Finanse

Finanse - porady

1. Data: 2007-09-19 11:09:14
Temat:BIK Norwegia
Od:boog <b...@B...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Staram się o kredyt hipoteczny w Polsce natomiast pracuję i zarabiam w
Norwegii. Bank wymaga ode mnie zaświadczenia z norweskiego BIKu.
Niestety w Norwegii nie ma czegoś takiego, u nich jedynie podpisuje się
oświadczenie, że nie ma się innych zobowiązań.
Czekam na razie na odpowiedź z polskiego banku, ale w międzyczasie
zastanawiam się co mogę z tym fantem zrobić.
Czy ktoś spotkał sięz podobną sytuacją?

Ania

2. Data: 2007-09-19 13:37:50
Temat:Re: BIK Norwegia
Od:" 666" <j...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

A próbowałeś w Polsce w jakimś banku należącym do Skandynawów?
JaC

-----

3. Data: 2007-09-19 13:44:02
Od:boog <b...@B...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

666 pisze:
> A próbowałeś w Polsce w jakimś banku należącym do Skandynawów?
> JaC

Ale masz na myśli zapytanie o BIK czy o zaciągnięcie kredytu w takim banku?

Ania

4. Data: 2007-09-19 14:18:51
Od:Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

boog pisze:

> Ale masz na myśli zapytanie o BIK czy o zaciągnięcie kredytu w takim banku?
>
> Ania

http://www.bankier.pl/bik/ - tutaj sa tylko:

1. Wielka Brytania
2. Austria
3. Belgia
4. Dania
5. Irlandia
6. Włochy
7. Holandia
8. Portugalia
9. Hiszpania

ale to moze dobry pomysl, zebys napisala na forum - jest przedstawiciel
BIK wiec Ci powinien pomoc.

5. Data: 2007-09-19 14:46:59
Od:boog <b...@B...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> http://www.bankier.pl/bik/ - tutaj sa tylko:
>
> 1. Wielka Brytania
> 2. Austria
> 3. Belgia
> 4. Dania
> 5. Irlandia
> 6. Włochy
> 7. Holandia
> 8. Portugalia
> 9. Hiszpania
>
> ale to moze dobry pomysl, zebys napisala na forum - jest przedstawiciel
> BIK wiec Ci powinien pomoc.
>
> Pozdrawiam

Dzięki - tak zrobię.
Oprócz tego zadzwoniłam na infolinię Nordei (choć biorę kredyt w innym
banku) i zapytałam jak oni to widzą. Po kilkunastu minutach rozmów z
kilkoma konsultantami - widać dla nich to też nietypowa sytuacja -
otrzymałam odpowiedź, że jeśli się nie da to wystarczyłoby im otrzymanie
historii konta na które wpływa wynagrodzenie oraz opinia z banku gdzie
mam to konto.
Mam nadzieję, że mój polski bank będzie miał podobne podejście.

Dziękuję i pozdrawiam
Ania

6. Data: 2007-09-19 14:48:00
Od:" 666" <j...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Kredyt...
JaC

-----

7. Data: 2007-09-19 14:48:24
Od:boog <b...@B...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

666 pisze:
> Kredyt...
> JaC

No niestety - nieciekawe warunki m.in. wkład własny 40% :/
Poza tym te same wymogi jeżeli chodzi o dokumentacje.

Ania

8. Data: 2007-09-19 15:25:06
Od:"Darek" <n...@p...maila.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Staram się o kredyt hipoteczny w Polsce natomiast pracuję i zarabiam w
> Norwegii. Bank wymaga ode mnie zaświadczenia z norweskiego BIKu.

Lista europejskich instytucji znajduje się pod adresem
http://www.accis.eu/contact.htm#full
Nie ma tam Norwegii więc Bank może Cię cmoknąć żądając takiego raportu.
Może doradca nie sprawdził czy Norwegia nie ma takowej instytucji?
Który bank?

Darek

9. Data: 2007-09-19 15:34:58
Od:boog <b...@B...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Nie ma tam Norwegii więc Bank może Cię cmoknąć żądając takiego raportu.
> Może doradca nie sprawdził czy Norwegia nie ma takowej instytucji?

Bank BPH.
Ale na etapie wybierania najlepszej oferty byłam w kilku bankach i gdy
pytałam czy nie będzie problemów z dochodami z Norwegii, mówili, że
żaden kłopot - tylko musi być wypis z lokalnego BIKu. Było tak w
absolutnie każdym banku.
Tak jak pisałam powyżej nawet w Nordei nie wiedzieli, że w Norwegii nie
ma takiego rejestru.

Ania

10. Data: 2007-09-19 18:32:06
Od:huba <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 19 Wrz, 17:34, boog <b...@B...wp.pl> wrote:

> [...]
> absolutnie każdym banku.
> Tak jak pisałam powyżej nawet w Nordei nie wiedzieli, że w Norwegii nie

O kredytach hipotecznych i bankach można również podyskutować na
www.e-developer.org