  • 1. Data: 2006-01-05 18:43:49
    Temat: ile zarabia bank na lokacie?
    Od: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>

    przychodzę do banku

    wpłacam 1000 zł na lokatę 12 miesięcy, kapitalizacja na koniec okresu,
    oprocentowanie stałe 3,8%
    ile zarobi na tym bank?

    drugi przypadek:
    wpłacam 10000 na 18 miesięcy, kapitalizacja na koniec okresu - ile zarobi
    bank? może to być wyrażone w procencie od skapitalizowanych odsetek?

    czy 10% odsetek czy może 1%? a może 40%?

    --
    pozdrawiam
    plusz (http://www.plusz.pl)

  • 2. Data: 2006-01-05 19:01:12
    Temat: Re: ile zarabia bank na lokacie?
    Od: zbiggy <z...@p...taonet.pl>

    plusz napisał(a):
    > przychodzę do banku
    >
    > wpłacam 1000 zł na lokatę 12 miesięcy, kapitalizacja na koniec okresu,
    > oprocentowanie stałe 3,8%
    > ile zarobi na tym bank?

    jak pożyczy te pieniądze na rynku międzybankowym, to jakieś 55zł przez
    ten rok
    jak udzieli kredytu - to więcej, ale minus koszty utrzymania placówek,
    wynagrodzeń, złych kredytów itd

  • 3. Data: 2006-01-05 20:27:11
    Od: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>

    W artykule news:dpjqe4$srr$1@atlantis.news.tpi.pl,
    niejaki(a): zbiggy z adresu <z...@p...taonet.pl> napisał(a):

    > jak pożyczy te pieniądze na rynku międzybankowym, to jakieś 55zł przez
    > ten rok
    > jak udzieli kredytu - to więcej, ale minus koszty utrzymania placówek,
    > wynagrodzeń, złych kredytów itd

    ale ile to jest?

    0,5%?

    właśnie chodzi mi mniej więcej o informację ile średnio zarabiają banki po
    odliczeniu kosztów?
    chyba jest jakiś wskaźnik lub przedział

    --
    pozdrawiam
    plusz (http://www.plusz.pl)

  • 4. Data: 2006-01-05 20:50:04
    Od: "Seba" <b...@w...gazeta.pl>

    > właśnie chodzi mi mniej więcej o informację ile średnio zarabiają banki po
    > odliczeniu kosztów?
    > chyba jest jakiś wskaźnik lub przedział

    zyski z marży to jedno z wielu źródeł dochodu banku

  • 5. Data: 2006-01-05 21:07:57
    Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > 0,5%?
    >
    > właśnie chodzi mi mniej więcej o informację ile średnio zarabiają banki po

    Zgodnie z książkowymi teoriami marża liczona jest jako różnica między
    kosztem pozyskania pieniądza (oprocentowanie lokaty), a przychodem z tego
    pieniądza (oprocentowanie kredytu minus koszty). Częściej jednak marża jest
    liczona do poziomu WIBOR/WIBID. Bo bank zamiast finansować kredyty z lokat
    może z pożyczki międzybankowej. A poszczególne koszty (wynagrodzenia, złe
    kredyty itp.) w różnych bankach są tak różne, że trudno mówić o średniej.

  • 6. Data: 2006-01-05 21:09:03
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Thu, 5 Jan 2006 21:27:11 +0100, w <43bd7fc3$0$17929$f69f905@mamut2.aster.pl>,
    "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl> napisał(-a):

    > właśnie chodzi mi mniej więcej o informację ile średnio zarabiają banki po
    > odliczeniu kosztów?
    > chyba jest jakiś wskaźnik lub przedział

    Czytaj sprawozdania ;)