  • 1. Data: 2004-10-11 16:43:17
    Temat: Płatność on line -Pytanie lamerskie:-))
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ_TEGO]interia.pl>

    Witam,

    Mam pytanko bardzo lamerskie:-). Chcialabym wykupić sobie dostęp do pewnej
    strony http://livepencil.com/english/userpasswd.php. Jestem posiadaczką
    wypukłej visy[wydana przez PEKAO} i teoretycznie moglabym skorzystac z tej
    formy płatności ale jestem laikiem w tej dziedzinie i nie palę się do
    podawania numeru mojej karty kredytowej na jakies nieznanej stronie. Mam tez
    konto i karte z inteligo ale nie wiem czy w tej sytuacji cos to daje bo
    pojecie o bankowosci mam zgoła żadne
    2. Jest tez opcja " If you don't have a credit card or don't want to pay
    online, you may send a Check, Money Order, or Money Transfer from your bank"
    i tu kolejna rzecz mnie przerasta - mam zaplacic rownowartosc ok 20dolarów -
    wg pana z banku PEKEO będzie mnie to kosztować prawie drugie tyle.

    Mozecie mi doradzic jaką formę płatności wybrać? I jak to przeprowadzić?

    Dzięks

    HaNkA

  • 2. Data: 2004-10-11 16:56:43
    Temat: Re: Płatność on line -Pytanie lamerskie:-))
    Od: "Bob" <b...@p...pl>

> [...]
    20dolarów -
    > wg pana z banku PEKEO będzie mnie to kosztować prawie drugie tyle.

    widze, ze mozliwosci masz dwie:
    1. KK zaplacisz korzystajac z Remember you'll be using a SSL SECURE form.
    czyli z bezpiecznego formularza SSL, jest to najpopularniejszy sposob
    zabezpieczania
    transakcji internetowych, do tej pory nie wymyslone czegos lepszego....
    jednak rozumiem twoje obawy, mozesz zapytac w banku, ktory
    wydaje karty sluzace tylko do platnosci internetowych np. mBank, czy za ich
    pomoca
    bedziesz mogla dokonac transakcji na tej stronie, jezeli tak to załóż sobie
    konto
    (0zl za prowadzenie), wykup karte (jakies 25zl) i bedziesz mogla korzystac z
    niej
    wielokrotnie; tego rodzaju transakcja jest zupelnie bezpieczna

    2. przeslanie 20USD faktycznie jest dosc drogie, ale takie niestety banki
    pobieraja
    oplaty

    pozdr

    Bob

  • 3. Data: 2004-10-11 18:07:44
    Od: "RobertSA" <u...@o...pl>

    cked9k$fm5$...@n...news.tpi.pl,
    HaNkA ReDhUnTeR <hanka.redhunter@[BEZ_TEGO]interia.pl>:

> [...]
    > kosztować prawie drugie tyle.
    >
    > Mozecie mi doradzic jaką formę płatności wybrać? I jak to

    Zdecydowanie platnosc karta.
    Twoje obawy sa przesadzone.
    Jesli kiedykolwiek placilas swoja karta wypukla lub VE Inteligo w
    restauracji czy sklepie, to ryzyko bylo zblizone.
    Jesli chcesz to zrobic superbezpiecznie, to:
    1. zaloz subkonto w Inteligo tylko do tego celu i zamow do niego nowa VE
    2. jak przyjdzie karta, aktywuj, przelej nieco wieksza kwote na subkonto,
    zaplac ta nowa karta, odczekaj az sie transakcja rozliczy, zastrzez karte
    To wszystko zrobisz przez WWW, koszty nieduze: wydanie karty 1,59zl, miesiac
    uzywania 99gr (chyba za 1 miesiac trzeba bedzie zaplacic).
    Ale, jak mowie, to opcja dla paranoikow.

    --
    Robert

  • 4. Data: 2004-10-11 18:17:25
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ_TEGO]interia.pl>

    Użytkownik "RobertSA" <u...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:ckei64$40l$1@opal.icpnet.pl...
    > cked9k$fm5$...@n...news.tpi.pl,

    > Ale, jak mowie, to opcja dla paranoikow.

    Nie jestem paranoikiem ale bankowym lamerem i dodatkowo pierwszy raz w zyciu
    będę wykonywać taką operacje - dotychczas ograniczałam sie w zakupach do
    terenu kraju:-). Mam teraz kolejne pytanie - placąc kartą owe 20 dolarów wg
    jakiego kursu zostanie to rozliczone? jaką prowizję naliczy sobie bank?

    HaNkA

  • 5. Data: 2004-10-11 18:19:50
    Od: Marcin Nowakowski <m...@w...net.pl>

    Dnia 2004-10-11 20:17, Użytkownik HaNkA ReDhUnTeR napisał:
> [...]
    > jakiego kursu zostanie to rozliczone? jaką prowizję naliczy sobie bank?

