  • 1. Data: 2007-09-19 11:09:14
    Temat: BIK Norwegia
    Od: boog <b...@B...wp.pl>

    Witam,
    Staram się o kredyt hipoteczny w Polsce natomiast pracuję i zarabiam w
    Norwegii. Bank wymaga ode mnie zaświadczenia z norweskiego BIKu.
    Niestety w Norwegii nie ma czegoś takiego, u nich jedynie podpisuje się
    oświadczenie, że nie ma się innych zobowiązań.
    Czekam na razie na odpowiedź z polskiego banku, ale w międzyczasie
    zastanawiam się co mogę z tym fantem zrobić.
    Czy ktoś spotkał sięz podobną sytuacją?

    Ania

  • 2. Data: 2007-09-19 13:37:50
    Temat: Re: BIK Norwegia
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    A próbowałeś w Polsce w jakimś banku należącym do Skandynawów?
    JaC

    -----

  • 3. Data: 2007-09-19 13:44:02
    Od: boog <b...@B...wp.pl>

    666 pisze:
    > A próbowałeś w Polsce w jakimś banku należącym do Skandynawów?
    > JaC

    Ale masz na myśli zapytanie o BIK czy o zaciągnięcie kredytu w takim banku?

    Ania

  • 4. Data: 2007-09-19 14:18:51
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    boog pisze:

    > Ale masz na myśli zapytanie o BIK czy o zaciągnięcie kredytu w takim banku?
    >
    > Ania

    http://www.bankier.pl/bik/ - tutaj sa tylko:

    1. Wielka Brytania
    2. Austria
    3. Belgia
    4. Dania
    5. Irlandia
    6. Włochy
    7. Holandia
    8. Portugalia
    9. Hiszpania

    ale to moze dobry pomysl, zebys napisala na forum - jest przedstawiciel
    BIK wiec Ci powinien pomoc.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2007-09-19 14:46:59
    Od: boog <b...@B...wp.pl>

    > http://www.bankier.pl/bik/ - tutaj sa tylko:
    >
    > 1. Wielka Brytania
    > 2. Austria
    > 3. Belgia
    > 4. Dania
    > 5. Irlandia
    > 6. Włochy
    > 7. Holandia
    > 8. Portugalia
    > 9. Hiszpania
    >
    > ale to moze dobry pomysl, zebys napisala na forum - jest przedstawiciel
    > BIK wiec Ci powinien pomoc.
    >
    > Pozdrawiam

    Dzięki - tak zrobię.
    Oprócz tego zadzwoniłam na infolinię Nordei (choć biorę kredyt w innym
    banku) i zapytałam jak oni to widzą. Po kilkunastu minutach rozmów z
    kilkoma konsultantami - widać dla nich to też nietypowa sytuacja -
    otrzymałam odpowiedź, że jeśli się nie da to wystarczyłoby im otrzymanie
    historii konta na które wpływa wynagrodzenie oraz opinia z banku gdzie
    mam to konto.
    Mam nadzieję, że mój polski bank będzie miał podobne podejście.

    Dziękuję i pozdrawiam
    Ania

  • 6. Data: 2007-09-19 14:48:00
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Kredyt...
    JaC

    -----

  • 7. Data: 2007-09-19 14:48:24
    Od: boog <b...@B...wp.pl>

    666 pisze:
    > Kredyt...
    > JaC

    No niestety - nieciekawe warunki m.in. wkład własny 40% :/
    Poza tym te same wymogi jeżeli chodzi o dokumentacje.

    Ania

  • 8. Data: 2007-09-19 15:25:06
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > Staram się o kredyt hipoteczny w Polsce natomiast pracuję i zarabiam w
    > Norwegii. Bank wymaga ode mnie zaświadczenia z norweskiego BIKu.

    Lista europejskich instytucji znajduje się pod adresem
    http://www.accis.eu/contact.htm#full
    Nie ma tam Norwegii więc Bank może Cię cmoknąć żądając takiego raportu.
    Może doradca nie sprawdził czy Norwegia nie ma takowej instytucji?
    Który bank?

    Darek

  • 9. Data: 2007-09-19 15:34:58
    Od: boog <b...@B...wp.pl>

> [...]
    > Nie ma tam Norwegii więc Bank może Cię cmoknąć żądając takiego raportu.
    > Może doradca nie sprawdził czy Norwegia nie ma takowej instytucji?

    Bank BPH.
    Ale na etapie wybierania najlepszej oferty byłam w kilku bankach i gdy
    pytałam czy nie będzie problemów z dochodami z Norwegii, mówili, że
    żaden kłopot - tylko musi być wypis z lokalnego BIKu. Było tak w
    absolutnie każdym banku.
    Tak jak pisałam powyżej nawet w Nordei nie wiedzieli, że w Norwegii nie
    ma takiego rejestru.

    Ania

  • 10. Data: 2007-09-19 18:32:06
    Od: huba <h...@g...pl>

    On 19 Wrz, 17:34, boog <b...@B...wp.pl> wrote:

> [...]
    > absolutnie każdym banku.
    > Tak jak pisałam powyżej nawet w Nordei nie wiedzieli, że w Norwegii nie

    O kredytach hipotecznych i bankach można również podyskutować na
    www.e-developer.org