  • 41. Data: 2018-05-14 15:39:51
    Temat: Re: PKO wysyla płyty CD
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup
    On 5/9/2018 3:53 PM, J.F. wrote:

    >Nie, chodzi o "archiwa" czyli miejsca gdzie pracodawcy mieli
    >deponowac dowody pracy przed jakimśtam rokiem. Sens to może i miało,
    >tylko że archiwa były w miejscach gdzie papier długo się nie chciał
    >utrzymać. Ot, detal.

    Sens mialo olbrzymi, taki, ze potem firma sie konczyla, a potem
    pracownik chcial zaswiadczenie o zarobkach dla ZUS, nierzadko po nastu
    latach.

    Czy tam te papiery splesnialy, czy raczej problem byl taki, ze trafily
    nie wiadomo gdzie, a nawet jak wiadomo - to sie jakis obcy czlowiek
    musi doszukac.

    >Chcesz miec bank to musisz ustawowo trzymać domene przez 50 lat chyba
    >że wcześniej pojawi się nowa technologia bądź globalny reset. Nie
    >widze

    Hm, specjalny depozyt na oplacanie domeny ?
    Bo bank zbankrutuje i z czego syndyk ma oplacac ?

    >problemu w takim działaniu, takie wymuszenia np. produkcji czesci
    >zamiennych do samochodów są i nikt sie temu nie dziwi. Kwestia checi

    Hi hi - GM zbankrutowal, powstal na jego miejsce GM2 ... a teraz ma
    pretensje, ze obciazaja go akcjami serwisowymi GM.

    >politycznej, ale oni zajęci duperelami.

    Moze nie ma takiego problemu - dostales na "trwalym nosniku" i
    przechowuj sobie jak dlugo chcesz :-)

    >Mam nadzieję że sądy nie powiedzą "a to!" i zwolnią kogoś z kredytu.

    Bylaby to jakas sankcja ...

    >Zabawne, nie? Egazmin z dupereli zamiast z logiki. Eh...

    Ale trzeba umiec kwieciscie pisac, tudziesz czytac ustawy, a czasem
    sie powolac "w potocznym rozumieniu jezyka oznacza to ..."

    J.

  • 42. Data: 2018-05-14 15:42:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup
    On 5/10/2018 11:13 AM, ń wrote:

    >Płyta nie wytrzyma wilgoci, szczególnie CD. Z DVD lepiej, ale nie
    >najlepiej.

    Jakiej wilgoci ?
    tydzien w odrzance wystarczy, czy nawet 100% wilgotnosci powietrza i
    rosa przez rok ?

    J.

  • 43. Data: 2018-05-14 15:54:45
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 14 maja 2018 15:39:54 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    >
    > Czy tam te papiery splesnialy, czy raczej problem byl taki, ze trafily
    > nie wiadomo gdzie, a nawet jak wiadomo - to sie jakis obcy czlowiek

    W grudniu 21017 lub w styczniu br przy okazji wizyty w ZUS miła Pani mi zasugerowała
    ze kapitał początkowy(czy jakoś tak) powinienem wyliczyć. Wysłałem więc do
    archiwum(ba zakład już nie istnieje) wniosek o RP7(?) z lat 93-97. Otrzymałem,
    odpowiedz że moją prośbę zrealizują z "kolejnością zgłoszeń" w przybliżeniu w
    ostatnim kwartale 2018 roku
    Teściu na emeryturę jak przechodził to z dwóch zakładów dokumentów nie zlokalizował.

  • 44. Data: 2018-05-14 16:36:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

> [...]
    >Otrzymałem, odpowiedz że moją prośbę zrealizują z "kolejnością
    >zgłoszeń" w przybliżeniu w ostatnim kwartale 2018 roku

    Zakladajac, ze do emerytury ci sie nie spieszy, to moze nie tak znow
    istotne.
    Hm, ja taka informacje dostalem, a wydaje mi sie, ze nie wnioskowalem
    o nia.
    Skutek uboczny przejecia OFE ?

    >Teściu na emeryturę jak przechodził to z dwóch zakładów dokumentów
    >nie zlokalizował.

    Dokladnie ten problem. Za PRL ZUS w ogole nie gromadzil danych, bo
    gromadzily zaklady pracy.
    Zaklady sobie trwaly, to zawsze mozna bylo dane znalezc.
    Zreszta chyba dosc dlugo to sie liczylo z ostatnich zarobkow, czy z
    ostatnich 3 lat.

    Potem przyszly lata 90-te, wiele panstwowych zakladow zamknieto, a
    papiery z nich ... gdzies sa, tylko nikt nie wie gdzie.

    Potem sie zmieniolo - ZUS zaczal gromadzic w komputerach wszystkie
    wplaty. Ale tych wczesniejszych nie ma.

