  • 1. Data: 2010-02-18 09:54:13
    Temat: Place z Allegro
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Około 10 dni temu usiłowałem zapłacić kartą kredytową kwotę około 90 zł przy
    użyciu Płacę z Allegro. Nie udawało mi się to, transakcja była notorycznie
    anulowana. Użyłem zatem innej karty i ponownie, transakcje były anulowane.
    Wylicytowałem ten sam przedmiot z innego konta, użyłem trzeciej karty -
    transakcje znowu zostały anulowane. Postanowiłem podrążyć temat. Po wymianie
    dwóch maili w zasadzie z automatem używającym cytatów, dziś dostałem
    pierwszą odpowiedź od żywego człowieka, który chyba przeczytał co do niego
    piszę przynajmniej częściowo. A oto jej treść:

    "Dziękuję za wiadomość, jednocześnie przepraszam za długi czas oczekiwania
    na odpowiedź.
    Uprzejmie informuję, że centrum autoryzacyjne kart zakwalifikowało Pana
    kartę do kart o wysokim ryzyku realizacji transakcji, w związku z tym
    transakcja została anulowana przez dział bezpieczeństwa naszego serwisu.
    Celem wyjaśnienia sugeruje kontakt z bankiem wystawcy karty."

    Ewidentnie kłamią, ponieważ drążę kwestię tylko w związku z jednym kontem
    oraz z dwiema kartami (różnych banków), a analogiczna sytuacja miała miejsce
    w przypadku innego konta oraz trzeciej karty. Obie karty są z powodzeniem
    używane do płatności zdalnych na kwoty dziesiątki razy wyższe. Czy to po
    prostu w ogóle z założenia przestało działać czy ktoś jest w stanie podać
    jakąś sensowną koncepcję "co się wydarzyło".

    Czy w ogóle może zaistnieć takie zdarzenia jak: "centrum autoryzacyjne kart
    zakwalifikowało Pana kartę do kart o wysokim ryzyku realizacji transakcji"
    czy to kompletny wymysł?

  • 2. Data: 2010-02-18 10:07:46
    Temat: Re: Place z Allegro
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 18 Feb 2010 10:54:13 +0100, MarekZ napisał(a):

    > Czy w ogóle może zaistnieć takie zdarzenia jak: "centrum autoryzacyjne
    > kart zakwalifikowało Pana kartę do kart o wysokim ryzyku realizacji
    > transakcji" czy to kompletny wymysł?

    Może w końcu się pokapowali z tymi darmowymi wypłatami i wysyłką za 1k
    pln?

    Xenocide

  • 3. Data: 2010-02-18 10:08:49
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "xbartx" <b...@h...net> napisał w wiadomości grup

    > Może w końcu się pokapowali z tymi darmowymi wypłatami i wysyłką za 1k
    > pln?

    Ale tu akurat była wysyłka za zero pln, bo towarem było doladowanie
    pre-paida.

  • 4. Data: 2010-02-18 10:12:33
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

> [...]
    > pierwszą odpowiedź od żywego człowieka, który chyba przeczytał co do niego
    > piszę przynajmniej częściowo. A oto jej treść:

    Witam,

    Miałem wczoraj dokładnie to samo - dwie transakcje zaakceptowane na stronie
    platnosci.pl i po zakończeniu transakcji oraz przejściu do allegro
    informacja "płatność anulowana". Potem druga próba - i dokładnie to samo.

> [...]
    > transakcja została anulowana przez dział bezpieczeństwa naszego serwisu.
    > Celem wyjaśnienia sugeruje kontakt z bankiem wystawcy karty."

    Bzdura, bo wtedy autoryzacja by nie przeszła. A w moim przypadku jak
    najbardziej przeszła...

    Też zamierzam to drążyć. :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 5. Data: 2010-02-18 10:19:02
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 18 Feb 2010 10:07:46 +0000, xbartx napisał(a):

    > Może w końcu się pokapowali z tymi darmowymi wypłatami i wysyłką za 1k
    > pln?

