  • 1. Data: 2008-02-21 21:13:46
    Temat: Polbank i kredyty hipoteczny - fatalna obsługa, nie polecam
    Od: Ochódzki <j...@p...onet.pl>

    Witam

    Opiszę w skrócie moje doświadczenia z kredytem hipotecznym w Polbanku
    (ku przestrodze). Może się komuś przyda.

    1. Długi czas rozpatrywania wniosku. Trwało prawie 7 tygodni, musiałem
    zmieniać umowę przedwstępną bo przekroczyłem termin. Dobrze że
    właścicielka była wyrozumiała bo mogła zwinąć zadatek i sprzedać
    mieszkanie komu innemu.

    2. Załatwianie formalności. Konsultantka wyglądała na kompetentną i
    miałem nadzieje że to koniec przygód ale... przy zakładaniu konta
    gotówkowego (do obsługi kredytu) przestał działać im system
    informatyczny (kpina jakaś) i musiałem drugi raz zrywać się z pracy żeby
    to załatwić.

    3. Uruchomienie kredytu. Długi czas od złożenia dokumentów do
    uruchomienia kredytu. Przekroczyłem już czas zapłaty, do którego
    zobowiązałem się w akcie notarialnym (5 dni). Właściciele mogą już mnie
    obciążać odsetkami karnymi. Przy składaniu dokumentów zastrzegłem że
    muszę mieć wypłatę do 20go i pani obiecała że tego dopilnuje.
    Dzwonię teraz do oddziału żeby uzyskać jakieś informację ile to jeszcze
    może potrwać i uzyskać jakieś przyśpieszenie. Okazuje się ze pani
    doradca jest na urlopie a zastępca udziela mi odpowiedzi na poziomie
    konduktora w PKP: "panie ja już nic nie mogę, przekazałem sprawę wyżej i
    się rozpatruje, może potrwać do 7 dni roboczych, prosze dzwonić na
    infolinie". Czułem że spuszcza mnie na drzewo ale zadzwoniłem na
    infolinie, tam oczywiście powiedzieli mi że mam rozmawiać z doradcą w
    oddziale i że oni to mogą co najwyżej odnotować moje zapytanie w
    systemie i przekazać do działu kredytów. oczywiście po 2 dniach nie mam
    jeszcze odpowiedzi.

    Reasumując po raz kolejny mam stresa, właściciele nieruchomości tracą
    cierpliwość a ja czuje się jak namolny petent za PRLu. Nie polecam
    kredytów w Polbanku.

    Ochódzki

  • 2. Data: 2008-02-21 21:27:22
    Od: Dobek <s...@r...pl>

    Ochódzki pisze:

    > Reasumując po raz kolejny mam stresa, właściciele nieruchomości tracą
    > cierpliwość a ja czuje się jak namolny petent za PRLu. Nie polecam
    > kredytów w Polbanku.

    Oferta ciekawa (jedna z lepszych na rynku), obsługa na poziomie Bareji
    właśnie, czas rozpatrywania, wypłata transz, obsługa "posprzedażna" itp
    dramat.
    Zależy na czym komu zależy. Jeżeli tylko na ofercie sensu stricte to ok,
    jeżeli chce spać spokojnie to już nie bardzo.
    Muszą trochę pobyć na rynku i się otrzaskać a przede wszystkim kupić
    centralny system do rejestracji elektronicznej wszelkich dokumentów oraz
    ich późniejszego obiegu. Póki co "ja tam widzę niezły burdel". Zaginione
    dokumenty, przemieszane dokumenty, wsio norma w Polbanku.

    p.s.
    Od reguł j.w. zdarzają się wyjątki, które są obsługiwane szybko i sprawnie.

    --
    Pzdr
    Dobek

  • 3. Data: 2008-02-21 22:06:23
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 21 Lut, 22:27, Dobek
    <s...@r...pl> wrote:

    > Oferta ciekawa (jedna z lepszych na rynku), obsługa na poziomie Bareji
    > właśnie, czas rozpatrywania, wypłata transz, obsługa "posprzedażna" itp
    > dramat.

    Gdzies czytalem, ze wiele decyzji musi byc przyklepywane przez grecki
    dzial ryzyka. Sadze, ze "wypada im to z komputera" i musza wtedy
    delikwenta wpuszczac na dluzsza sciezke.
    Raczej nie nalezy traktowac ich jako szybko i sprawnie zalatwiajacy
    cos bank, natomiast mozna bez pospiechu zalatwiac produkty , ktore
    szykujemy sobie bez pospiechu jako rezerwe, na wszelki wypadek itd -
    KK, kredyt bezpieczny.

  • 4. Data: 2008-02-22 08:45:37
    Od: "Artur O." <a...@w...pl>

    Użytkownik "Ochódzki" <j...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:fpkpi9$uff$1@news.onet.pl...
> [...]
    >
    > Reasumując po raz kolejny mam stresa, właściciele nieruchomości tracą
    > cierpliwość a ja czuje się jak namolny petent za PRLu. Nie polecam

    A powiedzcie mi ludzie po cholere pchacie sie do jakiegos banku ktory sie
    namolnie reklamuje, jest pochodzenia greckiego czyli jakis obcy,
    zagraniczny, nie znajacy polskich realiow i potem narzekacie.
    Ja raz bralem pozyczke pod zakup mieszkania - w PKO BP. Duzo zlego tu
    piszecie o tym banku, nienowoczesny, z innej epoki. Tylko ze tam sa ludzie
    ktorzy na bankowosci zjedli zeby !
    Wzialem kredyt Alicja, byl to rok 1998, tez umowa notarialna, tez musialem
    czekac na uruchomienie kredytu itd.
    I co ? Ten nienowowczesny bank zrobil wszystko we wlasciwym czasie.
    To nie laptopy i krawaty a ludzie i ich profesjonalizm decyduje o tym jaki
    jest bank.
    A ten Polbank ( w Grecji sie nazywa Eurobank) to sobie w dupe wsadzcie !

