  • 1. Data: 2002-03-06 13:18:30
    Temat: PILNE: skomplikowana sytuacja
    Od: "Radoslaw Zygmunt" <k...@i...pl>

    Zaistniała taka oto sytuacja. W dniu 22-02 oddałem tokena i kartę do
    e-superkonta wraz z dyspozycją zamknięcia konta i przelewu pozostałych
    środków na inne konto. Konto zostało fizycznie zamknięte dopiero w dniu
    05.03, a w międzyczasie (02.03) wpłynął na nie przelew (zlecenie stałe) z
    "marmurkowego" konta PKO BP innej osoby, które pomimo wcześniejszego
    anulowania przez tę osobę, zostało wykonane !!!
    Dzisiaj dzwoni do mnie Pani z internetowego oddziału w Bydgoszczy, która
    prosi mnie o przelanie kwoty omyłkowo zrealizowanego (ANULOWANEGO) zlecenia
    stałego na w/w "marmurkowe" konto właściciela konta. Informuje mnie
    równocześnie, że nie mam takiego obowiązku, ale wtedy kwotą zostanie
    obciążona niedysponentka z marmurkowego PKO BP, która nie dopełniła
    formalności (nie wklepała anulowania zlecenia stałego do komputera).

    Czy problem polega tylko na postępowaniu w zgodzie z własnym sumieniem, czy
    może wchodzą tutaj jakieś aspekty prawa bankowego ? Nie chodzi o to, że
    pieniędzy nie chcę kategorycznie oddać, ale przecież jakąś karę powinna
    niedysponentka chyba ponieść ? Może to nauczy ją (i inne niedysponentki w
    tym oddziale PKO BP) jak uważnie wykonywać swoje obowiązki, za które
    przecież pobiera wynagrodzenie ?

    Pytanie: Co byście zrobili na moim miejscu ?

  • 2. Data: 2002-03-06 13:28:28
    Temat: Re: PILNE: skomplikowana sytuacja
    Od: "Radoslaw Zygmunt" <k...@i...pl>

    > Dalczego sądzisz, że nie poniesie/poniosła ?

    Ponieważ wiem, jak wygląda PKO BP (aha - czyli się wyjaśniło, ufff - kolejny
    raz mi się udało)...

  • 3. Data: 2002-03-06 13:30:13
    Od: Kamil jońca <k...@p...onet.pl>

    Radoslaw Zygmunt wrote:

    [...]

> [...]

    >przecież pobiera wynagrodzenie ?
    >
    >Pytanie: Co byście zrobili na moim miejscu ?
    [..] Na ile znam siebie samego to bym oddał.
    KJ

  • 4. Data: 2002-03-06 20:54:02
    Od: ".::MIKE::." <_...@o...pl>

    Użytkownik "Radoslaw Zygmunt" <k...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przecież pobiera wynagrodzenie ?
    >
    > Pytanie: Co byście zrobili na moim miejscu ?

    pozwol ze podam ci odnosnik do problemu ktory miala moja kolezanka - nie
    jest to ta sama sytuacja jednak poruszony jest problem zwrotu pomyklowo
    wypaconych pieniedzy.

    http://groups.google.com/groups?hl=pl&lr
    =lang_pl&selm=a4g7oa%24por%241%40news.tpi.pl&rnum=4

    skopiuj caly link ;-)
    pozdrowienia

  • 5. Data: 2002-03-06 21:51:51
    Od: <r...@a...waw.pl>

    Wypada być uczciwym i oddać.

    P2

  • 6. Data: 2002-03-06 22:58:26
    Od: "Piotr" <m...@g...pl>

> [...]
    > niedysponentka chyba ponieść ? Może to nauczy ją (i inne niedysponentki w
    > tym oddziale PKO BP) jak uważnie wykonywać swoje obowiązki, za które

    Z całym szacunkiem, ale Ty nie jesteś od karania kogokolwiek - tym bardziej
    osoby, której nie znasz, a która ma takich zleceń (lub ich anulacji) X
    dziennie.... Nikt nie jest automatem i nawet przy szczerych chęciach zawsze
    może zdarzyć się pomyłka przy takich operacjach.
    Zwróć pieniądze jak najszybciej - ulżysz innym........ Ta kasa jaką
    dostałeś to nie jest wygrana w Lotto !

    I zawsze pamiętaj - nie czyń drugiemu co tobie niemiłe - postaw się w
    sytuacji tej (nie)dysponentki, która na pewno zarabia psie pieniądze w tym
    banku. I gdybyś to Ty miał taką pracę i pensję i taki problem to ciekawe czy
    też chciałbyś aby ktoś taki jak Ty, ukarał Cię za "nieuważne wykonywanie
    swoich obowiązków, za które przecież pobiera się wynagrodzenie"

    Weź to proszę pod rozwagę - decyzja należy do Ciebie. Ja nie wahałbym się w
    ogóle i czym prędzej oddał pieniądze, które jak zrozumiałem Ci się nie
    należą.

    Pozdrawiam

    Piotr

  • 7. Data: 2002-03-07 06:45:50
    Od: "Slawek Kos" <s...@i...net..pl>

> [...]

    > przecież pobiera wynagrodzenie ?
    >
    > Pytanie: Co byście zrobili na moim miejscu ?

    1. Jezeli nie wiesz jak sie zachowac - na wszelki wypadek zachowaj sie
    przyzwoicie. Oddaj forse.
    2. Jezeli nie jestes Bogiem ani dyrektorem tego banku - zostaw im ocene winy
    i wymiar kary.

    Zajmij sie swoimi sprawami.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 8. Data: 2002-03-07 08:22:16
    Od: "Radoslaw Zygmunt" <k...@i...pl>

    Po pierwsze kasę już oddałem. Po drugie (tak jak pisałem wcześniej) nie
    chodziło mi o to, że nie chcę oddać, tylko o to czy istnieje jakiś zapis w
    prawie bankowym uwzględniający takie przypadki.
    Poza tym należy w moim przypadku zauważyć jedną kwestię, która powinna być
    wzięta pod uwagę. Otóż zaszło dwukrotne "olanie" swoich obowiązków przez
    pracowników PKO BP. Najpierw niedysponentce nie chciało się wklepywać
    anulowania przelewu (być może skończyła jej się już przerwa na pracę i
    rozpoczęła plotkowanie z koleżanką), a następnie pracownicy oddziału
    internetowego zamykali konto 2 tygodnie...

    W każdym bądź razie w/w przypadek utwierdza mnie w przekonaniu, że poza
    kredytem hipotecznym trzeba się trzymać od PKO BP z daleka ;-)