  • 1. Data: 2006-01-05 18:00:36
    Temat: Polcard prowizje
    Od: "Tomek" <h...@p...onet.pl>

    Witam,
    Mam pytanie wiecie moze ile Polcard
    zyczy sobie miesiecznie za dzierzawe terminala
    i ile % od transakcji.
    Wiem, ze % jest negocjowalny ale mniej wiecej ile to jest.
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-01-05 18:30:20
    Temat: Re: Polcard prowizje
    Od: Miernik <m...@f...org>

    Tomek <h...@p...onet.pl> wrote:
    > zyczy sobie miesiecznie za dzierzawe terminala
    > i ile % od transakcji.
    > Wiem, ze % jest negocjowalny ale mniej wiecej ile to jest.

    Tu wszystko znajdziesz:
    http://kartyonline.pl/arty.php?id=148

    Weź lepiej Cardpoint z autoryzacją przez GPRS, to będziesz dużo mniej płacił
    za komunikację z centrum, popatrz tu:
    http://gsmonline.pl/news/print_news.php?id=8744&n_ne
    xt_id=-1&start=1
    Ta promocja już się skończyła, ale popytaj, pewnie jest podobnie.
    Wypada jakieś 6 gr za autoryzację zamiast 35 gr.
    Za 1 autoryzację zejdzie nie więcej niż 20 kB.
    Ciekawe czy z tym APNem pos.bzwbk.pl można się łączyć przez SIMdata,
    wtedy to w ogóle autoryzacja by kosztowała pół grosza i możnaby
    sprzedawać zapałki kartą. Czy ktoś z grupy ma może POS Cardpointa z
    GPRS i mógłby to sprawdzić?

    No z tym że minimalna kwota transakcji w Cardpoint to 5 PLN, szkoda. A
    ja dziś zapłaciłem w Leroy Merlin 3 PLN za sznurek do bielizny Allekartą
    w POSie PekaoSA. Dziwne, bo nie chciało PINu tylko podpis. Tak samo
    miałem kiedyś w POSie Citibanku. Czy te dwa centra nie autoryzują kart
    Visa Electron PINem, a jedynie Maestro, mimo że POSy mają PINpady?

    ___________________/_______________________/ mailto:m...@f...org
    Save Europe from Software Patents
    http://www.gnu.org/philosophy/savingeurope.html

  • 3. Data: 2006-01-05 20:34:38
    Od: "Dawid Kulbicki" <d...@W...kulbi.prv.pl>

    Miernik wrote:
> [...]
    > miałem kiedyś w POSie Citibanku. Czy te dwa centra nie autoryzują kart
    > Visa Electron PINem, a jedynie Maestro, mimo że POSy mają PINpady?

    A kto powiedział, że Allekarta to Visa Electron? To że jest płaska wcale nie
    oznacza od razu że jest electronem. To jest płaski Classic albo lepiej
    płaska Visa (Visa powoli odchodzi od tego podziału).

    Poza tym to wydawca decyduje jak będą autoryzowane jego karty, np. Visa
    Electron mBanku jest autoryzowana podpisem (przynajmnie jakiś czas temu tak
    było).

    --
    Dawid

  • 4. Data: 2006-01-05 21:07:59
    Od: jooseff <j...@w...pl>

    Dnia 05-01-2006 o 19:30:20 Miernik <m...@f...org> napisał:

> [...]
    > Wypada jakieś 6 gr za autoryzację zamiast 35 gr.
    > Za 1 autoryzację zejdzie nie więcej niż 20 kB.

    Jest nowa promocja 50 Mb za 25 zł - to daje możliwość przeprowadzenia
    parunastu tysięcy transakcji.

    > No z tym że minimalna kwota transakcji w Cardpoint to 5 PLN, szkoda. A
    > ja dziś zapłaciłem w Leroy Merlin 3 PLN za sznurek do bielizny Allekartą
    > w POSie PekaoSA.

