  • 1. Data: 2010-02-18 09:57:59
    Temat: Długość numerów kont w USA
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    Nie żebym się czepiał, ale policzyłem, że mój numer konta w USA ma 17 cyfr.
    Do tego dochodzi ABA - 9 cyfr. Razem 26 cyfr. Jeżeli kiedyś zdecydują się
    wprowadzić IBAN za oceanem, dojdą jeszcze 2 cyfry kontroln - razem 28 cyfr.

    Czy ktoś kiedyś narzekał na długość numerów kont w PL?

    A tak dla porównania, bo nikt nie podał linku:
    http://en.wikipedia.org/wiki/International_Bank_Acco
    unt_Number

    k :)

  • 2. Data: 2010-02-18 10:32:11
    Temat: Re: Długość numerów kont w USA
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 18 Lut, 04:57, "kashmiri" <n...@n...com> wrote:
    > Nie żebym się czepiał, ale policzyłem, że mój numer konta w USA ma 17 cyfr.
    > Do tego dochodzi ABA - 9 cyfr.

    Nie zebym sie czepial, ale czy jest to aby na pewno bankowe konto
    "czekowe"? :D

  • 3. Data: 2010-02-18 10:50:32
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    > "bradley.st" <b...@g...pl> wrote in message
    n.googlegroups.com...

    > Nie zebym sie czepial, ale czy jest to aby na pewno bankowe konto
    > "czekowe"? :D

    Ty nie śpisz???

    Tak, chociaż nie takie "pełne", bo nie przyjmuje czeków, tylko direct
    deposit. Ale poza tym wszystko inne działa. Chcesz to podam Ci numer,
    przelej kontrolnie $.01 (masz wychodzące przelewy ACH?) - na Savings nie
    przejdzie, niezgodność nazwisk :)

    Mogę też zrobić DD na Twoje konto - wyświetlają Ci się dane źródła przelewu?

    k.

  • 4. Data: 2010-02-18 11:04:06
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 18 Lut, 05:50, "kashmiri" <n...@n...com> wrote:

    > Tak, chociaż nie takie "pełne", bo nie przyjmuje czeków, tylko direct
    > deposit. Ale poza tym wszystko inne działa.

    Przeformuluje pytanie, bo chyba sie nie zrozumielismy. Czy to konto
    daje jego wlascicielowi check-writing privileges? Innymi slowy, czy
    mozna do niego zamowic papierowa ksiazeczke czekowa albo aktywowac
    funkcjonalnosc electronic check?

  • 5. Data: 2010-02-18 11:06:12
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    > "bradley.st" <b...@g...pl> wrote in message
    .googlegroups.com...

> [...]
    > daje jego wlascicielowi check-writing privileges? Innymi slowy, czy
    > mozna do niego zamowic papierowa ksiazeczke czekowa albo aktywowac

    To konto nie. To drugie, 14-cyfrowe, tak. Wysłać Ci czek :)

    k.

  • 6. Data: 2010-02-18 11:26:55
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 18 Lut, 06:06, "kashmiri" <n...@n...com> wrote:

    > To konto nie. To drugie, 14-cyfrowe, tak. Wysłać Ci czek :)

    O, juz drugie konto! :) Za czek dziekuje; nazwa banku by mnie
    interesowala - bo nawet molochy typu BofA czy Key nadaja "tylko" 12-
    cyfrowe numery rachunkom czekowym. Kto sie tak wysforowal?

  • 7. Data: 2010-02-18 12:14:52
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    "bradley.st" <b...@g...pl> wrote in message
    .googlegroups.com...

    > O, juz drugie konto! :) Za czek dziekuje; nazwa banku by mnie
    > interesowala - bo nawet molochy typu BofA czy Key nadaja "tylko" 12-
    > cyfrowe numery rachunkom czekowym. Kto sie tak wysforowal?

    www.bankmeta.com, jak nietrudno zgadnąć :)
    daj dane na priva, sprawdzimy czy czeki rzeczywiście chodzą.

  • 8. Data: 2010-02-18 12:31:48
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 18 Lut, 07:14, "kashmiri" <n...@n...com> wrote:

    > www.bankmeta.com, jak nietrudno zgadnąć :)

    Nietrudno. :) Wlasnie dlatego pytalem czy jest to konto, do ktorego
    wydadza Ci "ksiazeczke czekowa" (w jakiejkolwiek formie), czy jest to
    "rachunek techniczny" do obslugi karty debetowej.

  • 9. Data: 2010-02-18 13:06:03
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    > "bradley.st" <b...@g...pl> wrote in message
    a.googlegroups.com...

    > Nietrudno. :) Wlasnie dlatego pytalem czy jest to konto, do ktorego
    > wydadza Ci "ksiazeczke czekowa" (w jakiejkolwiek formie), czy jest to
    > "rachunek techniczny" do obslugi karty debetowej.

    Jest książeczka czekowa, oczywiście w stylu amerykańskim: logujesz się na
    konto, wpisujesz kwotę, nazwisko i adres odbiorcy - i klikasz wyślij.
    Odbiorca dostanie pocztą ładny papierowy czek.

    A więc - kwalifikuje się jako konto czekowe czy nie?

  • 10. Data: 2010-02-18 14:43:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    kashmiri wrote:

    > Czy ktoś kiedyś narzekał na długość numerów kont w PL?

    i tak nie sa najdluzsze.