  • 1. Data: 2002-03-06 12:55:04
    Temat: Gdzie kredyt mieszkaniowy
    Od: "Seba Piecuch" <p...@f...pl>

    Chcę wziąc kredyt mieszkaniowy (na dobudowę poddasza) z drugą osobą (moją
    żoną w przyszłości) Dochóód netto wspólny jakieś 2000 zł. Długość spłaty od
    20 -25 lat.
    Gdzie go wziąć, jakie zabezpieczenia (czy może być hipoteka na tym co
    powstanie, czy może ubezpieczenię)
    Proszę o pomoc

    Dzięki
    Sebastian

    ---

  • 2. Data: 2002-03-06 12:55:45
    Temat: Re: Gdzie kredyt mieszkaniowy
    Od: "Seba Piecuch" <p...@f...pl>

    Kwota jakieś najlepiej 50000 zł
    Użytkownik "Seba Piecuch" <p...@f...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    od
    > 20 -25 lat.
    > Gdzie go wziąć, jakie zabezpieczenia (czy może być hipoteka na tym co

    ---

  • 3. Data: 2002-03-06 23:40:51
    Od: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl>

    "Seba Piecuch" <p...@f...pl> writes:

> [...]
    > zł. Długość spłaty od 20 -25 lat. Gdzie go wziąć, jakie
    > zabezpieczenia (czy może być hipoteka na tym co powstanie, czy może

    Gdzie wziąć to nie powiem, bo szczegołowo obecnych ofert nie śledzę.

    Ubezpieczenie sluzy jako zabezpieczenie 'do czasu uzyskania hipoteki'
    (czyli czas budowy i czekania na wpisy sądowe), potem stosuje się
    hipotekę. Tylko czy jesteś pewien, że to poddasze będzie osobnym
    'bytem' hipotecznym?

    Byłbym ostrożny z decydowaniem się na tak długi okres spłaty. W
    kredycie wówczas całkowicie zaczynają dominować odsetki, nieraz raty
    na 25 lat są niewiele niższe niż raty na 10-15 lat (a spłaca się je
    dwa razy dłużej). Acz najkorzystniej jest wziąć kredyt który
    'zobowiązuje' do jak najniższych rat ale pozwala spłacać dodatkowo,
    gdy się akurat ma z czego.

    PS Trochę 'ogólnych' porad zamieściłem kiedyś na
    http://www.kupmieszkanie.w.pl/mieszkanie_kredyt

    --
    ( Marcin Kasperski | You have the right to peace, fun, and productive )
    ( http://www.mk.w.pl | and enjoyable work. (Beck) )

  • 4. Data: 2002-03-07 07:20:10
    Od: "Pedroz" <p...@p...onet.pl>

    "Marcin Kasperski" <M...@a...waw.pl> wrote in message

> [...]
    > (czyli czas budowy i czekania na wpisy sądowe), potem stosuje się
    > hipotekę. Tylko czy jesteś pewien, że to poddasze będzie osobnym

    Hmm... Zalezy... Jak bylem w Millennium rozmaiwiac o kredycie, to pan
    zapowiedzial, ze jesli bede go chcial zaciagnac (kredyt, a nie pana :))), to
    wymagaja ustanowienia hipoteki oraz cesji ubezpieczenia na zycie. Nie bylo
    mowy o tym, ze jedno lub drugie, tylko jedno _i_ drugie.

    --
    pzdr
    Pedroz [BB]

  • 5. Data: 2002-03-07 12:33:32
    Od: "Ptr" <p...@i...pl>

    > wymagaja ustanowienia hipoteki oraz cesji ubezpieczenia na zycie. Nie bylo
    > mowy o tym, ze jedno lub drugie, tylko jedno _i_ drugie.

    Bo to ubezpieczenie jest trzecie: masz hipotekę, ubezpieczenie na życie i
    ubezpieczenie _kredytu_ do czasu ustanowienia hipoteki - z reguły przez
    miesiąc lub dwa.

    Ptr
    '_-|-_
    |_||| http://www.ptr.iss.pl

  • 6. Data: 2002-03-07 20:25:04
    Od: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl>

    "Pedroz" <p...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > wymagaja ustanowienia hipoteki oraz cesji ubezpieczenia na zycie. Nie bylo
    > mowy o tym, ze jedno lub drugie, tylko jedno _i_ drugie.

    Buch, wychodzi niewyraźne słownictwo. Ja miałem na myśli ubezpieczenie
    kredytu, stosowane przez wiele banków na czas między wzięciem kredytu
    a uzyskaniem hipoteki. Ubezpieczenie na życie to jeszcze inna historia.

    --
    ( Marcin Kasperski | For waterfall, milestones are commitments. For itera- )
    ( http://www.mk.w.pl | tive development, they are decision points. (Martin) )

  • 7. Data: 2002-03-07 20:26:27
    Od: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl>

    "Ptr" <p...@i...pl> writes:

    > Bo to ubezpieczenie jest trzecie: masz hipotekę, ubezpieczenie na życie i
    > ubezpieczenie _kredytu_ do czasu ustanowienia hipoteki - z reguły przez
    > miesiąc lub dwa.

    ... lub (jak w moim wypadku) przez prawie dwa lata (rok przez który
    developer budował a ja płaciłem z kredytu transze, parę miesięcy
    czekania aż podpiszemy akty notarialne, kolejnych parę aż sąd stworzy
    księgę i wpisze hipotekę)

    --
    ( Marcin Kasperski | If Staff, Scope and Schedule are all fixed, managers )
    ( http://www.mk.w.pl | will have no options, other than prayer. (Martin) )