  • 1. Data: 2004-09-05 19:55:00
    Temat: Po co w BRE dwa "wydzialy" detaliczne?
    Od: "Marcin" <n...@n...com>

    Witam

    Tak sobie siedze i zastnawiam sie po
    co w BRE sa dwa oddzialy detaliczne?
    Mam konto w mBanku od czasow studenckich.
    Obecnie zastanawiam sie nad kontem w banku z oddzialami
    i z jednej strony mysle o Multi (bo znam juz BRE i nie powinno
    byc niespodzianek). Ale z drugiej strony zastanaiwam sie nad
    innym bankiem, bo
    - fundusze moge kupowac bez prowizji i tak w mBanku nie ponoszac
    zadnych kosztow (50 gr za przelew pomijam).
    - nie zyskam na tym ani jednego bankomatu bezprowizyjnego
    - wszelkie polecenia zaplaty i tak musze pozmieniac
    - w kadrach zmienic bank na ktory ma przychodzic przelew
    - w razie jakichs klopotow technicznych w BRE jest duze
    pradopodobienstow, ze nie beda dzialac karty obydwu 'bankow'.
    - jak BRE wpadnie w klopty finansowe to mam ugotowane
    cale pieniadze.
    - o ile wiem to Multi nie uznaje klientow mB jako 'swoich'. Np.
    przy ubieganiu sie o kredyt trzeba przyniesc takie
    papiery jakby sie mialo konto w zupelnie innym banku.

    Gdyby mB i Muli byly jednym bankiem ale roznily sie typem konta,
    np. w przypadku konta typu mB nie palcilbym za prowadzenie, ale
    rozne operacje bylyby platne (w tym operacje w oddziale z wysoka,
    wrecz zaporowa prowizja), natomiast oplaty za konta takie jak obecnie
    w Multi zostalyby bez zmian, to cala zmiana moglaby sie ograniczyc
    do telefonu do banku i zmiany typu konta. Gdybym mogl
    to tak latwo zalatwic to bym sie nie zastanawial nawet nad wyborem
    innego banku...
    Ale nawet jezeli zdecyduje sie na konto w Multi to BRE ponosi koszty
    dwukrotnej obslugi (np. karta Visa Electron do eKonta),
    a moich pinieadzy bedzie mial zdeponowane
    tyle samo. Bo konta w mB nie zlikwiduje od razu, chocby przez
    to, ze mam fundusze w SFI a nie beda one widoczne w CO z automnatu:(

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 2. Data: 2004-09-05 20:23:03
    Temat: Re: Po co w BRE dwa "wydzialy" detaliczne?
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 5 Sep 2004 21:55:00 +0200,
    osoba podpisana: Marcin <n...@n...com>
    napisała:

    > Witam
    >
    > Tak sobie siedze i zastnawiam sie po
    > co w BRE sa dwa oddzialy detaliczne?
    Tego to chyba samo BRE nie wie :-)
    Jedyne co mi przychodzi do głowy to wewnętrzna konkurencja.

    KJ

    --
    JIDs: k...@j...aster.pl , k...@j...wp.pl
    Niebawem ludziom, zwierzętom, i książkom wyrosną antenki.

  • 3. Data: 2004-09-06 08:35:34
    Od: "Jelcyn" <r...@o...pl>

    > Tego to chyba samo BRE nie wie :-)
    > Jedyne co mi przychodzi do głowy to wewnętrzna konkurencja.

    Prosty przyklad: ide do Multi, patrze drogo, wiec ide do PKO i tam zakladam
    konto. A dodatkowy bank powoduje wieksza konkurencje, wiec moge powiedziec,
    ze Multi jest drogi, ale mBank taki. Z tego samego powodu jest TakTak i
    Heyah czy Plus i SamoSwoi, im wiecej marek dana firma wypromuje, tym wieksza
    szansa, ze klient bedzie korzystal z ich uslug a nie kazdy musi wiedziec, ze
    mBank i MultiBank to filie tego samego banku

    Jelcyn
    r...@o...pl

  • 4. Data: 2004-09-06 08:55:15
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Jelcyn said the following on 2004-09-06 10:35:

> [...]
    > szansa, ze klient bedzie korzystal z ich uslug a nie kazdy musi wiedziec, ze
    > mBank i MultiBank to filie tego samego banku

    Bo ja wiem ? IM*H*O wystarczyłoby "Multikonto taryfa0" ktorego opłty
    byłyby takie jak w mBanku
    I już.
    KJ

  • 5. Data: 2004-09-06 09:06:12
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Kamil Jońca <k...@g...pl> wrote:
    > Bo ja wiem ? IM*H*O wystarczyłoby "Multikonto taryfa0" ktorego opłty
    > byłyby takie jak w mBanku
    > I już.

    No to ciekawe, czemu nie zrobili Era Bez sciemy, tylko od razu musieli robic
    Heyaha?
    Albo po co firmy FMCG maja po kilka proszkow do prania w portfolio.
    Albo dlaczego nie ma Fiat 146 (alfa romeo).
    Albo Toyota zrobila ma Lexusa, a Honda takze stworzyla luksusowa marke.
    Dlaczego sprzedaz Jaguara spadla, kiedy okazalo sie, ze budowany jest na
    plycie Mondeo?
    Jednym slowem to co sie na pierwszy rzut oka wydaje rzecza bez sensu - taka
    nia nie jest.

