  • 11. Data: 2002-02-14 12:09:22
    Temat: Re: PKO BP
    Od: Daniel Walczak <a...@e...com.pl>

    On Thu, 14 Feb 2002 08:07:46 +0100, "Slawek Kos" <s...@i...net..pl> wrote:

    > Nieee, to co piszesz juz dziala od roku albo i dwoch (albo jeszcze dluzej).
    > Nie oddzialy w miescie lecz w kraju calym - to bedzie od lipca br.

    Hmm, to ciekawe jak to zrobią, swoich ZORB nie połączą, bo ZORBA tego nie
    uciągnie, on-line systemu do sprawdzania wzoru podpisu nie zrobią, bo to
    trzeba zrobić w grafice, a nie na terminalu tekstowym, które mają w kasie.
    Oczywiście można by sobie wyobrazić na przykład jeden serverek w centrali,
    do którego spływają skany wzorów podpisów, plus ew. saldo na dzień. A każdy
    oddział lokalnie ma stanowisko (odświerzane codziennie...w sumie po prostu
    mirror), ew. stanowisko z dostępem on-line do tej bazy. Wtedy mogliby
    sprawdzać podpis i saldo (włąsciwie to podpisu ze wzorem nie sprawdzają
    nawet w "macierzystym" oddziale, więc nawet to mogliby sobie darować). Tak,
    czy inaczej IMHO jedyne co mogą zrobić to jakąś "protezę", nie będzie to na
    pewno pełne odmiejscowienie rachunków (historii operacji w obcym oddziale
    raczej nie dostaniesz). Pełne odmiejscowienie to im umożliwi jedynie system
    centralny, którego nei mają i jeszcze długo nie będą mieć.

    Axe

  • 12. Data: 2002-02-14 12:11:51
    Od: Daniel Walczak <a...@e...com.pl>

    On Thu, 14 Feb 2002 08:04:49 +0100, "Slawek Kos" <s...@i...net..pl> wrote:

    > Natomiast eSuperkonto juz jest "scentralizowane" tj. mozna wplaty i wyplaty
    > wykonywac na "dyspozycje ustna" w dowolnym oddziale/ekspozyturze juz dzis.
    > Nie tylko karta i bankomat.

    Bo to fizycznie jest pewnie jeden oddział (tak jak "telePekaO", jest
    oddziałem w Łodzi), więc nie ma problemu. Przy reszcie kont problemem jest
    pewnie ich ilość (kont e-superkonto jest pewnie na tyle mało, że spokojnie
    jedna ZORBA, czy czego tam używają sobie poradzi) i system, który tą ilość
    "uciągnie".

    Axe

  • 13. Data: 2002-02-14 13:01:28
    Od: "bzyko" <b...@b...prv.pl>

    > Nieee, to co piszesz juz dziala od roku albo i dwoch (albo jeszcze
    dluzej).
    > Nie oddzialy w miescie lecz w kraju calym - to bedzie od lipca br.

    Czy w takim razie mając konto w jakims oddziale w Warszawie moge zlecić
    przelew w dowolnym innym oddziale w tym miesicie ?
    Wierzyć mi sie nie chce .....

    PK

  • 14. Data: 2002-02-14 14:50:44
    Od: Daniel Walczak <a...@e...com.pl>

    On 14 Feb 2002 11:50:57 GMT, Sławomir Szczyrba <s...@h...pl> wrote:

    > Nie, diody klawiatury wyświetlą go na suficie...
    > ZORBA działa na dowolnym programie terminalowym pod windowsami.

    So what ?

    > Tak samo jak przeglądarka podpisów.
    > Wystarczy wymienić terminale tekstowe na pecety.

    Jakby ci to delikatnie wytłumaczyć. Właściwie to przeczytaj _dokładnie i ze
    zrozumieniem_ to, co sam napisałeś. Może pytanie pomocnicze: czy uważasz, że
    jeśli odpalisz "dowolny program terminalowy" pod windowsem (tj. w grafice)
    to _znakowa_ ZORBA zmieni Ci się w magiczny sposób w system z interfacem
    graficznym i będzie zdolna do wyświetlenia wzoru podpisu ?
    Od razu Ci odpowiem, NIE. To, że odpalasz pod windowsem _terminal_znakowy_
    nic nie zmienia i wzoru podpisu w ten sposób z ZORBY nie wydłubią (pomijam
    kwestie przechowywania obrazu w bazie). Jedynym rozwiązaniem byłaby jakaś
    nakładka graficzna (ta "przeglądarka podpisów") plus możliwość
    przechowywania skanów (plików graficznych) w bazie danych.

    pozdrawiam

    Axe

  • 15. Data: 2002-02-14 16:06:30
    Od: Radek B <r...@k...chip.inv.pl>

    Daniel Walczak pisze:
> [...]
    >trzeba zrobić w grafice, a nie na terminalu tekstowym, które mają w kasie.

