    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: OFE - decydujące starcie
    Date: Tue, 23 Apr 2019 16:12:56 +0200
    <s...@p...org>
    <1qyxxf4c0idx0$.1a2yv2cz81gps$.dlg@40tude.net>
    <q9f7m2$afo$1@node2.news.atman.pl>
    <mx50r88wqyq5.ujyjzg9j26sm$.dlg@40tude.net>
    <q9ij5f$boi$1@node2.news.atman.pl>
    <rnblje8rl2xe.r0ai3tll4mna$.dlg@40tude.net>
    <q9m32t$h2t$1@node2.news.atman.pl> <q9mer4$18o$1@node1.news.atman.pl>
    <5cbef1bc$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <q9mrqf$dvk$1@node1.news.atman.pl>
    <5cbef709$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
    <q9mtqm$fp3$1@node1.news.atman.pl>
    <5cbf0ee7$0$501$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2019-04-23 o 15:10, gosc pisze:

    > Napisałem konkretnie.
    > Widocznie masz problem ze zrozumieniem tekstu.
    > Nie każdy w sklepie płaci podatki.
    > Jest grupa ludzi, którzy nie płacą podatków.

    W sklepie? To niemożliwe.

    > Oni żyją z nich.
    > Wydatki rządu nie muszą w ogóle trafiać do rządu.
    > Wystarczy, że rząd wyda kasę np. na budowę torów, a tory wybuduje firma
    > z Włoch.

    Wszystkie złotówki zostaną w Polsce, co najwyżej zysk firma sobie
    wytransferuje, po wcześniejszym zakupie euro.

    > Wystarczy, że dzieciak wyda 500+ na zakupy w chińskim portalu.

    Błąd. Najpierw je wyda na zakup juanów.

    > Wystarczy, że nauczyciele wyjadą na wycieczki do Grecji.

    Idem - na zakup euro.
    (to między innymi jest zaleta posiadania własnej waluty).

    Dodam, że zakup waluty obcej in largo spowoduje wzrost jej ceny, przez
    co ktoś inny stwierdzi, że zamiast kupić w chińskim allegro lub pojechać
    do Grecji, kupi na polskim allegro lub wyjedzie do Zakopanego.

    > Wystarczy, że politycy łykną sobie holenderskiego Heinekena.
    > Za takie wydatki płacą tylko i wyłącznie podatnicy.

    Tego produkowanego w Polsce, czy tego, którego nie kupią za złotówki?

    > Czytać to nie wszystko.
    > Należy jeszcze rozumieć to co się czyta.
    > Tu jest ten problem.

    Doskonale to widać po tobie.

    --
    Liwiusz