  • 1. Data: 2002-02-13 17:46:54
    Temat: [Multibank] i Rachunek Oszczednosiowy
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    Zalozylem sobie RO w swoimi koncie - dziala jak subkonto oszczednosciowie -
    tworcy bazowali chyba na pomysle z LG banku.
    Niestety dziala to.... Do duszy za przeproszeniem.
    Raz sie nadzialem maksymalnie, teraz widze - ze moglbym sie nadziac kolejny
    raz.
    Wniosek z tego RO jest do poprawienia.

    Podam przyklad.
    Ustawilem sobie sume na normalnym koncie na 250 zl - nadwyzki ida na RO,
    gdzie sa wyzej oprocentowane.
    W sume pomysl jest ok, ale wykonanie....

    Kupowalem kurtke. Pani cos zaczela kombinowac i z ceny ponizej 250 zl
    zrobila sie nagle cena 280. Wyczytalem na stronie Multi, ze wszystko
    automatycznie sie uzupelni itp rozumialem, ze podobnie jak w LG - niestety
    wyskoczyl komunikat - brak srodkow na koncie.
    Ja piana na gebie. W WBKu lokaty i kasy tam nie trzymam, Fortis - karta
    polamana akurat w wymianie, LGNet - maestro - jeszcze nieaktywna, mBank -
    trzymalem kase na eMaxie....
    (eech jakby sie wtedy chargowa przydala karta... Fortis, Fortis ty palancie
    ;)

    Pozyczylem od dziewczyny kase na kurtke, ale niesmak zostal - kasa byla caly
    czas na koncie, ale nijak sie dobrac nie moglem - zadzwonic na infolinie
    nie moglem - bo po pierwsze rachunki zjadlyby mnie w czasie pytana, po
    drugie nie mialem swoich hasel, numerow konta i tak dalej.

    Pozniej odkrylem tez ze inaczej niz mBank Multi nie obsluguje WAPu....

    Druga rzecz. Wczoraj placilem karta - blokada z 12 II 2001, saldo koncowe
    mam na dzisiajeszy dzuen niby 250 zlotych, ale dostepne tylko 40 zlotych.
    Transakcja byla wczoraj - widocznie blokada dzisiaj, ale ja... zostalem bez
    dostepu do swojej kasy - a na rachunku jest duzo wiecej niz te 250
    zlotych...

    Gdyby byl WAP - wtedy OK, nawet obsluga SMSem - tylko w ramach tych dwoch
    kont, ale tak???

    Glupi pomysl, zaraz likwiduje RO, a wieksze srodki najwyzej bede trzymal w
    mBanku - teraz BRE na tym jeszcze nie traci - (najwyzej traci na
    niepotrzebnych przelewach), ale w chwili rozdzielenia sie bankow...

    Mysle, ze jednak lepiej zrobiliby sposobem LG - rtzymasz 30 dni na
    subkoncie - masz takie oprocentowanie tyle a tyle dni - masz wieksze + do
    tego FILO i jest the besciarski pomysl - teraz - to nie wiem komu potrzebne.
    Chyba komus kto nie korzysta z konta....

    ------
    Amra the Freelancer
    www.amra.info
    www.e-amra.biz
    Moja strona o Egipcie http://egipt.amra.pl

  • 2. Data: 2002-02-13 17:55:50
    Temat: Re: [Multibank] i Rachunek Oszczednosiowy
    Od: "Reaktorek" <r...@z...pl>

    "AMRA" <a...@a...com> wrote in message
> [...]
    > gdzie sa wyzej oprocentowane.
    > W sume pomysl jest ok, ale wykonanie....

    A to bardzo ciekawe nie ukrywam, ja wlasnie dzisiaj doslownie minut temu 25
    zalozylem sobie RO do podstawowego Multikonta Ja i za Chiny Ludowe zreszta
    nie wiem jakim cudem udalo sie Tobie ustalic kwote 250 PLN, jako progowa,
    powyzej ktorej srodki beda przesowane z Multikonta Ja na RO, skoro minimalna
    kwota to 1000 PLN.
    Dodatkowo konsultantka lojalnie mnie uprzedzila, ze jezeli bede planowal
    zakupy wieksze niz 1000 PLN, to musze pamietac by przelac wczesniej
    odpowiednia kwote z RO na podstawowy, poniewaz system ich automatycznie nie
    przesowa.......

    Coz..........

    Ale przyznaje Ci racje lettkkkaa tandeta z tym, ze srodki nie przemieszczaja
    sie plynnie a jedynie tylko w jedna strone, zreszta jutro zobacze na wlasnej
    skorze jak to dziala!!!

    pozdrawiam

    Konrad Krupinski

  • 3. Data: 2002-02-13 18:16:22
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

> [...]
    > zakupy wieksze niz 1000 PLN, to musze pamietac by przelac wczesniej
    > odpowiednia kwote z RO na podstawowy, poniewaz system ich automatycznie

    Bo ja mam Multi Jestem (studenckie).
    A z tym przelewaniem to troche takie... badziewne rozwiazanie, WAP bylby OK
    (a jeszcze lepiej SMS).
    Tylko problem np w tym, ze:
    kupujesz dzisiaj za 990 zl - myslisz nastepnego dnia o godz. 0:00 mam znowu
    1000 zl - ale... jesli do banku przyjdzie jutro - to przez caly jutrzejszy
    dzioen masz na rachunku 10 zl :) chociaz na RO bedziesz mial tysiace ;)

    Efektem tego mozesz:
    - ustawic sobie duuuza sume - ale wtedy lepiej rtzymac w mBanku
    - nie korzystac z takiego rozwiazania - i j.w.
    - isc do LGNet - i tam masz i tu i tu wysokie oprocentowanie

    Pewnych momentow nie da sie przewidziec - 1000 zl jest mysle suma ok - bo
    wiekszych zakupow nie robi sie czesto, ale dla studenta, gdzie mozna ustalic
    NAWET :) 100 zl (entuzjazm ze strony Multi) to moze byc problem...

  • 4. Data: 2002-02-14 05:42:44
    Od: BAH <b...@p...onet.pl>

    On Wed, 13 Feb 2002 18:55:50 +0100, "Reaktorek" <r...@z...pl>

    >Ale przyznaje Ci racje lettkkkaa tandeta z tym, ze srodki nie przemieszczaja
    >sie plynnie a jedynie tylko w jedna strone, zreszta jutro zobacze na wlasnej
    >skorze jak to dziala!!!

    I bardzo dobrze, bo "znalazca" karty nie wykona zakupów za środki
    zgromadzone na RO.

    Jak ktoś lubi ryzyko wybiera LGnet

    Ja wybrałem 2-go eMAX-a

    BAH