    Może zrobią identyfikację Visą Electron? A pozatym ZORBA ma mozliwość
    przechowywania podpisów. Co prawda nie wiem jak to jest technicznie
    zrobione.

    --
    mailto:r...@k...chip.inv.pl
    ! Odpowiadając na priv usuń 'inv.' z adresu !

  • 16. Data: 2002-02-14 21:51:02
    Od: "Konrad" <k...@p...pl>

    Witam

    > kwestie przechowywania obrazu w bazie). Jedynym rozwiązaniem byłaby jakaś
    > nakładka graficzna (ta "przeglądarka podpisów") plus możliwość
    > przechowywania skanów (plików graficznych) w bazie danych.
    w tej chwili istnieje system umozliwiajacy dostep do wzoru podpisu. Nie jest
    to czesc Zorby. Natomiast Zorba zostala wzbogacona o system centralnej
    autoryzacji transakcji - w ktory powoli wchodza kolejne oddzialy-centra.
    System ten umozliwia dostep do dowolnych inrormacji zwiazanych z
    rachunkiem - bez wzgleu na miejsce jego prowadzenia.
    Pozdrawiam
    Konrad

  • 17. Data: 2002-02-15 09:40:36
    Od: s...@y...com (Sebak)

    Daniel Walczak wrote:

    > mozliwość

    niech najpierw zrobia pozadnie ta Visa Electron ;-))

    Pozdrawiam,

    Sebak

  • 18. Data: 2002-02-15 10:35:14
    Od: Daniel Walczak <a...@e...com.pl>

> [...]

    > Może zrobią identyfikację Visą Electron? A pozatym ZORBA ma mozliwość
    > przechowywania podpisów. Co prawda nie wiem jak to jest technicznie

    O! A to ciekawa informacja.

    Axe

  • 19. Data: 2002-02-15 23:11:00
    Od: Sławomir Szczyrba <s...@h...pl>

    Ciekawe. Daniel Walczak twierdzi, że:

> [...]
    > to _znakowa_ ZORBA zmieni Ci się w magiczny sposób w system z interfacem
    > graficznym i będzie zdolna do wyświetlenia wzoru podpisu ?

    Jakby ci to delikatnie wytłumaczyć. Windows jest takim zabawnym systemem,
    w którym (przynajmniej teoretycznie) można odpalić dwie aplikacje równocześnie.
    Na przykład terminal z ZORBĄ i przeglądarkę podpisów.
    I tak to jest właśnie robione.

> [...]
    > kwestie przechowywania obrazu w bazie). Jedynym rozwiązaniem byłaby jakaś

    I słusznie pomijasz... :))

    > nakładka graficzna (ta "przeglądarka podpisów") plus możliwość
    > przechowywania skanów (plików graficznych) w bazie danych.

    A musi być zintegrowane ?
    Tak z ciekawości pytam...

    > Axe

    Sławek
    --
    ________ Most of what I've learned over the years
    _/ __/ __/ has come from signatures.

  • 20. Data: 2002-02-16 08:23:14
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On 15 Feb 2002 23:11:00 GMT, Sławomir Szczyrba <s...@h...pl> wrote:

    >A musi być zintegrowane ?
    >Tak z ciekawości pytam...

    Pewnie nie musi. W Lukasie po odczytaniu karty chipowej i sprawdzeniu
    PINu pojawia sie w jednym programie podpis i pesel a potem pracownik
    recznie przeklepuje pesel do drugiej aplikacji dzialajacej juz w
    tekstowym terminalu. I to nawet dziala :).

    Oczywisice PKOBP moglo by byc tez pionierem wyswietlania podpisow w
    ascii arcie ;-))). Kiedys pod emulatorem amisi bawilem sie programem
    przelksztalcajacym dowolna grafike na tekst :D.
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl