  • 1. Data: 2008-02-21 19:55:33
    Temat: [Millenium] Poświadczenie oryginalności internetowego wydruku przelewu
    Od: "Sylwia Z." <i...@m...pl>

    Bank Millenium, W-wa, Natolin.

    Duplikat potwierdzenia przelewu z mBanku nie wydrukowany w obecności
    pracownika nie jest oryginalny.

    W jaki sposób potwierdzana jest oryginalność wydrukowanego z internetu
    "Duplikatu potwierdzenia" z mBanku?

    1. Należy zalogować się na komputerze pracownika banku (pracownik
    obiecuje nie podglądać).
    2. Należy pokazać pracownikowi, że konto należy do nas (nazwisko, imię
    itp).
    3. Zrobić wydruk przelewu.

    Od tej pory pracownik jest upoważniony do podpisania i przypieczętowania
    dokumentu "duplikat przelewu" wydrukowanego z internetu, z innego banku
    (mbank)...

    Też się z tym spotkaliście w swoim banku?
    --
    S.

  • 2. Data: 2008-02-21 19:59:34
    Od: "k...@g...pl" <k...@g...pl>

    On 21 Lut, 20:55, "Sylwia Z." <i...@m...pl> wrote:
> [...]
    > (mbank)...
    >
    > Też się z tym spotkaliście w swoim banku?

    Uważam, że i tak zostałaś potraktowana dość ulgowo. Inne banki wogóle
    nie akceptują wydruków z internetu. W Getinbanku musiałabyś
    przedstawić wydruk potwierdzony przez pracownika banku. W dobie banków
    internetowych pieczęć nadal rozsiewa swą magiczną moc.

  • 3. Data: 2008-02-22 07:33:21
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    Użytkownik "Sylwia Z." <i...@m...pl> napisał w wiadomości
    > Bank Millenium, W-wa, Natolin.
    > Też się z tym spotkaliście w swoim banku?
    Miałem podobną sytuację w Centrum Kredytowym Banku Millennium w Warszawie na
    Grójeckiej. Wyciąg z konta miałem wydrukowany i podbity w banku, więc go
    przyjęli. Natomiast z karty kredytowej drukowałem w domu, więc stwierdzili, że
    nie moga potwierdzić jego autentyczności, wobec czego musiałem wydrukować go na
    miejscu, z komputera pracownika banku. Dobrze, że miałem token do konta przy
    sobie :) Jakoś nie sprawiło mi to wielkich kłopotów,

  • 4. Data: 2008-02-22 09:20:16
    Od: k...@k...gliwice.pl

    hmmm to jakieś niezłe przegięcie. Jeżeli na wydruku w formie PDF
    znajduje się formułka:
    "Wygenerowane elektronicznie potwierdzenie realizacji polecenia
    przelewu. Dokument sporządzony na podstawie... (pada odpowiedni art.
    Prawa bankowego). Nie wymaga podpisu ani stępla"
    powinien być honorowany przez wszystkie instytucje ( ja zresztą nie
    miałem nigdy z tym problemów - zawsze mi uznawali taki wydruk ).

    pozdr,

    kaliq

  • 5. Data: 2008-02-22 10:20:33
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik <k...@k...gliwice.pl> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...

> [...]
    > powinien być honorowany przez wszystkie instytucje ( ja zresztą nie
    > miałem nigdy z tym problemów - zawsze mi uznawali taki wydruk ).

    Niby dlaczego? Co ta formułka magicznego powoduje. Jak sobie ją nadrukuję to
    w jaki sposób uwiarygadnia to dokument?

    marekz

  • 6. Data: 2008-02-22 11:00:15
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-02-22, MarekZ <marekz_wywal@to_irc.pl> wrote:

    > Niby dlaczego? Co ta formułka magicznego powoduje.

    Informacja o rodzaju dokumentu i podstawie prawnej z której wynika,
    że ów dokument nie wymaga tegoż podpisu.

    > Jak sobie ją nadrukuję to w jaki sposób uwiarygadnia to dokument?

    A według Ciebie, to pieczątka w jaki sposób uwiarygadnia dokument?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 7. Data: 2008-02-22 11:08:21
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    > Informacja o rodzaju dokumentu i podstawie prawnej z której wynika,
    > że ów dokument nie wymaga tegoż podpisu.

    Ale jakie to ma rzeczywiste znaczenie? Żadne. Realnie, wiarygodność nie jest
    w żaden sposób wyższa niż wiarygodnośc oświadczenia słownego.

    > A według Ciebie, to pieczątka w jaki sposób uwiarygadnia dokument?

    W żaden sposób.

    Natomiast z punktu widzenia danej osoby uwiarygadnia dokument to, że widzi
    ona jak on powstaje (wydruk w jej obecności). Naturalnie tutaj też jest pole
    popisu do potencjalnych manipulacji, ale to już inny poziom tudności.

    marekz

  • 8. Data: 2008-02-22 11:11:49
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    Wojciech Bancer pisze:
    > A według Ciebie, to pieczątka w jaki sposób uwiarygadnia dokument?
    A jaki problem zrobić dowolną pieczątkę? Oryginalna pieczątka to
    mentalność ubiegłej epoki...

  • 9. Data: 2008-02-22 11:12:28
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-02-22, MarekZ <marekz_wywal@to_irc.pl> wrote:

    > Ale jakie to ma rzeczywiste znaczenie? Żadne. Realnie, wiarygodność nie jest
    > w żaden sposób wyższa niż wiarygodnośc oświadczenia słownego.

    Ależ w celach dowodowych jest. Jeśli sfałszujesz taki dokument, to łatwo
    to udowodnić. Jeśli nakłamiesz ustnie, to dowodzenie jest trudniejsze.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 10. Data: 2008-02-22 11:13:16
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-02-22, Radek Wroclawski <r...@n...pl> wrote:

    [...]

    > A jaki problem zrobić dowolną pieczątkę? Oryginalna pieczątka to
    > mentalność ubiegłej epoki...

    Żaden problem. Dlatego też pytałem. :)

    --
    Wojciech Bańcer