  • 201. Data: 2019-04-23 15:29:56
    Temat: Re: OFE - decydujące starcie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:q9n0vi$j4q$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2019-04-23 o 14:19, J.F. pisze:

    >Skąd się zatem wzięli ci dobzi, skoro mieli już dawno "odejść, nie
    >przyjść lub olać"?

    Pisalem - z przyzwyczajenia.

    Ktos to lubi, trafil do dobrej szkoly ... a teraz widzi, ze coraz
    mniej zarabia ...

    >Strajk przegrali. Każdy kolejny tydzień strajku uświadamia rodzicom,
    >że nauczyciele nie są tak potrzebni, jak się to wydawało. Trwa już 2
    >tygodnie, świat się nie zawalił, dzieci mają labę, już nawet groźby
    >nieklasyfikacji rodziców nie przerażają.

    No wiesz, tydzien, dwa - swiat sie nie zawali.

    >To jest wojna, niektóre prawa powinno się wówczas zawiesić.

    Jaka wojna, ledwie drobny protest :-)

    >Tych lepszych, co to niby nie przyszli, albo odeszli.

    No to trzeba bedzie znalezc pieniadze w budzecie :-)

    >Wtedy to już nawet najspokojniejsi rodzice ich widłami pogonią.

    A czemu - wszak rzad mial 4 miesiace na szukanie pieniedzy ...

    Poza tym rzad nie bedzie mogl mowic, ze wzieli dzieci na zakladnikow.

    A na koniec skonczysz tak, ze czesc odejdzie, reszta bedzie brala
    nadgodziny ... i ciekawe czy to sie oplaci ... wydaje mi sie, ze te
    nadgodziny drozsze niz normalne, trudno powiedziec kto zostanie - ci
    lepsi czy ci gorsi, no ale jak bedzie uczyl przedmiotu ktos, kto nie
    jest w nim specjalista ... kiepsko to widze ...

    J.

  • 202. Data: 2019-04-23 15:48:39
    Od: gosc <t...@z...com>

    J.F. wrote:
    > Zyja, ale i placa

    Żyją z podatków i nie płacą podatków.

    > Poza tym tory, beton, pracownicy - sporo ta wloska firma zostawi w
    > Polsce.

    W takim przypadku kapitał i tak wypływa z Polski.
    Włoska firma zostawi tylko część z tego co dostała z polskich podatków.

    > To moze byc ... dopoki go celnicy nie przylapia :-)

    > Sprawdzic jak to VAT przy wycieczkach.

    To może być prywatna wycieczka i zapłacą wszystko w Grecji.

    > Ale w Holandii łykna, czy w Polsce ?
    > Bo w piwie to i VAT, i akcyza - niech pija jak najwiecej
    >
    > A Heineken moze byc z Zywca, z Warki ...

    Holenderskiego i obojętnie gdzie.
    Holenderski Heineken obliczy sobie ile ma zyskać już po opodatkowaniu
    w Polsce, po opodatkowaniu w Niemczech, Danii itp.
    Końcowy klient płaci podatek.
    Jeśli polski polityk pije holenderskiego Heinekena to pije go na koszt
    polskiego podatnika.

  • 203. Data: 2019-04-23 16:12:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "gosc" napisał w wiadomości grup
    pl...
    J.F. wrote:
    >Żyją z podatków i nie płacą podatków.

    >W takim przypadku kapitał i tak wypływa z Polski.
    >Włoska firma zostawi tylko część z tego co dostała z polskich
    >podatków.

    Cos tam wyplywa, ale w przypadku robot budowlanych, to raczej znikoma
    czesc.

    No i patrz na ostatnie wydarzenia - nie wiem ile polskich firm Wlosi
    puszcza z torbami, ale wydaje sie, ze straca wadium.
    I tak im sie skonczy proba zabrania kapitału z Polski :-)

    >To może być prywatna wycieczka i zapłacą wszystko w Grecji.

    Moze byc.
    Ale jak zabiora pelny bak paliwa i pelny bagaznik zarcia, to znow cos
    fiskusowi wpadnie...

    >Holenderskiego i obojętnie gdzie.
    >Holenderski Heineken obliczy sobie ile ma zyskać już po opodatkowaniu
    >w Polsce, po opodatkowaniu w Niemczech, Danii itp.

    Ale jak kupi w Polsce, to VAT i akcyza wroca do budzetu.

    >Końcowy klient płaci podatek.
    >Jeśli polski polityk pije holenderskiego Heinekena to pije go na
    >koszt polskiego podatnika.

    Cos w tym jest, tylko przy naszej alkoholowej nagonce ... kupi polski
    polityk piwo na koszt podatnika ?
    Pewnie kupi, ale bedzie uwazal :-)

    Sejmowa restauracja zamawia, ale to chyba platne z prywatnej kieszeni.
    Na oficjalnych przyjeciach moze sie napic, o ile z udzialem gosci
    zagranicznych.

    https://dziennikzachodni.pl/ile-na-alkohol-wydaje-si
    e-u-prezydenta-za-andrzeja-dudy-duzo-ale-i-tak-mniej
    -niz-w-czasie-prezydentury-bronislawa-komorowskiego/
    ar/13351733

    I tu moga to byc drogie, zagraniczne alkohole ... ale czesc kosztow do
    zwrotu, tzn do budzetu.

    J.

  • 204. Data: 2019-04-23 16:12:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-04-23 o 15:10, gosc pisze:

    > Napisałem konkretnie.
    > Widocznie masz problem ze zrozumieniem tekstu.
    > Nie każdy w sklepie płaci podatki.
    > Jest grupa ludzi, którzy nie płacą podatków.

    W sklepie? To niemożliwe.

    > Oni żyją z nich.
    > Wydatki rządu nie muszą w ogóle trafiać do rządu.
    > Wystarczy, że rząd wyda kasę np. na budowę torów, a tory wybuduje firma
    > z Włoch.

    Wszystkie złotówki zostaną w Polsce, co najwyżej zysk firma sobie
    wytransferuje, po wcześniejszym zakupie euro.

    > Wystarczy, że dzieciak wyda 500+ na zakupy w chińskim portalu.

    Błąd. Najpierw je wyda na zakup juanów.

    > Wystarczy, że nauczyciele wyjadą na wycieczki do Grecji.

    Idem - na zakup euro.
    (to między innymi jest zaleta posiadania własnej waluty).

    Dodam, że zakup waluty obcej in largo spowoduje wzrost jej ceny, przez
    co ktoś inny stwierdzi, że zamiast kupić w chińskim allegro lub pojechać
    do Grecji, kupi na polskim allegro lub wyjedzie do Zakopanego.

    > Wystarczy, że politycy łykną sobie holenderskiego Heinekena.
    > Za takie wydatki płacą tylko i wyłącznie podatnicy.

    Tego produkowanego w Polsce, czy tego, którego nie kupią za złotówki?

    > Czytać to nie wszystko.
    > Należy jeszcze rozumieć to co się czyta.
    > Tu jest ten problem.

    Doskonale to widać po tobie.

    --
    Liwiusz

  • 205. Data: 2019-04-23 16:16:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-04-23 o 15:48, gosc pisze:

    > Żyją z podatków i nie płacą podatków.

    Właśnie o tym dyskutujemy, że ktoś, kto "żyje z podatków" i tak
    powoduje, że to, co rząd wypłaca, wraca do rządu. Pierwsze 1/5 wraca już
    po pierwszej wizycie w sklepie tego "żyjącego z podatków".

    > W takim przypadku kapitał i tak wypływa z Polski.
    > Włoska firma zostawi tylko część z tego co dostała z polskich podatków.

    Dodajmy - większą część. Gdzieś tak 80-95%. A resztę złotówek zostawi
    kupując euro.

    > To może być prywatna wycieczka i zapłacą wszystko w Grecji.

    Przecież nie zapłacą złotówkami. To, co rząd wypłaci, zostanie w kraju.

> [...]
    > Końcowy klient płaci podatek.
    > Jeśli polski polityk pije holenderskiego Heinekena to pije go na koszt

    Marny populizm, ponieważ polski polityk kosztuje podatnika tyle samo,
    bez względu na to, czy pije Heinekena, czy wodę z kranu.

    --
    Liwiusz

  • 206. Data: 2019-04-23 16:35:54
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 23 Apr 2019 14:38:08 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Każdy kolejny tydzień strajku uświadamia rodzicom, że
    > nauczyciele nie są tak potrzebni, jak się to wydawało. Trwa już 2
    > tygodnie, świat się nie zawalił, dzieci mają labę, już nawet groźby
    > nieklasyfikacji rodziców nie przerażają. W tym całym bałaganie to już
    > nie będzie ich problem (tak jak z pożyczką 100zł i milion, gdzie 100zł
    > to problem dłużnika, a milion, to problem banku). Na miejscu rządu
    > olałbym nauczycieli

    W interesie (tego) rządu jest strajk w zasadzie bezterminowy, bo każdy
    nieuk powiększa rzesze jego wyborców. Pieniądze zaoszczędzone na edukacji
    można wydać na kolejne piątki, bo dojna zmiana wierzy wyłącznie w miłość za
    pieniądze; innej zresztą nie zna.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 207. Data: 2019-04-23 16:37:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >kupując euro.

    >Przecież nie zapłacą złotówkami. To, co rząd wypłaci, zostanie w

    No - to akurat gorzej, bo co - drukarnie Euro gdzies mamy ?

    Zlotowki zostana w kraju, ale Euro trzeba bedzie zarobic.

