  • 1. Data: 2018-05-08 12:26:06
    Temat: przelew z karty debetowej Mbanku - mega duża prowizja
    Od: "mariusz" <m...@i...pl>

    Zapłaciłem przelewm z karty debetowej 1827 zł (limit 2 tys zł) podatek do
    US, karta została dodatkowo obciążona prowizja 91,35 zł w tytule "prowizja
    za przelew zewnętrzny wychodzący". Czy to normalna że ta prowizja jest taka
    duża?

    --
    Marcin

  • 2. Data: 2018-05-08 12:39:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-05-08 o 12:26, mariusz pisze:
    > Zapłaciłem przelewm z karty debetowej 1827 zł (limit 2 tys zł) podatek do

    Z debetowej, a nie z kredytowej? Jaki jest sens robić przelew z karty
    debetowej, zamiast z konta?

    > US, karta została dodatkowo obciążona prowizja 91,35 zł w tytule "prowizja
    > za przelew zewnętrzny wychodzący". Czy to normalna że ta prowizja jest taka
    > duża?

    Nie wiem, czy to normalne, ale pewnie wynika z TOiP, sprawdź.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2018-05-08 12:42:26
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-05-08, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Z debetowej, a nie z kredytowej? Jaki jest sens robić przelew z karty
    > debetowej, zamiast z konta?

    Raczej jest to z kredytowej. Z debetowej się nie da. ;)

    Opłata 5%. Dość normalne.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 4. Data: 2018-05-08 14:09:38
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 8 maja 2018 12:26:05 UTC+2 użytkownik mariusz napisał:
> [...]
    > za przelew zewnętrzny wychodzący". Czy to normalna że ta prowizja jest taka

    Gdzie płaciłeś? Znaczy jak robiłeś ten przelew z debetowej?

  • 5. Data: 2018-05-23 13:45:29
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 8 May 2018 12:42:26 +0200, Wojciech Bancer
    <w...@g...com> wrote:
    > Opłata 5%. Dość normalne.

    O to się zmieniło. Niedawno przelewy do ZUS/US z kk w mBanku były za
    darmo.

    --
    Marek

  • 6. Data: 2018-05-23 13:59:11
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-05-23, Marek <f...@f...com> wrote:

    [...]

    > O to się zmieniło. Niedawno przelewy do ZUS/US z kk w mBanku były za
    > darmo.

    Z karty kredytowej? No to chyba tylko w ramach krótkiej promocji. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 7. Data: 2018-05-23 14:08:30
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 23 May 2018 13:59:11 +0200, Wojciech Bancer
    <w...@g...com> wrote:
    > Z karty kredytowej? No to chyba tylko w ramach krótkiej promocji. :)

    No z kk, sam korzystałem przez dłuższy czas. To był jedyny sposób by
    obejść zajęcia na rachunku.

    --
    Marek

  • 8. Data: 2018-05-23 14:55:39
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 23 maja 2018 13:59:13 UTC+2 użytkownik Wojciech Bancer napisał:
    > On 2018-05-23, Marek <f...@f...com> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Z karty kredytowej? No to chyba tylko w ramach krótkiej promocji. :)

    Były za darmo i to dość długo.
    Ale tylko do ZUS/US - do innych odbiorców płatne.
    No i wg mojego rozumienia regulaminu z "indywidualnej" KK te przelewy można było
    robić (bo mBank dawał możliwośc techniczną), ale nie wolno było (bo zabraniał
    regulamin) dla danin związanych z prowadzoną DG - bo np. dobrowolne indywidualne
    zdrowotne - np. dla bezrobotnego niezarejestrowane w US (więc w sumie nie
    "bezrobotnego", tylko po prostu niepłacącego państwowego ubezpieczenie zdrowotnego w
    jakiejkolwiek innej formie) opłacać było wolno, albo np. niedopłatę PIT-37 etatowca
    (czy też umowo-zleceniowca lub twórcy - w każdym razie nie kogoś na DG).

    Ale mówienie, że było to niedawno, też jest błędem - skończyło się dość dawno.

  • 9. Data: 2018-05-23 16:39:08
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > No i wg mojego rozumienia regulaminu z "indywidualnej" KK te przelewy można było
    robić (bo mBank dawał możliwośc techniczną), ale nie wolno było (bo zabraniał
    regulamin) dla danin związanych z prowadzoną DG

    Według mnie to jest tworzenie problemów dla ich tworzenia.
    Dawno, dawno każdy z nas (współwłaścicieli) opłacał sam ZUS.
    Aż bank zgłosił zastrzeżenia.
    No to zaczęliśmy opłacać z konta firmowego razem z pracownikami i
    wszystko wliczać w koszty (firma musiała też wystawiać dla każdego z nas
    co miesiąc kwitek, bez którego nie dało się pójść do lekarza - nie wiem
    czy to było ogólnopolskie czy eksperymentalne regionalne). Potem kwestię
    ubezpieczony/nie ubezpieczony ogarnęli jakoś inaczej i wkrótce...
    Odezwał się ZUS, że się wprawdzie kiedyś zgodził na opłacanie za
    wszystkich hurtem, ale już teraz nie. Że nie możemy opłacać składek ZUS
    zbiorowo tylko każdy ze współwłaścicieli ma płacić sam za siebie bo to
    jest jego indywidualna opłata.
    No to od iluś lat opłacam z konta prywatnego.

    Skoro nie wliczam w koszty firmy tylko odliczam na indywidualnym PIT to
    bądź tu mądry czy to prywatne opłaty, czy związane z działalnością.
    P.G.

  • 10. Data: 2018-05-23 18:34:08
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 23 May 2018 16:39:08 +0200, Piotr
    Gałka<p...@c...pl> wrote:
    > Dawno, dawno każdy z nas (współwłaścicieli) opłacał sam ZUS.
    > Aż bank zgłosił zastrzeżenia.

    ? ?
    Jakie zastrzeżenia miał bank?

    --