  • 11. Data: 2002-02-09 17:29:39
    Temat: Re: Pd czego nalicza się oprocentowanie
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    "wkg" <w...@p...onet.pl> wrote:
> [...]

    Użytkownik "Wojtek Frabinski"
    > Natomaist jesli w ciagu jednego
    > dnia wplace i wyplace ta sama kwote to bedzie zero odsetek.

    Masz racje Wojtku - to jest zdrowe i sluszne podejscie,
    logiczne z punktu widzenia matematyki. ale nie zawsze tak bylo
    i moze zostal sie jakis bank ktory to stosuje - glowy bym nie dal ;-))

    tak (czyli logicznie) ma Zorba w pkobpsa ale musisz wiedziec, ze kiedys byl
    w pko bp taki system SOB i tam wlasnie klient byl bity na 1 dzien
    konsekwencja bylo to ze jak operacja wplaty i wyplaty byly
    tego samego dnia to klient byl na odsetkach 1 dzien do tylu a wszystkie
    likwidowane rachunki mialy po dopisaniu odsetek i wyplacie
    tzw. "ujemne liczby procentowe" (liczba % to saldo * dni)
    czym panie z obslugi sie nie przejmowaly i zerowaly te
    liczby zeby nie przerodzily sie w ujemne odsetki,
    ktorych nie da sie zciagnac z klienta ;-))

    Stary pko-wski sposob prezentacji danych byl wlasnie taki:
    >do 09.01 policza za 1000 PLN
    >10 - 20 policza za 800 PLN
    >od 21 - 31 policza za 1800 PLN
    co strasznie utrudnia liczenie ile to trwalo dni,
    (ja np stosuje zapis 1-21 saldo 800; 21-31 saldo 1800 ...)
    a na lokaty mowilo sie "blokada" (moze spotkales takie okreslenie)
    *** blad ***

  • 12. Data: 2002-02-09 17:42:44
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Sat, 9 Feb 2002 18:29:39 +0100, "blad" <b...@W...pl>
    wrote:
> [...]
    >konsekwencja bylo to ze jak operacja wplaty i wyplaty byly
    >tego samego dnia to klient byl na odsetkach 1 dzien do tylu

    Wow, ciekawa ta prehisotria :-))
    Znaczy dzieki wplacaniu i wyplacaniu "w kolko" mozna bylo wejsc w
    debet ?
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 13. Data: 2002-02-09 17:54:46
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Wojtek Frabinski"
    > Wow, ciekawa ta prehisotria :-))
    > Znaczy dzieki wplacaniu i wyplacaniu "w kolko" mozna bylo wejsc w
    > debet ?

    debet to przesalda ale mozna bylo miec w takiej sytacji
    ujemne odsetki od salda dodatniego
    - nie wiem jak sobie z tym radzili - pewnie nie bylo wtedy jeszcze
    takich zlosliwcow jak teraz na pbb
    Jakby wtedy byl internet to zaraz ktorys podjal by eksperyment
    i codziennie cale saldo wyplacal a za godzine wplacal by moc zareklamowac
    odsetki ;-))
    *** blad ***

  • 14. Data: 2002-02-10 14:12:52
    Od: "jo44" <j...@f...onet.pl>

    Użytkownik "blad" napisał w wiadomości ...

    > Jakby wtedy byl internet to zaraz ktorys podjal by eksperyment
    > i codziennie cale saldo wyplacal a za godzine wplacal by moc zareklamowac
    > odsetki ;-))

    Spoko. Istnialo tez cos takiego jak "wplywy biezace". Dzis wplacone
    moglo byc wyplacone dopiero nastepnego dnia. I problem "z glowy"!

    JO

  • 15. Data: 2002-02-10 16:48:45
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "jo44"

    > Spoko. Istnialo tez cos takiego jak "wplywy biezace". Dzis wplacone
    > moglo byc wyplacone dopiero nastepnego dnia. I problem "z glowy"!

    dla testowacza nie ma nic trudnego - mozna najpierw zrobic wyplate,
    a z chwile to samo wplacic. Chodzi przeciez o to zeby udowodnic,
    ze taki liczenie jest bez sensu
    *** blad ***