  • 1. Data: 2007-09-19 16:44:00
    Temat: Podwyzszenie kredytu hipotecznego a podniesienie marzy
    Od: paff <w...@p...zamien>

    Witam,

    w aneksie do kredytu hipotecznego, w ktorym zapisane sa warunki
    podwyzszenia kwoty kredytu (na remont + wydatki konsumpcyjne) znalazl
    sie zapis o podwyzszeniu marzy banku (niewiele, raptem 0,06%, ale zawsze
    cos).

    Czy to norma (GE) czy tez mam sie ostro postawic, bo troszke to chyba
    niepowazne...

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 2. Data: 2007-09-19 16:53:56
    Od: "Marko" <m...@o...pl>

    > w aneksie do kredytu hipotecznego, w ktorym zapisane sa warunki
    > podwyzszenia kwoty kredytu (na remont + wydatki konsumpcyjne) znalazl sie
    > zapis o podwyzszeniu marzy banku (niewiele, raptem 0,06%, ale zawsze cos).

    ltv bez zmian?

    --
    pozdr
    Marek

  • 3. Data: 2007-09-19 16:56:45
    Od: paff <w...@p...zamien>

    Marko pisze:

    > ltv bez zmian?

    Zmiany są ale na korzyść banku - tj kredyt brany na 100%, teraz wartość
    zabezpieczenia wzrosła i po podwyższeniu stosunek kredyt/zabezpieczenie
    = 0,8

    Paweł

  • 4. Data: 2007-09-19 18:05:59
    Od: "zycie_po_zyciu" <z...@g...pl>

    > w aneksie do kredytu hipotecznego, w ktorym zapisane sa warunki
    > podwyzszenia kwoty kredytu (na remont + wydatki konsumpcyjne) znalazl sie
    > zapis o podwyzszeniu marzy banku (niewiele, raptem 0,06%, ale zawsze cos).

    Może to marża ważona? Dla części na remont z cennika kredytu hipotecznego, a
    dla części na dowolny cel z cennika pożyczki hipotecznej. Proporcjonlanie do
    udziału każdej części w kwocie podwyższenia.
    BOS Bank na dole tej: http://www.bosbank.pl/i.php?i=168 strony (punkt 2a)
    chyba tłumaczy to nieco jaśniej :)

  • 5. Data: 2007-09-19 20:38:12
    Od: "Marko" <m...@o...pl>

    > Zmiany są ale na korzyść banku - tj kredyt brany na 100%, teraz wartość
    > zabezpieczenia wzrosła i po podwyższeniu stosunek kredyt/zabezpieczenie =
    > 0,8

    w takim razie jeśli z niczego nie wynika, że wzrost marży spowodowany jest
    podwyższeniem również na cele konsumpcyjne to bym powalczył nawet może o
    obniżenie a już na pewno o taki sam poziom jak pierwotnie

    --
    pozdr
    Marek