    W Cardpoint możesz zażyczyć sobie obniżenia minimalnej kwoty.

    > Dziwne, bo nie chciało PINu tylko podpis. Tak samo
    > miałem kiedyś w POSie Citibanku. Czy te dwa centra nie autoryzują kart
    > Visa Electron PINem, a jedynie Maestro, mimo że POSy mają PINpady?

    Maestro ma wymóg potwierdzenia autoryzacji pinem, Visa electron opcję
    zależną od operatora.

    --
    Jooseff

    Używam Opery: http://www.opera.com/mail/

  • 5. Data: 2006-01-05 21:13:44
    Od: z <...@...z>

    Nie wiem czy przyjmowanie kart to dobry pomysł bo jak nieuczciwy klient
    zrobi chargeback to bank obciąży sklep obowiązkiem zwrotu mu pieniędzy i
    klient będzie miał towar za darmo.

  • 6. Data: 2006-01-05 21:27:24
    Od: yayco <yayco2_at_gmail_dot_com@no_spam.pl>

    2006-01-05 22:13- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy z,
    gdy pisał(a):
    > Nie wiem czy przyjmowanie kart to dobry pomysł bo jak nieuczciwy klient
    > zrobi chargeback to bank obciąży sklep obowiązkiem zwrotu mu pieniędzy i
    > klient będzie miał towar za darmo.

    Nie wiem, czy otwieranie sklepu to dobry pomysł, bo jak nieuczciwy
    klient zrobi napad z bronią w ręku, to sklep straci a klient będzie
    miał towar za darmo. *

    * ;-) (dla osób wymagających wsparcia)

    --
    **** yayco (yayco2@_tnij_gmail.com) ****
    **** ****

  • 7. Data: 2006-01-05 21:28:49
    Od: "Rafal" <k...@w...pl>

    Użytkownik "jooseff" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Maestro ma wymóg potwierdzenia autoryzacji pinem, Visa electron opcję
    > zależną od operatora.

    A to dziwne co piszesz, bo ja mam Maestro przedplacona ING BSK i np. w
    krakowskim Geancie jej autoryzacja jest na podpis, a nie PINem.

    Pozdrawiam,

    R.

  • 8. Data: 2006-01-05 23:15:42
    Od: jooseff <j...@w...pl>

    Dnia 05-01-2006 o 22:28:49 Rafal <k...@w...pl> napisał:

    > A to dziwne co piszesz, bo ja mam Maestro przedplacona ING BSK i np. w
    > krakowskim Geancie jej autoryzacja jest na podpis, a nie PINem.
    >
    > Pozdrawiam,
    >
    > R.

    Mastercard wydał instrukcję dla ekłajerów, w której obliguje ich do
    wprowadzenia autoryzowania w Posach transakcji kartami Maestro przy pomocy
    pinu. Termin wprowadzenia w życie ichniej instrukcji minął już jakiś czas
    temu. Z wielu powodów niektóre (nieliczne) posy nie mają aktywnej tej
    funkcji. Postaram się jutro przedstawić Ci szczegóły i daty dot.
    powyższego zalecenia MC.

  • 9. Data: 2006-01-06 16:41:43
    Od: "badam" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Miernik" <m...@f...org> napisał w wiadomości
    ain.local...

> [...]
    > Ta promocja już się skończyła, ale popytaj, pewnie jest podobnie.
    > Wypada jakieś 6 gr za autoryzację zamiast 35 gr.

    Ale za to w Polcardzie (nie wiem jak u innych) można się autoryzować
    przez Internet, co w pewnych okolicznościach (w zależności od
    istniejącej infrastruktury itp.) może dawać koszt jednostkowy transakcji
    nie do pobicia...

    badam

  • 10. Data: 2006-01-06 17:32:45
    Od: mm <m...@m...pl>

    U nas nie mam napadów na sklepy a kombinatorów którzy nie chcą zapłacić za
    transakcję kartą jest dużo.