  • 1. Data: 2007-09-19 08:55:18
    Temat: Kontakt zainicjowany przez bank
    Od: ledres <l...@o...pl>

    Witam.
    Wzialem ostatnio kredyt odnawialny w mBanku. Jakis czas pozniej
    zadzwonil do mnie z zastrzezonego numeru jakis facet, ktory przedstawil
    sie jako przedstawiciel mBanku i powiedzial, ze ma dla mnie oferte w
    zwiazku z tym kredytem, ale najpierw musi potwierdzic, ze ja to jestem
    ja i chcial, zebym podawal mu znaki z hasla (chyba, nie pamietam
    dokladnie z czego chcial te znaki).
    Powiedzialem mu, ze bank nigdy sam nie inicjowal takich kontaktow, w
    ktorych ja musialbym sie w jakis sposob autentykowac i ze nie zgadzam
    sie na to. W zwiazku z tym on podziekowal i sie rozlaczyl.

    I teraz pytanie - czy on faktycznie byl z banku, czy tez to jakas forma
    phishingu byla?

    pzdr. ledres

  • 2. Data: 2007-09-19 09:07:24
    Temat: Re: Kontakt zainicjowany przez bank
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    ledres pisze:

    > Powiedzialem mu, ze bank nigdy sam nie inicjowal takich kontaktow, w
    > ktorych ja musialbym sie w jakis sposob autentykowac i ze nie zgadzam
    > sie na to. W zwiazku z tym on podziekowal i sie rozlaczyl.

    Do mnie 3 razy w życiu dzwonili, i "się identyfikowałem" podając
    te dane ;)

    Ale wiedziałem, że będą dzwonić.

    --
    Rafał "SP" Gil
    Odtwarzacz sam. CD/MP3 od 1 PLN ; CALGARY MP35+KIESZEŃ GRATIS

  • 3. Data: 2007-09-19 09:12:57
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 19 Sep 2007 10:55:18 +0200,
    osoba podpisana: ledres <l...@o...pl>
    napisała:
    [...]
    > I teraz pytanie - czy on faktycznie byl z banku, czy tez to jakas forma
    > phishingu byla?
    tego się nie dowiemy :)
    natomiast na przyszłość może być sensowne:
    http://groups.google.com/groups?q=hobby+mbank&hl=en&
    num=100&sourceid=mozilla-search&start=0

    Wtedy bank może się przed tobą też "uwierzytelnić" :)
    KJ

    Q: How do you shoot a pink elephant?
    A: Twist its trunk until it turns blue, then shoot it with
    a blue-elephant gun.

  • 4. Data: 2007-09-19 10:34:45
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Kamil Jońca"
> [...]
    > http://groups.google.com/groups?q=hobby+mbank&hl=en&
    num=100&sourceid=mozilla-search&start=0

    > Wtedy bank może się przed tobą też "uwierzytelnić" :)

    przeciez tam pisales że pole "hobby" nie jest jednak do
    uwierzytelnienia przedstawiciela banku
    tylko dodatkowego sprawdzenia klienta
    Jak ja w inteligo oprotestowalem dzwonienie z zastrzezonego telefonu i
    wypytywanie mnie
    o szczegóły konta to zadzwonili z normalnego
    *** blad ***

  • 5. Data: 2007-09-19 10:37:34
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 19 Sep 2007 12:34:45 +0200,
    osoba podpisana: blad <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>
    napisała:
    [...]
    > przeciez tam pisales że pole "hobby" nie jest jednak do
    > uwierzytelnienia przedstawiciela banku
    > tylko dodatkowego sprawdzenia klienta

    Ja pisałem? Tak mi powiedział niedouczony konsultant :)
    KJ

    GNU is Not Unix

  • 6. Data: 2007-09-19 16:08:48
    Od: "Marek" <sp**yogin**am@astercity.net>

    "ledres" <l...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > na to. W zwiazku z tym on podziekowal i sie rozlaczyl.
    >
    > I teraz pytanie - czy on faktycznie byl z banku, czy tez to jakas forma

    Przeciez to bardzo latwo sprawdzic - podaj zle haslo.

  • 7. Data: 2007-09-19 18:29:20
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    W odpowiedzi na post z Wed, 19 Sep 2007 10:55:18 +0200, od ledres :

    > Witam.
    > Wzialem ostatnio kredyt odnawialny w mBanku. Jakis czas pozniej
    > zadzwonil do mnie z zastrzezonego numeru jakis facet, ktory przedstawil
    > sie jako przedstawiciel mBanku

    Do mnie zadzwonił Polbank z zastrzeżonego numeru, zapytałem jak mam Panią
    zweryfikować że Pani dzwoni z Polbanku ?
    Podała mi numer do siebie i oddzwoniłem. Numer był podobny do nr infolinii,
    tyle, ze jak ja zadzwoniłem to ona mnie weryfikowała.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    Walcz o prawdziwy status GG swoich GaduGadowiczów
    Ochrona w supersklepach tylko z licencją: http://grupy2.3mam.net