    I trzeba bedzie cos wyeksportowac, a jak powszechnie wiadomo - eksport
    jest niepożądany, bo od eksportu nie ma VAT :-P

    >Marny populizm, ponieważ polski polityk kosztuje podatnika tyle samo,
    >bez względu na to, czy pije Heinekena, czy wodę z kranu.

    No nie, jakby zlopal wode z kranu zamiast Heinekena, to koszty
    utrzymania jego urzedu bylby mniejsze, w byloby w budzecie wiecej
    pieniedzy, np dla nauczycieli :-)

    Ale ... w niemieckiej restauracji piwo czesto tansze od wody
    mineralnej.

    J.

  • 208. Data: 2019-04-23 16:55:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Błąd. Najpierw je wyda na zakup juanów.

    Jakich tam juanow - w USD czy euro sie rozliczą.

    Tylko nie dziecko, a banki :)

    >Idem - na zakup euro.
    >(to między innymi jest zaleta posiadania własnej waluty).

    ale gdzie tu widzisz zalety ?

    >Dodam, że zakup waluty obcej in largo spowoduje wzrost jej ceny,
    >przez co ktoś inny stwierdzi, że zamiast kupić w chińskim allegro lub
    >pojechać do Grecji, kupi na polskim allegro

    No i co z tego, ze na allegro, skoro ciagle ten sam chinski towar ?

    Ale moze nie kupi, bo za drogo.
    A najlepiej jak przepije - to sie MF ucieszy :-)

    >lub wyjedzie do Zakopanego.

    To juz bylo. Jak wybuchl kryzys 2008, Slowacja akurat wprowadzila
    euro ... i sie nagle okazalo, ze polskie wyciagi narciarskie rownie
    dobre, a sporo tansze.
    Jak wczesniej my jezdzilismy do nic, tak wtedy oni do nas.

    Ale ... skutek taki, ze jak u nas kolejki byly duze, tak zrobily sie
    jeszcze wieksze.
    A wyciagi jak wczesniej byly drogie, to zrobily sie jeszcze drozsze,
    ale na szczescie nieznacznie.
    Wiec placisz wiecej, jezdzisz mniej.

    Za to na Slowacji ... ludzi mniej, ale wyciagi jeszcze drozsze.
    Wybor nalezy do Ciebie :-)

    Slowacy akurat wybor mieli nieco inny - bo im zdazyli zarobki
    przeliczyc na euro.
    Wiec mozna jezdzic umiarkowanie drogo i dobrze u siebie, lub tanio ale
    kiepsko w Polsce :-)

    Jeszcze mozna w Alpy pojechac ... ale dla Polaka nagle zrobilo sie
    dosc drogo...

    Natomiast co by nie mowic - troche nas ta zlotowka uratowala.
    Nagle sie okazalo, ze eksporterzy moga przezyc przy mniejszej
    sprzedazy, bo zarobki pracownikow ... jakby spadly.

    Tylko ze ... Slowacy tez jakos kryzys przezyli.
    I euro im nie zaszkodzilo.

    Wiec kto tu lepiej wyszedl ?

    Tylko to sie fajnie pisze, dopoki czlowieka z pracy nie zwolnia, bo
    sorry - na 2000 euro/mc nas nie stac ...

    J.

  • 209. Data: 2019-04-23 17:22:41
    Od: gosc <t...@z...com>

    J.F. wrote:
    > Moze byc.
    > Ale jak zabiora pelny bak paliwa i pelny bagaznik zarcia, to znow cos
    > fiskusowi wpadnie...

    Nic nie wpadnie.
    Urzędnik żyjący z podatków nie płaci podatków.

    > Ale jak kupi w Polsce, to VAT i akcyza wroca do budzetu.

    Zobacz sobie na bilans dla każdej ze stron i zobacz co wraca, kto
    płaci i ile.

    Heineken zarobi tyle ile chciał zarobić bez względu na wysokość
    podatków w Polsce.
    Polityk wyjdzie na zero - zrabował w podatkach i wydał tyle samo.
    Polski podatnik sponsorujący polskiego polityka zasponsorował zysk
    Heinekena i wydatki polskiego polityka.

  • 210. Data: 2019-04-23 17:29:37
    Od: gosc <t...@z...com>

    Liwiusz wrote:

    > Przecież nie zapłacą złotówkami. To, co rząd wypłaci, zostanie w kraju.

    Złotówka zostanie w kraju, kurs złotówki spadnie.

    > Marny populizm, ponieważ polski polityk kosztuje podatnika tyle samo,
    > bez względu na to, czy pije Heinekena, czy wodę z kranu.

    Bzdury piszesz z tym populizmem.
    Jeśli polski polityk, żyjący na koszt polskiego podatnika, będzie
    wydawał coraz więcej kasy na zagraniczne produkty to kurs złotówki
    będzie spadać.
    Koszt poniosą wszyscy podatnicy, bo waluta osłabi się.