    W/g aktualnego kursu pekao/inteligo (zapewne kurs obowiązujący w dniu
    rozliczenia, a nie dniu płatności, ale tutaj mogę się mylić). Prowizji
    nie ma - to zwykła (mniej lub bardziej) transakcja bezgotówkowa.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 6. Data: 2004-10-11 19:22:10
    Od: "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl>

    "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ_TEGO]interia.pl> wrote in message

> [...]
    wg
    > jakiego kursu zostanie to rozliczone? jaką prowizję naliczy sobie bank?

    Nie mamżadnych dodatkowych opłat. Tylko sprawdż dokładnie ile na prawdę żada
    sprzedający. Ja regularnie opłacam na przykład serwis za 1.49$ miesiecznie
    (za dostep i analizę logów serwera) i rzeczywiście tyle jest pobierana. Z
    E-karty mBanku pieniążki schodzą natychmiast (to znaczy chyba są blokowane,
    ale ja ich nie widzę). Za 1,49$ zapłaciłem 5,35 złotego . NA moje oko jest
    to kurs sprzedaży w dniu zakupu.

    Vizvary Istvan

    PS. Uważaj na jedno. Jeśli to automat, to bardzo ciężko jest czasami mu
    wytłumaczyć, by przestał Cię co miesiąc obciążać za coś tam. Ni cholerę nie
    rozumie. Czasami jedyną radą jest ukryć przed nim pieniądze aż za karę
    przestanie Ci świadczyć swojej usługi i da spokój.

  • 7. Data: 2004-10-11 19:35:02
    Od: "RobertSA" <u...@o...pl>

    ckeipg$c2j$...@n...news.tpi.pl,
    HaNkA ReDhUnTeR hanka.redhunter@[BEZ_TEGO]interia.pl:

    > Nie jestem paranoikiem ale bankowym lamerem

    To i uzyj opcji 1. - po prostu zaplac.

    > i dodatkowo pierwszy raz
    > w zyciu będę wykonywać taką operacje - dotychczas ograniczałam sie w
    > zakupach do terenu kraju:-)

    i nie balas sie? ;-)

    > Mam teraz kolejne pytanie - placąc kartą
    > owe 20 dolarów wg jakiego kursu zostanie to rozliczone?

    wg. kursu sprzedazy dewiz banku, w przypadku Inteligo oczywiscie PKO BP

    > jaką prowizję naliczy sobie bank?

    Jesli obciazenie bedzie w USD (tak mi wynika z tej strony), to w Inteligo
    zadnej, bo nie ma przewalutowania. W mBanku (jak ktos tu radzil)
    zaplacilabys 2%. Jesli chodzi o druga Twoja karte, to sprawdz w aktualnym
    regulaminie, w jakiej walucie jest rozliczana.

    --
    Robert

  • 8. Data: 2004-10-11 21:09:45
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ_TEGO]interia.pl>

    Użytkownik "RobertSA" <u...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:cken9p$ekb$1@opal.icpnet.pl...
    > ckeipg$c2j$...@n...news.tpi.pl,

    > To i uzyj opcji 1. - po prostu zaplac.

    Tak zrobie:-)

    > i nie balas sie? ;-)

    Zartuj sobie:-))Jak juz pisałam o transakcjach bankowych wiem tyle ile
    wyczytam z wyciągu konta. Swoistą urband legend jest pogloska [?] o
    niebezpieczenstwach polegajacych na podawaniu nr swojej KK na stronach
    zagranicznych. A gdzie mam zapytac jak nie na grupie bankowych fachowców?:-)

    HaNkA

  • 9. Data: 2004-10-11 21:19:00
    Od: "RobertSA" <u...@o...pl>

    ckesr9$ru6$...@n...news.tpi.pl,
    HaNkA ReDhUnTeR <hanka.redhunter@[BEZ_TEGO]interia.pl>:

    > Tak zrobie:-)

    I slusznie. Daj znac, czy sie udalo (niektore hamerykanskie sklepy nie
    lykaja polskich kart).

> [...]
    > niebezpieczenstwach polegajacych na podawaniu nr swojej KK na stronach
    > zagranicznych. A gdzie mam zapytac jak nie na grupie bankowych

    Tu pytaj, tu, but try not to code-switch in *this* newsgroup :)

    --
    Robert

  • 10. Data: 2004-10-12 04:48:23
    Od: "Fotech" <w...@p...onet.pl>

    > Zartuj sobie:-))Jak juz pisałam o transakcjach bankowych wiem tyle ile
    > wyczytam z wyciągu konta.

    Załóż konto w banku, ktory nie wysyła wyciągów - Twoj ostatni stres zniknie :)

    Wojtek
    ( z nie zrealizowanym zaproszeniem KFC)