    Te banki mialy inne zalozenia. Nie wyszlo, ale potencjal byl duzy, wiec sie
    dalej go rozwija szukajac sposobu na osiagniecie zyskow.

    P.S. A dlaczego Prokom nie przejmie Sftbanku tylko utrzymuje osobna firme?
    ;) Przeciez to nielogiczne...

    http://www.PRnews.pl

  • 6. Data: 2004-09-06 11:17:30
    Od: MadziaMa <m...@b...pl>

    On Sun, 5 Sep 2004 21:55:00 +0200, "Marcin" <n...@n...com> wrote:

    >Tak sobie siedze i zastnawiam sie po
    >co w BRE sa dwa oddzialy detaliczne?

    mogli chciec trafic do dwoch roznych grup klientow.
    w koncu jesli produkt jest dla kazdego to czesto jest dla nikogo ;-)

    wiec rozdziela sie to na 2 lub wiecej produktow/marek i targetuje (ale
    ladne slowko z agencji reklamowych) na rozne grupy klientow ;-)

    pozdrawiam,
    Cyb (z obcego konta)

  • 7. Data: 2004-09-06 12:44:59
    Od: "~wd" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> napisał:
    > Jednym slowem to co sie na pierwszy rzut oka wydaje rzecza bez sensu - taka
    > nia nie jest.

    Michał - ale mB i Multi to jest to samo tylko inne logo (te same produkty). Te
    nowe oddziały mB wyglądaja podobnie jak Multi. Skoro mB ma byc masowy i tani, to
    niech np. oddzial wygląda jak dyskont (vide eurobank). Po drugie Jaguar mimo
    wszystko wygląda "trochę" inaczej niz Ford :) Heyah tez nie ma większości usług
    etc. Mam dalej wymieniać ?

    > Te banki mialy inne zalozenia. Nie wyszlo, ale potencjal byl duzy, wiec sie
    > dalej go rozwija szukajac sposobu na osiagniecie zyskow.

    Ok - ale oni łapią się wszystkiego co popadnie (i to paru rzeczy na raz). Dla
    mnie to wygląda jak bładzenie we mgle...
    Za chwile wprowadzą jeszcze kolejne opłaty i juz w ogóle bedzie wesoło ;D

    --
    W.

  • 8. Data: 2004-09-06 14:17:41
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Uzytkownik "MadziaMa" <m...@b...pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    >
    > wiec rozdziela sie to na 2 lub wiecej produktow/marek i targetuje (ale
    > ladne slowko z agencji reklamowych) na rozne grupy klientow ;-)

    Tylko po jaka cholere robic to pod szyldem dwóch "osobnych banków"? Przeciez
    Aquariusa nie wydzialaja do osobnego banku tylko z tego powodu, ze jest do
    osobnej grupy klientów.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 9. Data: 2004-09-06 18:05:50
    Od: "Michal 'Amra' Macierzynski" <m...@p...pl>

    Tomasz Waszczynski <w...@w...org> wrote:
    > Tylko po jaka cholere robic to pod szyldem dwóch "osobnych banków"?
    > Przeciez Aquariusa nie wydzialaja do osobnego banku tylko z tego
    > powodu, ze jest do osobnej grupy klientów.

    Bank jest jeden - BRE. Pod nim dziala wydzial bankowosci elektronicznej i
    detalicznej.
    a Aqarius powstal dla mniej zamoznych VIPow - ktrorzy potrzebuja czegos
    wiecej niz oblsugi masowej, a na provate banking sa jeszcze za biedni, albo
    za mlodzi.
    Stad powstal Aquarius. Latwiej bylo w ramach Multi - bo ma pelen zakres
    produktow i placowki od poczatku.

    To tak samo jak Millennium Prestige - wydzielony pion dla klientow
    bogatszych, ale w Multi obslugiwanych w tych samych placowkach co klienci
    "masowi".

    To, ze dla nas starych wafli nie ma roznicy w uslugach pomiedzy dwoma
    bankami - nie oznacza, ze dla reszty takich klientow roznic nie ma. gdyby
    klazdy tak dobrze sie oreintowal - to Pekao SA mialby jako klientow juz
    tylko pracownikow i ich rodziny.

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski || wortal public relations:
    http://www.PRnews.pl

  • 10. Data: 2004-09-06 18:26:00
    Od: MadziaMa <m...@b...pl>

    On Mon, 6 Sep 2004 16:17:41 +0200, "Tomasz Waszczynski"
    <w...@w...org> wrote:

    >Tylko po jaka cholere robic to pod szyldem dwóch "osobnych banków"? Przeciez
    >Aquariusa nie wydzialaja do osobnego banku tylko z tego powodu, ze jest do
    >osobnej grupy klientów.

    a kto wie i rozumie ze to jest ten sam bank?
    5% klientow to wie a reszta sadzio ze to sa rozne banki) dla roznych
    klientow) ;-)

    tak jak heyah - czesc osob wie ze to era ale czesc nie ;-)
    a sprzedaz poszybowala pod niebo ;-)

    pozdarwiam,
    Cyb (z cudzego konta)