  • 1. Data: 2002-02-13 16:21:40
    Temat: Nie plujcie tak na PEKAO bo jeszcze sobie brody pobrudzicie.....
    Od: "Reaktorek" <r...@z...pl>

    Tak sobie wszedlem na Szanowne forum dyskusyjne, czytam i czytam i
    zastanawiam sie dlaczego tak duzo postow pelnych jest szczerych obelg w
    strone roznych bankow, w tym w szczegolnosci tego nieszczesnego Zubra?!
    Nie jestem ani pracownikiem tego banku, ani nie zalezy mi na szczegolnej
    jego obronie, chcialbym jednak przypomniec, ze to nie inny bank ale wlasnie
    PEKAO sprawilo, ze czesc z nas juz w 1996 roku miala w lapce karte
    platnicza, mogla wystapic o dosyc latwo przyznawalny wtedy kredyt w
    rachunku, czy tez karte debetowa, wtedy jeszcze tylko Eurokarte.
    O ile wielu z nas, moze sie nie podobac sposob obslugi, niedouczony
    personel, kolejki w oddzialach, obecnie wprowadzone procedury prolongaty
    kredytow czy tez wystepowania o karty platnicze to trzeba jednak uczciwie
    przyznac, ze PEKAO jako jeden z pierwszych, duzych detalicznych bankow
    wyznaczyl pewne standardy rozwoju bankowosci detalicznej w Polsce.
    Byc moze ci ktorzy pierwsze konto zakladali w tym lub zeszlym roku nie
    pamietaja o tym ale w 1996 roku, nie bylo lub ja nie pamietam o istnieniu
    takiego banku, gdzie po podejsciu do dowolnego okienka w jakimkolwiek
    oddziale, mozna bylo wyplacic kase bez zbednych formalnosci, sprawdzic saldo
    konta czy wystapic o karte debetowa.

    Mozecie mnie tu wszyscy zjesc zywcem i usmazyc ale uwazam, ze Eurokonto jest
    nadal calkiem niezlym kontem podstawowym i swietnie moze wspolgrac z innym
    rachunkiem w jakimkolwiek banku wirtualnym,

    Amen,

    Konrad Krupinski
    +48 501 055 627

  • 2. Data: 2002-02-13 16:28:14
    Od: <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > oddziale, mozna bylo wyplacic kase bez zbednych formalnosci, sprawdzic saldo

    Tak było. Dawno temu założyłem tam konto, bo wtedy Pekao (IMHO) było najlepsze,
    nawet miało najwyższe oprocentowania na RORze (jakieś -naście procent).
    Ale teraz ... to nawet nie wiem.

    Pozdrawiam
    AsTak

  • 3. Data: 2002-02-13 16:38:09
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > nadal calkiem niezlym kontem podstawowym i swietnie moze wspolgrac z innym
    > rachunkiem w jakimkolwiek banku wirtualnym,

    W sytuacji zapowiadanych podwyżek w ebankach mówisz prawdę.
    W moim przypadku Pekao pełni rolę konta głównego do przesyłania pieniedzy
    dalej, a także jest głównym "dostawcą" moich kart :-)
    Jednak zeby nie było tak słodko- niedouczony personel wpływa na mój pogląd
    na ten bank jako molocha.
    Btw- w dzisiejszej panoramie ok16 pokazywali takie krótkie zestawienia
    największych spółek (taka migawka) giełdowych i była tam TePsA ze spadkiem
    ceny za akcje, natomiast o ile dobrze pamiętam Pekao z 14% zwyzką.
    To tak abstrahując od tematu.
    Grzegorz

  • 4. Data: 2002-02-13 16:40:41
    Od: "pawgra" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Reaktorek" <r...@z...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nadal calkiem niezlym kontem podstawowym i swietnie moze wspolgrac z innym
    > rachunkiem w jakimkolwiek banku wirtualnym,

    Co do jednego masz rację, to BYŁ dobry bank, ale na rok 1996.

    Na dzień dzisiejszy uważam, że (na tle innych banków) skostniała
    "architektura" i zasady pracy odpowiadające bankowości z początku
    realnego socjalizmu stawiaja tenże bank na najniższym poziomie.

    Pozdrawiam

    pawgra

  • 5. Data: 2002-02-13 16:47:51
    Od: "Sław" <k...@i...pl>

    ... szkoda tylko, że od 20. bm bank podnosi opłaty za zlecenia stałe (z 0,4
    do 0,6 zł).

    --
    Pozdrowienia
    Sław

    k...@i...pl

  • 6. Data: 2002-02-13 17:01:52
    Od: Marcin Hyła <c...@r...org.pl>

    Reaktorek wrote:

    > PEKAO sprawilo, ze czesc z nas juz w 1996 roku miala w lapce karte
    > platnicza, mogla wystapic o dosyc latwo przyznawalny wtedy kredyt w
    > rachunku, czy tez karte debetowa, wtedy jeszcze tylko Eurokarte.

    Kombatanctwo ;-)))

    > Mozecie mnie tu wszyscy zjesc zywcem i usmazyc ale uwazam, ze Eurokonto > jest
    nadal calkiem niezlym kontem podstawowym i swietnie moze wspolgrac > z innym
    rachunkiem w jakimkolwiek banku wirtualnym,

    Przypadkiem sie okazało na newsgrupie krakowskiej, że telepekao to
    najtańsze konto firmowe w Polsce (via internet - 117 PLN/rok, w tym
    opłaty, wyciagi z pieczątkami i ZUS). Marmurek... ;-)

    Na obsługę nie narzekam, bankomaty mam wszędzie, gdzie potrzebuję, w
    dodatku powstało trochę mikrooddziałów.

