  • 11. Data: 2005-04-05 18:20:05
    Temat: Re: Pogrzeb Papieża a ELIXIR
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    S.T. napisał:
    > Może zamiast fantazjować, poczytaj sobie trochę:
    > http://www.kir.com.pl

    Czytałem, i? Co to ma do rzeczy w tej konkretnej sytuacji, w tym
    konkretnym przypadku?

    K.

  • 12. Data: 2005-04-05 19:37:44
    Od: Varg <v...@p...megapolis_invert>

    "topjes" <n...@d...rady> wrote:
    > Nie. Połączenia międzybankowe to właśnie ELIXIR, SORBNET, SWIFT itd. Nie ma
    > magicznych, tajnych rurek ;)

    Skąd wiesz? Nie byłeś w Citi ;))

    NP: Bathory - "Twilight of the gods"

    --
    Activate the aggression that exposes the hidden
    Denying the existence of praying to illusions

  • 13. Data: 2005-04-05 19:42:46
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Czytałem, i? Co to ma do rzeczy w tej konkretnej sytuacji, w tym
    > konkretnym przypadku?

    Znalazłeś coś o "Elixirach dla ludności"?
    A może info w aktualnościach, że w piątek nie będzie sesji?

  • 14. Data: 2005-04-05 21:56:20
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "topjes" <n...@d...rady> wrote in message news:d2to0b$mrj$1@inews.gazeta.pl...

    > Jak idziesz spać to ręce Ci nie pracują, ale serce i płuca i owszem. KIR
    > nie BZWBK, który po prostu można zamknąć. A i to nie cały - przecież muszą
    > przyjść ludzie od utrzymania systemów, musi działać contact center itd.

    IMHO w piatek nie bedzie zadnych rozliczen miedzybankowych, bo
    prawdopodobnie wszystkie banki beda nieczynne. A to co bedzie dzialac, to
    wylacznie minimum, tak jak np w Multi

    <cite>
    W piątek 8 kwietnia Centra Usług Finansowych będą nieczynne

    W związku z uroczystym pogrzebem Ojca Świętego Jana Pawła II w piątek 8
    kwietnia informujemy, że Centra Usług Finansowych MultiBanku będą tego dnia
    nieczynne.

    W godzinach od 6:00 do 16:00 ograniczona będzie praca multilinii -
    obsługiwać będziemy tylko zastrzeżenia kart płatniczych.

    Nie będą odbywać się operacje SWIFT oraz operacje przewalutowania walut.

    </cite>

    Maciej

  • 15. Data: 2005-04-05 21:59:38
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    MK napisał(a):

    > IMHO w piatek nie bedzie zadnych rozliczen miedzybankowych, bo
    > prawdopodobnie wszystkie banki beda nieczynne. A to co bedzie dzialac, to
    > wylacznie minimum, tak jak np w Multi
    >
    > <cite>
    [...]
    > Nie będą odbywać się operacje SWIFT oraz operacje przewalutowania walut.
    >
    > </cite>

    A sądzisz, że chociażby zlecenia stałe SAME się wykonają bez elixiru? 8
    kwietnia NIE JEST dniem ustawowo wolnym od pracy. Ktoś wyżej pisał o NBP...

    M.

  • 16. Data: 2005-04-05 22:17:53
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl> wrote in message

    > A sądzisz, że chociażby zlecenia stałe SAME się wykonają bez elixiru? 8
    > kwietnia NIE JEST dniem ustawowo wolnym od pracy. Ktoś wyżej pisał o
    NBP...

    Mysle, ze sie nie wykonaja, bo nie bedzie zadnej sesji. W najblizszych
    godzinach na pewno sie to wyjasni, moze sie myle ;).
    Wyobraz sobie, ze przeprowadzenie rozliczen miedzybankowych angazuje jednak
    "kilka" osob ;).

    Maciej

  • 17. Data: 2005-04-05 22:32:03
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    MK napisał(a):

    > Wyobraz sobie, ze przeprowadzenie rozliczen miedzybankowych angazuje jednak
    > "kilka" osob ;).

    To w takim razie zastopujmy całą komunikację, wyłaczmy prąd i wodę. I
    telewizje też. Żeby nikt nie musiał pracować.

    M.

  • 18. Data: 2005-04-05 22:51:12
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > To w takim razie zastopujmy całą komunikację, wyłaczmy prąd i wodę. I
    > telewizje też. Żeby nikt nie musiał pracować.

    Eh... szkoda slow... Z pradu, wody itp korzystamy kazdego dnia. W przypadku
    przelewow jest troche inaczej. Jesli wolumen spada ponizej pewnej granicy
    nieoplacalne jest utrzymywanie w gotowosci calej infrastruktury (sluzby
    telekomunikacyjne, informatyczne, kotrolerzy, osoby odpowiedzialne za plany
    awaryjne itd.). Jak myslisz czemu sesje nie sa rozliczane w weekendy?

    Maciej

  • 19. Data: 2005-04-05 23:03:50
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    MK napisał(a):

    > Jak myslisz czemu sesje nie sa rozliczane w weekendy?

    Myślę, że przy obecnym stanie techniki i telekomunikacji nic nie stoi na
    przeszkodzie, żeby sesje rozliczeniowe odbywały się np.co godzinę, albo
    w ogóle w trybie ciągłym. Ale znając mentalność naszych bankowców oraz
    decydentów od banków (celowo rozróżniam te grupy ;-), dziwić się należy,
    że łaskawie dano nam aż 3 sesje

    M.

  • 20. Data: 2005-04-05 23:13:37
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 05 Apr 2005 22:51:12 GMT,
    osoba podpisana: MK <m...@i...pl>
    napisała:
> [...]
    > telekomunikacyjne, informatyczne, kotrolerzy, osoby odpowiedzialne za plany
    > awaryjne itd.). Jak myslisz czemu sesje nie sa rozliczane w weekendy?

    Tyle tylko, że weekendy/święta, itd mozna przewidzieć. A co ma zrobić
    człowiek któremu (na przykład) lokata (czy bon skarbowy...) kończy sie w
    czwartek (wieczorem, żeby nie było za prosto), a należność ma w piątek ?

    Ma jakąś podstawę na przesunięcie terminu choćby na sobotę?
    KJ

    "Nie można wlecieć w trzecie tysiaclecie
    na drzwiach od stodoły" - biskup polowy WP Sławoj Leszek Głódź.