  • 5. Data: 2008-02-22 09:10:01
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    Artur O. pisze:
    > A powiedzcie mi ludzie po cholere pchacie sie do jakiegos banku ktory sie
    > namolnie reklamuje, jest pochodzenia greckiego czyli jakis obcy,
    > zagraniczny, nie znajacy polskich realiow i potem narzekacie.
    A ile mamy w Polsce w pełni polskich banków?
    > Ja raz bralem pozyczke pod zakup mieszkania - w PKO BP. Duzo zlego tu
    > piszecie o tym banku, nienowoczesny, z innej epoki. Tylko ze tam sa ludzie
    > ktorzy na bankowosci zjedli zeby !
    Też tam miałem kredyt hipoteczny, horendalnie drogi. Zaproponowałem
    renegocjację warunków, ale mnie mieli w d.... więc przeniosłem do
    konkurencji.

    A jeśli chodzi o uzębienie to bliższy jestem stwierdzenia, że zjedli
    zęby na klientach...
    > Wzialem kredyt Alicja, byl to rok 1998, tez umowa notarialna, tez musialem
    > czekac na uruchomienie kredytu itd.
    Czy to nie aby ten niespłacalny kredyt?

    http://www.forum-kredytowe.pl/tematy1/zaciagniety-kr
    edyt-mieszkaniowy-w-1998r-alicja-vt100.htm

  • 6. Data: 2008-02-22 09:16:33
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Artur O." <a...@w...pl> writes:

    > Wzialem kredyt Alicja,

    Hehehe, jak raz:

    http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33204,49520
    77.html

    MJ

  • 7. Data: 2008-02-22 09:21:48
    Od: "Artur O." <a...@w...pl>

    Użytkownik "Radek Wroclawski" <r...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Czy to nie aby ten niespłacalny kredyt?
    >
    > http://www.forum-kredytowe.pl/tematy1/zaciagniety-kr
    edyt-mieszkaniowy-w-1998r-alicja-vt100.htm

    splacalny bo go splacilem. I jestem wielce zadowolony. Kupilem mieszkanie w
    Gdansku po 1500 zl za metr. Jestem zarobiony ??

  • 8. Data: 2008-02-22 09:33:02
    Od: "Artur O." <a...@w...pl>

    Uzytkownik "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisal w wiadomosci

    > Hehehe, jak raz:
    >
    > http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33204,49520
    77.html

    Ano przeczytalem. Kredyt wzialem w styczniu 1998 roku i faktycznie na
    pozcatku kwota zadluzenia mi rosla. Tylko ze ja bylem tego swiadom,
    oprocntowanie bylo wysokie. Potem zaczelo spadac a ja zwiekszylem rate
    splaty. Ci ludzie z artykulu mowia: " placilem tyle ile wymagal bank". Otoz
    alicja nie wymagala sztywnych rat. Mozna bylo placic wiecej, jesli placilo
    sie mniej zadluzenie wzrastalo. Nie bylo problemu z wczesniejsza splata
    kredytu bo zadluzenie bylo naliczane na biezaca - co miesiac. Zadnych
    karnych odsetek czy oplat - cos co dzisiaj znamy z kredytow hipotecznych.
    Jesli oprocentowani bylo za wysokie mozna bylo wziac inny tani kredyt i
    splacic Alicje badz jej czesc. Wazne by zejsc ponizej poziomu odsetk czyli
    splacac kapital kredytu a nie jedynie jego odsetki. J
    Jesli ktos nie splacal nawet odsetek wiadomo ze kredyt mu narosl. No ale
    trzeba troszke znac matematyke - krolowa nauk. Chyba bankowcy chca by nie
    bylo jej na maturze ...

  • 9. Data: 2008-02-22 11:39:22
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    > Hehehe, jak raz:
    >
    > http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33204,49520
    77.html

    Hahaha, najbardziej mnie ubawiło to "nie odpuścimy, założymy stowarzyszenie,
    będziemy walczyć w sądzie". Głupota ludzi nie ma granic.

    PKO BP zrobił wtedy ekstra produkt, a że część klientów nie zrozumiała jak
    to działa to nie wina PKO BP.

    marekz

  • 10. Data: 2008-02-22 11:56:21
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl> writes:

    > PKO BP zrobił wtedy ekstra produkt, a że część klientów nie zrozumiała
    > jak to działa to nie wina PKO BP.

    Ale mogl im bank troche pomoc, podpowiedziec, ze moga splacac wieksze
    raty, zmienic na inna forme, czy cos. W interesie samego banku, lepsze
    wieksze wplaty niz rosnacy do granic niesplacalnosci dlug...

    MJ