    Natomiast faktem jest, że Żubr jest mało "responsive" - kilka drobnych
    usprawnień w rodzaju mojego nieustannego postulatu opcji płatnych sms
    jako powiadomienia o przelewach (telepekao) od dwoch lat nie może się
    doczekać na implementację, mimo, że sam SLuczak na tej grupie
    stwierdził, że to "fajny pomysł" i zapowiedział, że zostanie to wdrożone
    "naraz" z jakąs wielką zmianą. Nie wiem, czy nastąpiła - chyba nie, bo
    zdaje sie, ze chodziło o integrację wszysykich rodzajów kont z www.

    marcin ha
    --
    Miasta dla rowerów http://rowery.org.pl

  • 7. Data: 2002-02-13 17:05:37
    Od: "Reaktorek" <r...@z...pl>

    Dziekuje za okreslenie mnie kombatantem, moze zwolnia mnie z czesci oplat za
    prowadzenie rachunku,....

    --
    Konrad Krupinski
    +48 501 055 627

  • 8. Data: 2002-02-13 17:12:02
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > jest

    Istotnie - VC chargowa daje nawet ;) studentowi po 3 miesiacach wplywu, nie
    ma problemuu z powiekszeniem pozniej sumy na karcie, ale...
    ale to nie jest zadne usprawiedliwienie, zebym musial ciagle siedziec przed
    jedyna otwarta kasa (druga wiecznie zamknieta), bo sie bankomat zepsul,
    placil jak za zboze - szczegolnie za ubezpieczenie kart 1,5 + 2,6 zl - co
    powinno byc psim obowiazkiem banku - skoro cos takiego wydaje a nie moim
    oplacac - osobno za kazdy produkt.
    dodam do tego wieczne kilometrowe kolejki w oddzialach - zeby cokolwiek
    zlaatwic.
    Przelew jednorazowy polega na odczekaniu swojego, wypelnieniu kartki (A4
    skserowane) i oplaceniu haraczu za ten przelew.
    Jak wplywaja pieniazki na konto? Mam je - a jakze - tylko ze z suma
    poprzendiego dnia - chociaz moglbym miec na koncie tysiace - to w bankomacie
    skorzystam nastepnego dnia.
    Jesli chce sie dowiedziec ile mam na koncie - wysylaja mnie do bankomatu (od
    niedawna), albo do oddzialu, albo platny Bankofon.

    Po podliczeniu oplat jakie nalezaloby wybulic okazuje sie, ze to samo mam
    taniej w kazdym innym mniejszym banku.

    Przykladowo w BZWBK, przykladowo w Multibanku czy Fortisie.

    A takie historie ze byl pierwszy do niczego mnie nie przekonuja - maja i
    owszem super oferte karciana, kredyty i tak dalej i tak dalej, ale to nie
    znaczy mam byc zadowolony z ich badziewnej obslugi.

    Powiem tak - gdyby mieli normalny dostep przez internet do konta z
    przelewami w zyciu nie przenosilbym sie nigdzie. Ale jak mam teraz do wyboru
    fajne wirtualne banki albo male marmurki z rozbudowanym kanalem
    internetowym - niech bedzie sobie Pekao pionierem - bo byl pionierem nawet w
    bankowosci internetowej - tylko, ze mnie to zwisa juz teraz.

  • 9. Data: 2002-02-13 17:31:28
    Od: Marcin Hyła <c...@r...org.pl>

    Reaktorek wrote:

    > Dziekuje za okreslenie mnie kombatantem, moze zwolnia mnie z czesci
    > oplat za prowadzenie rachunku,....

    Też mam konto w pekao od niepamiętnych czasów ;-)

    A co do kombatanctwa - nie chodziło mi o Ciebie jako takiego, tylko o
    wyciąganie zasług banku sprzed szesciu lat w celu wykazania jego obecnej
    atrakcyjnosci. Bardziej sensowne wydaje mi się powoływanie na ilosc
    bankomatów czy oddziałów.

    marcin ha
    --
    Miasta dla rowerów http://rowery.org.pl

  • 10. Data: 2002-02-13 17:45:32
    Od: "Reaktorek" <r...@z...pl>

> [...]
    > wyciąganie zasług banku sprzed szesciu lat w celu wykazania jego obecnej
    > atrakcyjnosci. Bardziej sensowne wydaje mi się powoływanie na ilosc

    Dzieki :-)

    Marcin,
    tak jak napisalem w moim pierwszym poscie, nie jestem ani pracownikiem tego
    banku, ani nie zalezy mi na szczegolnej jego obronie, chcialem jedynie
    zwrocic uwage, ze w pewnym sensie da sie lubic Zubra i pomimo jego wad mozna
    go uznac za przyjazne bydle! :-)
    Sam uzupelniam oferte tego molocha o Multibank i uwazam, ze daje to cakiem
    niezly tandem, spora siec Bankomatow (Moloch + Euronet), sporo oddzialow (
    Moloch), calkiem bogata oferta kart (Moloch +MB).

    Napisalem tego posta i dalem taki a nie inny tytul, poniewaz zastanawia mnie
    skad w ludziach tyle zlosci!
    W kazdym banku sa niezalatane dziury w systemie i jakies braki.
    Korzystalem z uslug wielu bankow w Polsce ( ING BŚ; BZWBK, BGZ, Lukas,
    mBank) i amerykanskich Mutual Bank, Apple Bank, Greenpoint Bank, CitiBank)
    kazdy mial jakies minusy, po prostu chyba juz minal mi "okres" :-) walki i
    naporu.

    Pozdrawiam,

    Konrad Krupinski