  • 181. Data: 2009-01-02 00:33:06
    Temat: Re: Upadlosc konsumencka
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Adam Płaszczyca wrote:

    > Dlaczego miałbym miec takie wnioski, skoro przykłady są, że to działa?

    I jeszcze więcej, że nie działa.

  • 182. Data: 2009-01-02 00:33:27
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 01 Jan 2009 18:05:47 -0600, witek napisał(a):

    > Jeszcze jesteśmy wykształceni. Z roku na rok jest niestety coraz gorzej.
    > Magistra dostaje się w zasadzie za nic.

    I dlatego tez szkolnictwo powinno być płatne. Wtedy klient płaci i wymaga.

    > Pocztaj tez trochę o teorii pieniądza a szczególnie o tym dlaczego
    > słabszy pieniądz wypiera z rynku mocniejszy. Dokładnie ta sama zasada.

    LOL. Może poczytaj sam. Albo czekaj, ja Cie oświecę - bo ludzie dobry
    pieniądz trzymają w domu, a w obieg puszczają gorszy.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 183. Data: 2009-01-02 00:38:32
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 1 Sty, 22:29, Mithos <f...@a...pl> wrote:

> [...]
    > (np. wcześniejsze emerytury górnicze lub w policji i innych służbach
    > albo możliwość łatwego przejścia do innego zawodu prawniczego w
    > przypadku sędziego czy prokuratora).
    >
    > Ja osobiście również jestem za FORMALNYM sprywatyzowaniem zarówno
    > edukacji jak i służby zdrowia, bo nieformalnie to tak czy inaczej się to
    > już dawno sprywatyzowało tyle, że pieniądze idą pod stołem (płatny
    > zabieg za miesiąc, bezpłatny za rok; korepetycje) lub innymi kanałami
    > (np. pakiety usług medycznych ma wiele firm) co stanowi swoistą patologię.

    Sprywatyzowac sędziego ? Prokuratora ? Hm, warte rozważenia...

    Pruszków i Wołomin

  • 184. Data: 2009-01-02 00:39:30
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 01 Jan 2009 18:30:02 -0600, witek napisał(a):

    > Bo gdyby państwo od ciebie kasy nie brało, to miałbyś armię
    > niewykształconych bezrobotnych, żebyś tej kasy dla anglisty nawet nie
    > zdążył donieść. Zresztą też byś jej nie miał, bo bezrobotni twoich usług
    > by nie potrzebowali i sam byś do nich dołączył.

    Miałbym tyle samo bezrobotnych, co obecnie. To, że ktoś skończy jakąś
    szkołę nei daje mu pracy.

    > Poligon doświadczalny masz w krajach nierozwiniętych, gdzie się w naukę
    > nie inwestuje.
    > W Polsce też. Brak inwestycji w naukę powoduje, że jakość wykształcenia
    > idzie na łeb na szyję.

    Nie. Sztuczne przepychanie to powoduje. Jakoś ilość osób z wyższym
    wykształceniem ciągle rośnie. Efekt jest taki, że ich jakość maleje. Tak
    samo w przypadku matury.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 185. Data: 2009-01-02 00:39:57
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Adam Płaszczyca wrote:

    > Ty podajesz tezę, Ty dawaj dane. Na mój gust mogłęś wziąć dane o
    > wykształceniu mieszkańców wsi - i tam istotnie 20 lat temu mogło być więcej
    > osób bez wykształcenia podstawowego z racji II wojny światowej.

    Smieszny jesteś.
    20 lat temu to był rok 1989.
    Może byś II wojnę światową na traume po stanie wojenny zamienił jako
    powód nie chodzenia do szkoły po ukończeniu podstawówki w 1989 roku.

    Dane ci podrzucę po weekendzie.

    > Podstawówka, zawodówka, dziecko, zasiłek.

    1. wiedza z zawodówki po dziecku nie ginie. zawsze łatwie znaleźc robotę
    po zawodówce niż po podstawówce.
    2. Faceci dzieci nie rodzą.

  • 186. Data: 2009-01-02 00:41:07
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 1 Sty, 22:16, "Szymon" <n...@o...pl> wrote:

    > Dokładnie. W sprawie wsi tworzy się specjalne programy wyrównywania szans,
    > dofinansowania edukacji z UE itd. Według kolegów adwersarzy w zasadzie
    > byłoby to zagłębie analfabetów.

    I słusznie. Oni mają produkowac, a nie tworzyc..;-)

  • 187. Data: 2009-01-02 00:42:55
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 01 Jan 2009 18:33:06 -0600, witek napisał(a):

    > I jeszcze więcej, że nie działa.

    Wyjaśnij, proszę, co daje afrykańskiemu dziecku nauczenie go czytania i
    pisania, skoro nie ma ani co czytać, ani na czym pisać, ani też nie użyje
    tych umiejętności?
    Co innego, jeśli mamy kogoś, kto chce się uczyć - temu można dac kredyt na
    naukę.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 188. Data: 2009-01-02 00:43:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Adam Płaszczyca wrote:

    > I dlatego tez szkolnictwo powinno być płatne. Wtedy klient płaci i wymaga.

    A jak nie płaci bo nie ma? Wiesz co się dzieje dalej?

    > LOL. Może poczytaj sam. Albo czekaj, ja Cie oświecę - bo ludzie dobry
    > pieniądz trzymają w domu, a w obieg puszczają gorszy.

    Słusznie.
    Wymagających wykładowców zamienia się na takich co niczego nie wymagają.
    Efekty już są.

  • 189. Data: 2009-01-02 00:44:06
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 01 Jan 2009 18:32:38 -0600, witek napisał(a):

    > Szkoły prywatne nie zagwarantują ci rozwoju społeczeństwa jako takiego.
    > To to już nawet w starożytnej Grecji wiedzieli.

    Nie? Ciekawe, bo przez wiele wieków innych szkól nie było, a społeczeństwo
    się rozwijało.

    > Albo zgrywasz wariata, albo nim jesteś.
    > Przejedź sie po wsiach to się przekonasz.

    Widzisz, jakoś bywam często i listy dochodzą do skrzynek... Czary jakieś.

    --
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 190. Data: 2009-01-02 00:44:37
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 1 Jan 2009 16:38:32 -0800 (PST), szczurwa napisał(a):

    > Sprywatyzowac sędziego ? Prokuratora ? Hm, warte rozważenia...

    Przede wszystkim - sprawić, że będa wybieralni.

    --
    _______/ /_ GG: 3524356