  • 1. Data: 2005-04-04 18:03:21
    Temat: Jakie są sposoby
    Od: Ds <d...@p...onet.pl>

    Powiedzmy że ktoś zna mój login i hasło do mBanku. Co może mi zrobić bez
    znajomości listy haseł.
    Są jakię sposoby na opróżnienie mi konta

    Pozdrawiam
    MalyD

    --
    Moim programem pocztowym jest Opera: http://www.opera.com/m2/

  • 2. Data: 2005-04-04 18:10:12
    Temat: Re: Jakie są sposoby
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 04 Apr 2005 20:03:21 +0200,
    osoba podpisana: Ds <d...@p...onet.pl>
    napisała:
    > Powiedzmy że ktoś zna mój login i hasło do mBanku. Co może mi zrobić bez
    > znajomości listy haseł.
    > Są jakię sposoby na opróżnienie mi konta

    Przeleje wszystko na jeden ze zdefiniowanych rachunków ?
    Jeśli nie masz, żadnych zdefiniowanych rachunków to nie przychodzi mi
    nic do głowy, ale przyznaję, że nie zastanawiałem się zbyt głęboko.

    KJ

    Ten tekst powstał w nadziei, ze bedzie komuś przydatny, jednak autor nie
    bierze odpowiedzialnosci za skutki wynikłe z jego przeczytania.

  • 3. Data: 2005-04-04 18:11:14
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Ds <d...@p...onet.pl> wrote:
    > Powiedzmy że ktoś zna mój login i hasło do mBanku. Co może mi zrobić
    > bez znajomości listy haseł.
    > Są jakię sposoby na opróżnienie mi konta

    Moze jedynie dokonac transakcji na rachunki zdefiniowane.
    Bardziej doswiadczeni pewnie mogliby wiecej narozrabiac - ale nie boj
    nic, nic ci nie grozi, jesli pytasz, bo chcesz wiedziec dla _swojego_
    bezpieczenstwa...

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 4. Data: 2005-04-04 18:13:35
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    Ds napisał(a):

> [...]
    > znajomości listy haseł.
    > Są jakię sposoby na opróżnienie mi konta

    Nie. Bez listy haseł nic nie zrobi. Może jedynie wykonać przelew
    zdefiniowany co samo w sobie może być dość przykre

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098*

  • 5. Data: 2005-04-04 18:20:22
    Od: Ds <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > Bardziej doswiadczeni pewnie mogliby wiecej narozrabiac - ale nie boj
    > nic, nic ci nie grozi, jesli pytasz, bo chcesz wiedziec dla _swojego_

    W czasach key loggerow warto wiedziec. na szczescie przelewów
    zdefiniowanych nie mam no może jeden emax na ekonto

    Pozdrawiam
    DS

  • 6. Data: 2005-04-04 21:19:50
    Od: rafal <d...@t...chello.pl>

    Ds napisał(a):

    > Powiedzmy że ktoś zna mój login i hasło do mBanku. Co może mi zrobić
    > bez znajomości listy haseł.
    > Są jakię sposoby na opróżnienie mi konta

    Moze podejrzec nr ekarty i date waznosci, a to czasem wystarczy by
    zrobic za Ciebie zakupy mimo braku zaladowanych srodkow na ekarcie.

  • 7. Data: 2005-04-04 21:24:02
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    rafal napisał(a):

    > Moze podejrzec nr ekarty i date waznosci, a to czasem wystarczy by
    > zrobic za Ciebie zakupy mimo braku zaladowanych srodkow na ekarcie.

    To jakaś nowość. A Mbank o tym już wie? ;)

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098*

  • 8. Data: 2005-04-04 22:41:59
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

    > Moze podejrzec nr ekarty i date waznosci, a to czasem wystarczy by
    > zrobic za Ciebie zakupy mimo braku zaladowanych srodkow na ekarcie.

    No juz raczej niemozliwe - w 99% na calym swiecie moto sa online
    autoryzowane.

    Pozdr.,
    Piotr

  • 9. Data: 2005-04-04 23:06:52
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Piotr <p...@c...cz> wrote:
    > No juz raczej niemozliwe - w 99% na calym swiecie moto sa online
    > autoryzowane.

    raczej IO ;) I nie bylbym tak do konca przekonany.

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 10. Data: 2005-04-05 00:09:59
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Markus Sprungk wrote:

    > To jakaś nowość. A Mbank o tym już wie? ;)

    To staroć, a nie nowość.
    Tak było zawsze, od kiedy istnieją karty kredytowe.

    Transakcja kartowa składa się z dwóch cześci
    1. autoryzacji (czyli sprawdzeniu czy dana karta jest ważna i czy bank
    wyraża zgodę na obciążenie konta (w tym przypadku e-konta) daną kwotą).

    W przypadku braku autoryzacji, sklep zwykle odmawia wykonaniu pkt 2.

    2. Transakcja
    obciążenie konta (e-konta) daną kwotą (transakcja odbędzie się zawsze
    niezależnie od tego czy masz środki na koncie, czy nie, i czy była
    autoryzacja czy nie).

    I teraz cały dowcip polega na tym, że żeby wykonać punkt 2, wcale nie
    musi być punktu 1.

    Bezpieczeństwo polega na tym, że żaden sklep nie odważy się wykonać 2 bez 1.
    A jak wykona a ty złożysz reklamację, to sklep jest w plecy jeśli okaże
    się, że przed transakcją nie autoryzował karty.