem po co mialby isc
    > na taki uklad.

    Dostaje czyste konto po 5 latach. Tylko ze o tym artykul kompletnie
    milczy.

    MJ