    A próbowałeś takiego manewru? Komu posłałbyś takie pieniądze?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 6. Data: 2010-02-18 15:38:54
    Od: "karol" <k...@b...com>

    > Miałem wczoraj dokładnie to samo - dwie transakcje zaakceptowane na
    > stronie

    ja mam to samo tylko inaczej- z kartą którą kiedyś płaciłem u nich -
    anulowane
    Biorę inną KK - działa

    jk

  • 7. Data: 2010-02-21 07:47:25
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    On 10-02-18 16:38, karol wrote:

    > ja mam to samo tylko inaczej- z kartą którą kiedyś płaciłem u nich -
    > anulowane
    > Biorę inną KK - działa
    >
    > jk

    A czy to anulowanie to nie dotyczy czasami MC?

    --
    http://www.prnews.pl
    http://www.bankier.pl

  • 8. Data: 2010-02-22 10:42:52
    Od: "Koteczek" <n...@s...org>

> [...]
    > stronie platnosci.pl i po zakończeniu transakcji oraz przejściu do
    > allegro informacja "płatność anulowana". Potem druga próba - i

    halo, znam ten system (od strony wdrazania i ogolnie dzialnia) dosc dobrze.
    Nigdy na stronie bramki do placenia kartami firmy payU (url platnosci.pl) nie
    ma informacji o statusie danej transakcji!

    Jest informacja ala: "transakcja przeprowadzona pomyslnie, wynik transakcji
    PRZEKAZANO DO SKLEPU". Jest to wprowadzajace w blad ale informacja doslownie
    mowi o tym ze "przemielili" twoja karte pomyslnie ale WYNIK tej transakcji
    pozna sklep i ten Ciebie powiadomi.

    Taki sam szajs ma polcard - wynik transakcji przekazuja do sklepu ale oni
    informuja ze pomyslnie "polaczyli sie z bankiem i przeprowadzili probe
    transakcji czy sama transakcje". Transakcja karta moze byc pozytywna lub
    odrzucona - nie obciazyli konta bo cos tam.

    Dzwonilem, prosilem (moi klienci tak samo sie dziwia jak Ty...) ale nic, jak
    bys rozmawial z fantykiem religijnym, wg nich jest dobrze. No i co z tego jak
    klienci do mnie dzwonia ze "transakcje przeprowadzono pomyslnie" i utorzsamiaja
    to z pozytywna oplata za usluge a ja im pozniej mailuje ze platnosc sie nie
    udala!!!

    Pewnie o to samo chodzi Tobie, nie jasny do konca komunikat robi problemy.

  • 9. Data: 2010-02-22 20:29:34
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2010-02-22 11:42, Koteczek wrote:
> [...]
    > pomyslnie" i utorzsamiaja to z pozytywna oplata za usluge a ja im
    > pozniej mailuje ze platnosc sie nie udala!!!

    A czy aby nie jest tak, że to sklep powinien powiadomić o zapodanym
    z payU statusie i potwierdzić, że transakcja zostanie zrealizowana
    (towar dostarczony), albo że nie i że obciążenia nie będzie ?

    witrak()

  • 10. Data: 2010-02-22 21:15:10
    Od: "Koteczek" <n...@s...org>

    > A czy aby nie jest tak, że to sklep powinien powiadomić o zapodanym
    > z payU statusie i potwierdzić, że transakcja zostanie zrealizowana (towar
    > dostarczony), albo że nie i że obciążenia nie będzie ?

    no i powinien to zrobic, dodatkowo jesli sklep juz ma wynik transakcji przed
    powrotem klienta ze strony bramki platnosci.pl to moze mu to wyswietlic na
    stronie docelowej (url pozytywny/negatywny).

    Problemem jest to ze nie wyswietlaja KONKRETNEGO wyniku juz po podaniu danych
    karty, nie wiem dlaczego - widocznie tak byc musi ale za to wyswietlaja
    komunikat mogacy wprowadzic czlowieka w blad i konsternacje...