  • 1. Data: 2018-05-09 07:54:52
    Temat: PKO wysyla płyty CD
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    http://next.gazeta.pl/next/7,151003,23370394,pko-bp-
    podnosi-niektore-oplaty-za-konta-i-karty-czesc-klien
    tow.html#Czolka3Img

    Ja już dostałem.

    Musze przyznac że rozbawiło mnie to. Zawsze uwazalem bankowców za
    pustaków ale tutaj już ktos przegiął. Od kilku lat w urzadzeniach typu
    laptopy, tablety i telefony dla suwerena nie ma śladu po czytniku.
    Krótki przelot po MediaMarkt pokazuje ze grubo ponad połowa laptopów i
    to głównie tych tanich nie ma. Na pytanie który z odtwarzaczy dvd/bluray
    odtwarza txt/pdf można stracić wiarygodność w oczach sprzedawcy.

    Teraz pytania:
    a) kto zarobił na tłoczeniu?
    b) po co komu ten kawałek plastiku?
    c) czy manager z PKO był w śpiączce przez ostatnie 10 lat?
    d) dlaczego to nie jest dyskietka? Efekt podobny a mozna by skorzystac z
    zapasów ZUSu.
    e) dlaczego papier w opini banku jest mniej trwały niż płyta? Może
    trzeba uzywać normalnego papieru a nie recyclingu z papieru toaletowego.
    Ponadto sa "papiery" oparte o polimery, podobno wieczne, jak już chcieli
    być tacy nowocześni.

    Tak, wiem że chodziło o te 10 lat, ale wybór nosnika interesujący.
    Kamienne tablice nie byly by lepsze?

  • 2. Data: 2018-05-09 08:05:16
    Temat: Re: PKO wysyla płyty CD
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

> [...]
    > być tacy nowocześni.
    >
    > Tak, wiem że chodziło o te 10 lat, ale wybór nosnika interesujący.

    Też dostałem.
    Moim zdaniem wytłoczenie i wysłanie płyt było tańsze niż drukowanie i
    wysyłanie kilkusetstronicowych książek z puchnącym regulaminem, TOiP itd

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2018-05-09 08:23:00
    Od: wiatrak <w...@y...pl>

    > Też dostałem.

    A ja nie dostałem :(

    PS. Może dlatego że nic u nich nie mam? :)

  • 4. Data: 2018-05-09 08:25:49
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 5/9/2018 8:05 AM, Miroo wrote:
    > Moim zdaniem wytłoczenie i wysłanie płyt było tańsze

    Jeszcze tańsze było by dostarczenie mikrofilmu. Dlaczego PKO nie
    skorzystalo z tej możliwości? Szanse na to że to ktoś uzyje równie marne
    jak dla płyty CD.

    > niż drukowanie i
    > wysyłanie kilkusetstronicowych książek z puchnącym regulaminem, TOiP itd

    A więc teraz wszyscy widzimy priorytety banku: nie chodzi o to żeby to
    ktoś czytał, tylko żeby wypełnić zalecenia jakiegoś urzedu. No i kolejna
    zagadka rozwiązana.

  • 5. Data: 2018-05-09 11:13:41
    Od: Pete <n...@n...com>

> [...]
    > to głównie tych tanich nie ma. Na pytanie który z odtwarzaczy dvd/bluray
    > odtwarza txt/pdf można stracić wiarygodność w oczach sprzedawcy.

    Może trzeba było im podać @dres to by przysłali mailem. A tak dziwisz
    się jak wiatrak, że dostałeś pocztą z trąbką.

    --
    Pete

  • 6. Data: 2018-05-09 11:36:32
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Trzeba było podać komórkowy, to by przysłali SMS-em.
    Lub stacjonarny, to by przysłali głosowym ;-)

    A osobiście niczego bym nie miał przeciw płycie CD.

    -----

  • 7. Data: 2018-05-09 11:54:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup
    >http://next.gazeta.pl/next/7,151003,23370394,pko-bp
    -podnosi-niektore-oplaty-za-konta-i-karty-czesc-klie
    ntow.html#Czolka3Img

    Z rok temu rozsylal BZWBK

    >Teraz pytania:
    >a) kto zarobił na tłoczeniu?

    Narzekasz na spadek napedow, to moze i cena tloczenia spadla :-)

    Tloczona, czy nagrywana ?

    >b) po co komu ten kawałek plastiku?
    >c) czy manager z PKO był w śpiączce przez ostatnie 10 lat?

    Ale co proponujesz - peny USB ?

    >d) dlaczego to nie jest dyskietka? Efekt podobny a mozna by
    >skorzystac z zapasów ZUSu.

    A tych plikow ile ? Pojemnosc dyskietki latwo przekroczyc ...
    No i ... a gdzie to nagrac ? Juz nie ma ;-)

    >e) dlaczego papier w opini banku jest mniej trwały niż płyta? Może

    A jest mniej trwaly ? bo mi sie wydaje ze po prostu drozszy :-)
    Szczegolnie jak sie wymysla regulaminy po 100 stron :-)

> [...]
    >jak już chcieli być tacy nowocześni.
    >Tak, wiem że chodziło o te 10 lat, ale wybór nosnika interesujący.

    Zdecydowanie.

    No ale w sumie to tej trwalosci potrzeba na 3-6 lat - za rok i tak
    zmienia, potem jakis okres roszczeniowy i koniec.
    Wiec CD jak najbardziej tak ... ale tylko dla tych, co akceptuja
    "posiadam czytnik CD". Reszta papierem :-)

    J.

  • 8. Data: 2018-05-09 11:56:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup
    On 5/9/2018 8:05 AM, Miroo wrote:

> [...]

    >A więc teraz wszyscy widzimy priorytety banku: nie chodzi o to żeby
    >to ktoś czytał, tylko żeby wypełnić zalecenia jakiegoś urzedu. No i

    Ale co proponujesz - ksiazke rozsylac ?

    Czy spersonalizowany wydruk, dotyczacy tylko posiadanych "produktow".

    J.

  • 9. Data: 2018-05-09 12:32:54
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    > A więc teraz wszyscy widzimy priorytety banku: nie chodzi o to żeby to
    > ktoś czytał, tylko żeby wypełnić zalecenia jakiegoś urzedu. No i kolejna
    > zagadka rozwiązana.

    Ale w naszym kraju ze wszystkim tak jest: robi się nie żeby było dobrze,
    tylko żeby klient/petent nie mógł się przyczepić (nie miał podstaw
    prawnych lub możliwości). A etyka? Buhahahaha...

    Gdyby nie wszelkiego rodzaju przepisy to byśmy nie mieli żadnych praw
    np. względem producentów.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2018-05-09 13:02:45
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 5/9/2018 11:56 AM, J.F. wrote:
    > Ale co proponujesz - ksiazke rozsylac ?

    Link. Ktory po 10 latach nie zniknie. Będzie i nowoczesnie i ekologicznie.

    Niestety szefowie działów www zmieniają się w korpo co 15 minut i kazdy
    ma inną koncepcję od frameworku po zaokrąglone rogi ramek. Wychodzi na
    to że mimo lądowania na księżycu nie uda nam się utrzymać adresów www
    stabilnie.

    > Czy spersonalizowany wydruk, dotyczacy tylko posiadanych "produktow".

    Wystarczy numer seryjny dokumentu i *PEWNE* miejsce gdzie mogę go
    dostać. Np. na żądanie w banku w postaci podpisanego pliku bądź wydruku.
    taki z przed 30 lat też.