    J.

  • 45. Data: 2018-05-14 17:01:23
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 14 maja 2018 16:36:25 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

> [...]
    > istotne.
    > Hm, ja taka informacje dostalem, a wydaje mi sie, ze nie wnioskowalem

    Od 1999(?) ponoć maja informacje w komputerach
    U mnie brakowało za lata 93-99
    A jak juz mi przypomnieli to wole teraz załatwić bo przed samą emerytura moze i
    archiwum zniknąć
    Archiwum w Toruniu, a tam cuda bywaja;)

  • 46. Data: 2018-05-14 20:37:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

    >Od 1999(?) ponoć maja informacje w komputerach

    Kiedy Płatnika wprowadzali ? Wydaje mi sie, ze przed 1999.

    >U mnie brakowało za lata 93-99
    >A jak juz mi przypomnieli to wole teraz załatwić bo przed samą
    >emerytura moze i archiwum zniknąć
    >Archiwum w Toruniu, a tam cuda bywaja;)

    Zaleglosci jak najbardziej zalatwic, ja sie odnosilem do tego
    przeliczenia kapitalu poczatkowego - to juz tak bardzo nie przeszkadza
    ze dlugo.

    J.

  • 47. Data: 2018-05-14 21:05:44
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 5/14/2018 3:39 PM, J.F. wrote:
> [...]
    > Czy tam te papiery splesnialy, czy raczej problem byl taki, ze trafily
    > nie wiadomo gdzie, a nawet jak wiadomo - to sie jakis obcy czlowiek musi

    Spleśnialy i trafiły tam gdzie szczury je zjadły, zule podcierali tyłek
    itd itp. Ogólnie jakiś zbiór idiotów w latach 80tych nie wymusił
    archiwizacji cyfrowej i tyle. A miała by MERA zbyt wtedy na dyski, może
    byśmy coś bułgarom sprzedali a nie oni nam itd itp.

    > Hm, specjalny depozyt na oplacanie domeny ?
    > Bo bank zbankrutuje i z czego syndyk ma oplacac ?

    Może by tak ustawa że gov.pl dla instytucji takich a takich jest
    utrzymywany przez państwo? Chwilowo nam państwo nie bankrutuje.

    > Moze nie ma takiego problemu - dostales na "trwalym nosniku" i
    > przechowuj sobie jak dlugo chcesz :-)

    Moja stacja 5.25 wlasnie kilka miesiecy temu odmówiła czytania
    dyskietek. Żeby była jasnośc, kilka lat temu widziałem napęd *nie*
    czytający płyt CD, tylko DVD i bluray. Słusznie stwierdzono że po h.. to
    komu.

    > Ale trzeba umiec kwieciscie pisac, tudziesz czytac ustawy, a czasem sie
    > powolac "w potocznym rozumieniu jezyka oznacza to ..."

    Wiadomo. I powoływać biegłego żeby policzył ile to jest 2+2.

  • 48. Data: 2018-05-14 21:09:27
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 5/14/2018 3:42 PM, J.F. wrote:
    > Jakiej wilgoci ?
    > tydzien w odrzance wystarczy, czy nawet 100% wilgotnosci powietrza i
    > rosa przez rok  ?

    Płyta CD kórą przez przypadek zostawiłem w szopie (tłoczona) na kilka
    zimowo jesiennych miesięcy w papierowej kopercie miala szary brzeg i
    plamy na reszcie i była nieczytelna. Były z nią dwie płyty DVD, też
    tloczone, po wypucowaniu działają. CD od katastrofy oddziela cienka
    wartwa lakieru, DVD oddziela poliwęglan czy co tam obecnie stosują.

  • 49. Data: 2018-05-14 21:32:40
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 14 maja 2018 20:38:25 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Kiedy Płatnika wprowadzali ? Wydaje mi sie, ze przed 1999.

    Nie mam pojęcia
    Wiem jednak ze danych przed 1999 Zus nie ma albo udaje ze nie ma

  • 50. Data: 2018-05-14 22:39:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

    >Nie mam pojęcia
    >Wiem jednak ze danych przed 1999 Zus nie ma albo udaje ze nie ma

    Wyglada na to, ze Platnika wprowadzali w roku 1999
    http://www.jastra.com.pl/anty-zus/platnik.htm

    I wczesniejszych danych ZUS naprawde nie ma - zaklady przesylaly mu
    tylko zbiorcza deklaracje sumy wszystkich pracownikow.

    Tzn jakos te kapitaly poczatkowe policzyl, to moze i dostal, ale juz
    nie pamietam jak to sie odbywalo - pracownik sam musial przyniesc ?

    J.