  • 31. Data: 2018-05-10 11:26:23
    Temat: Re: PKO wysyla płyty CD
    Od: wiatrak <w...@y...pl>

    W dniu 2018-05-10 o 11:13, ń pisze:
    > Jak zaleje z dachu albo z Odry to jednak płyty lepsze ;-)

    U mnie z Wisły :)

  • 32. Data: 2018-05-10 12:31:20
    Od: Luke <l...@l...net>

    > a) kto zarobił na tłoczeniu?

    Przy nakładzie 1000 sztuk tłoczone CD wypada po około 2 zł za sztukę.
    Zwiększenie nakładów drastycznie tę cenę obniży.

    Nadal funkcjonują tłocznie, nadal są ludzie używający tego nośnika.

    Jest bardzo prawdopodobne, że ta płyta kosztowała 10-20 groszy. Niewiele
    więcej, niż koperta, do której ją wsadzono.

    Dlaczego nie pytasz o to, że na tym zarobiła Poczta Polska, biorąc
    prawie 3 zł za list (bo o ile mi wiadomo, z PP nie ma negocjacji cen), a
    przejmujesz się tłoczeniem?

    A plastik? Tyle samo odpadów wytwarzasz po wypiciu jednej dużej wody
    mineralnej i wywaleniu butelki PET.

    L.

  • 33. Data: 2018-05-10 12:48:15
    Od: Luke <l...@l...net>

    > Wydruk na żadanie bedzie tańszy niż 100tys płyt.

    Nie będzie, uwierz mi. Tłoczyłem płyty, drukowałem na zlecenie różne
    rzeczy i znam ceny.

    Możesz sobie narzekać na przestarzałość nośnika, ale było taniej i
    ekologiczniej.

    L.

  • 34. Data: 2018-05-10 12:56:58
    Od: Luke <l...@l...net>

    > https://www.cnet.com/news/bye-bye-physical-media-son
    y-closes-cd-plant/

    > 7 lat temu.

    https://kultura.onet.pl/muzyka/gatunki/pop/koniec-pl
    yt-cd-juz-bliski/0hesqkg

    Na początku 2018 wrony kraczą nadal to samo, i krakać sobie jeszcze
    trochę będą.

    3 ostatnie akapity są dosyć ważne.

    L.

  • 35. Data: 2018-05-12 22:12:48
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 5/10/2018 11:13 AM, ń wrote:
    > Jak zaleje z dachu albo z Odry to jednak płyty lepsze ;-)

    Płyta nie wytrzyma wilgoci, szczególnie CD. Z DVD lepiej, ale nie najlepiej.

  • 36. Data: 2018-05-12 22:13:42
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 5/10/2018 12:48 PM, Luke wrote:
    > Nie będzie, uwierz mi. Tłoczyłem płyty, drukowałem na zlecenie różne
    > rzeczy i znam ceny.

    "Na żądanie". Czyli z 10 milionów ludzi robi się tysiąc.

    > Możesz sobie narzekać na przestarzałość nośnika, ale było taniej i
    > ekologiczniej.

    Ekologiczniej było by całkowicie cyfrowo.

  • 37. Data: 2018-05-12 22:14:58
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 5/10/2018 12:31 PM, Luke wrote:
    > A plastik? Tyle samo odpadów wytwarzasz po wypiciu jednej dużej wody
    > mineralnej i wywaleniu butelki PET.

    Chcesz powiedziec że problemu nie ma bo dostanie płyty CD z PKO wymusza
    na mnie *nie* wypicie jednej butelki wody mineralnej?

    Bo mi ciągle tutaj wychodzi 1+1=2. Może coś źle liczę.

  • 38. Data: 2018-05-12 22:16:45
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 5/10/2018 12:56 PM, Luke wrote:
    > https://kultura.onet.pl/muzyka/gatunki/pop/koniec-pl
    yt-cd-juz-bliski/0hesqkg
    > Na początku 2018 wrony kraczą nadal to samo, i krakać sobie jeszcze
    > trochę będą.

    Sprzedaż płyt cd vs cokolwiek innego wlasnie przywaliła w chodnik.
    Owszem mozna sobie krakać, ale nie ma juz za bardzo nad czym.

    > 3 ostatnie akapity są dosyć ważne.

    Bo nie mają treści poza gdybaniem.

  • 39. Data: 2018-05-12 22:20:21
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 5/9/2018 3:53 PM, J.F. wrote:
    > Nie rozumiem - przeciez Zus dziala. Ale dopiero ok ... to juz chyba ze
    > 20 lat Platnika bedzie :-)

    Nie, chodzi o "archiwa" czyli miejsca gdzie pracodawcy mieli deponowac
    dowody pracy przed jakimśtam rokiem. Sens to może i miało, tylko że
    archiwa były w miejscach gdzie papier długo się nie chciał utrzymać. Ot,
    detal.

    > Ogolnie tez nie widze, choc po paru latach ... sprzedamy taki DB razem z
    > klientami, ale domene chcemy zabrac, bo zalozymy sobie nowy.
    > Choc nowy archiwum moze trzymac.

    Chcesz miec bank to musisz ustawowo trzymać domene przez 50 lat chyba że
    wcześniej pojawi się nowa technologia bądź globalny reset. Nie widze
    problemu w takim działaniu, takie wymuszenia np. produkcji czesci
    zamiennych do samochodów są i nikt sie temu nie dziwi. Kwestia checi
    politycznej, ale oni zajęci duperelami.

    > Jest to jakis pomysl, ale ciagle grozi
    > "nie mamy panskiego regulaminu i co ... ".

    Mam nadzieję że sądy nie powiedzą "a to!" i zwolnią kogoś z kredytu.

    > Cos sie zmienia, ale dawniej egzamin na prawo byl z polskiego a nie z
    > matematyki.

    Zabawne, nie? Egazmin z dupereli zamiast z logiki. Eh...

  • 40. Data: 2018-05-13 00:11:04
    Od: "Piotr W." <p...@p...com>

    Użytkownik "Luke" <l...@l...net> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Jest bardzo prawdopodobne, że ta płyta kosztowała 10-20 groszy. Niewiele
    > więcej, niż koperta, do której ją wsadzono.

    Ja np. mam 2 kompy stacjonarne (ja i żona) 2 laptopy (ja i córka) i we wszystkich
    mam DVD.
    Noszę się zakupem czegoś nowszego ale stacjonarnego (mimo to, że to niemodne),
    laptopa też
    za jakiś czas nowszego sobie sprawię, ale zawsze wyposażę w/w urządzenia w napęd
    DVD.
    W pracy mam DVD na USB i jak zdecyduje się na laptopa bez napędu DVD to sobie
    prywatnie
    taki sprawię. Wielu ludzi i ja też, ma wiele danych zapisanych na DVD (ze swoimi
    zdjęciami
    migawkami filmowymi etc.). Wbrew opinii niektórych ten nośnik nie zniknie jeszcze
    długo.

    Pozdrawiam.