  • 21. Data: 2005-04-05 23:36:35
    Temat: Re: Pogrzeb Papieża a ELIXIR
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Kamil Jonca" <k...@p...onet.pl> wrote in message
    news:slrnd566t1.sh8.kjonca@kjonca.kjonca.bogus...

    > Tyle tylko, że weekendy/święta, itd mozna przewidzieć. A co ma zrobić
    > człowiek któremu (na przykład) lokata (czy bon skarbowy...) kończy sie w
    > czwartek (wieczorem, żeby nie było za prosto), a należność ma w piątek ?
    >
    > Ma jakąś podstawę na przesunięcie terminu choćby na sobotę?
    > KJ

    Jesli ma zobowiazanie to zwykle jest brany pod uwage termin wplywu pieniedzy
    na jego rachunek. Z informacji ktorymi dysponujemy teraz wynika, ze banki
    pracowac nie beda, ale zalozmy, ze jakis bank pracuje i nawet sa rozliczane
    sesje, ale bank wierzyciele w nich nie uczestniczy (bo nie pracuje).
    Pieniadze nie wplyna na rachunek wierzyciela. Dla ulatwienia zalozmy, ze nie
    jest to piatek, ale inny, zwykly dzien, a bank wierzyciela wypadl tego dnia
    z rozliczen. Jaka wtedy dluznik ma podstawe na przesuniecie terminu na
    nastepny dzien? ;)
    Mysle, ze przesadzacie, jest to sytuacja wyjatkowa i brak rozliczen nie
    spowoduje tragedii.

    Maciej

    PS. KIR jeszcze nie podjal decyzji, wiec mysle, ze na razie nie ma o czym
    dyskutowac. Ja wyrazilem tylko swoja opinie, ale to nie ja decyduje o tym
    czy KIR bedzie pracowal ;).

  • 22. Data: 2005-04-05 23:42:14
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl> wrote in message

    > Myślę, że przy obecnym stanie techniki i telekomunikacji nic nie stoi na
    > przeszkodzie, żeby sesje rozliczeniowe odbywały się np.co godzinę, albo
    > w ogóle w trybie ciągłym. Ale znając mentalność naszych bankowców oraz
    > decydentów od banków (celowo rozróżniam te grupy ;-), dziwić się należy,
    > że łaskawie dano nam aż 3 sesje

    Sadze, ze przy obecnym stanie techniki nic nie stoi na przeszkodzie zeby LOT
    kazdego dnia wysylal 5 samolotow do Nowego Jorku, ale znajac mentalnosc
    wlascicieli LOT-u nie beda chcieli dolozyc kilku MM $ zebym mogl sobie
    poleciec o odpowiadajacej mi godzinie ;).

    Maciej

  • 23. Data: 2005-04-06 04:46:50
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    MK <m...@i...pl> wrote:

> [...]
    > wlascicieli LOT-u nie beda chcieli dolozyc kilku MM $ zebym mogl sobie
    > poleciec o odpowiadajacej mi godzinie ;).

    Wydaje mi się, że nie za bardzo masz pojecie o czym piszesz. Zarowno w
    przypadku sesji międzybankowych, jak i LOT-u.

    --
    Przemysław Maciuszko
    Zurich based

  • 24. Data: 2005-04-06 04:47:53
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    MK <m...@i...pl> wrote:

    > IMHO w piatek nie bedzie zadnych rozliczen miedzybankowych, bo
    > prawdopodobnie wszystkie banki beda nieczynne. A to co bedzie dzialac, to
    > wylacznie minimum, tak jak np w Multi

    Ja przepraszam, ale co ma wspólnego zamknięcie oddziałów z rozliczeniami
    międzybankowymi???

    --
    Przemysław Maciuszko
    Zurich based

  • 25. Data: 2005-04-06 05:42:00
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Przemysław Maciuszko" <s...@h...pl> wrote in message

    > Ja przepraszam, ale co ma wspólnego zamknięcie oddziałów z rozliczeniami
    > międzybankowymi???

    Banki to nie tylko oddzialy.

    Maciej

  • 26. Data: 2005-04-06 05:43:15
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Wydaje mi się, że nie za bardzo masz pojecie o czym piszesz. Zarowno w
    > przypadku sesji międzybankowych, jak i LOT-u.

    Byc moze masz wieksze ;).

    Maciej

  • 27. Data: 2005-04-06 05:52:07
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    > To w takim razie zastopujmy całą komunikację, wyłaczmy prąd i wodę. I
    > telewizje też. Żeby nikt nie musiał pracować.

    ehemmm, gdzies wyczytalem ze na Pomorzu (Gdtynia ?) PKS utrzymuje
    komunikacje lokalna w piatek tylko do 16-ej
    wprawdzie to nie prad ale juz blisko...;-)

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 28. Data: 2005-04-06 07:04:51
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    MK <m...@i...pl> wrote:

    > Banki to nie tylko oddzialy.

    Znaczy co? Wylacza serwery, nikt nie bedzie siedzial w centrali, zadnych
    dyzurow, monitorowania?
    Litosci. Posluchaj sam siebie jakie bzdury opowiadasz...

    --
    Przemysław Maciuszko
    Zurich based

  • 29. Data: 2005-04-06 07:57:45
    Od: "topjes" <n...@d...rady>

    "Krystek" <k...@p...space.mailbox> wrote in message
    o.chomik...

    > A co chcesz się założyć? ;-)

    A pracujesz w KIR? Jest 9:56 6 kwietnia. Póki co nie ma oficjalnego
    komunikatu KIR o tym, że w piątek nie pracuje. Jeśli jest inaczej to
    napisz - jak mam się zakładać z kimś kto ma dostęp do informacji, których ja
    nie mam.

    > Wiem, i co z tego? To, że działają jakieś systemy międzybankowe via KIOR
    > nie oznacza, że tego dnia będzie działał ELIXIR dla ludności.

    Nie, nie. Napisałeś co innego:
    "> >>a połączenia międzybankowe i systemy wewnętrznego
> [...]

    Jakie to połączenia międzybankowe działają cały rok we wszystkich bankach
    jak wyłączą KIR? :)

    pzdr
    topjes

  • 30. Data: 2005-04-06 08:00:52
    Od: "topjes" <n...@d...rady>

    > IMHO w piatek nie bedzie zadnych rozliczen miedzybankowych, bo
    > prawdopodobnie wszystkie banki beda nieczynne. A to co bedzie dzialac, to
    > wylacznie minimum, tak jak np w Multi

    Ludzie. Przecież NIE MA OFICJALNEGO komunikatu KIR jak dotąd. Póki co KIR ma
    działać normalnie w piątek. Internet w Multi będzie czynny. Tak trudno to
    połączyć w całość i zrozumieć, że w takim układzie wszystkie przelewy Elixir
    wykonają sie zwyczajnie?

    pzdr
    topjes