  • 181. Data: 2019-04-23 12:12:59
    Temat: Re: OFE - decydujące starcie
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 23 Apr 2019 09:28:35 +0200, w <q9mer4$18o$1@node1.news.atman.pl>, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

    > Wręcz przeciwnie, podatnikiem się jest podczas każdej wizyty w sklepie,
    > a tych jest jakby więcej po 500+.

    Dla budżetu to kiepski interes wydać 500zł, aby zarobić 80zł.

  • 182. Data: 2019-04-23 12:15:22
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 22 Apr 2019 23:29:35 -0700 (PDT), w
    <3...@g...c
    om>, Kris
    <k...@g...com> napisał(-a):

    > I teraz też się wypieli na nauczycieli sugerując zakończenie strajku
    > Znaczy się strajk przestał się opozycji opłacać

    Też oglądałem ten materiał w TVPis.
    Ale widziałem też całość, niezmanipulowaną.
    Sugeruję zatem mniej oglądać TVP...

  • 183. Data: 2019-04-23 12:27:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-04-23 o 12:12, r...@k...pl pisze:

    > Dla budżetu to kiepski interes wydać 500zł, aby zarobić 80zł.

    Zapomniałeś, że sklep te 420zł wyda dalej. Jak na pracownika, to do
    rządu wróci jakieś 210zł. Drugą połowę pracownik wyda, to rząd znów
    dostanie z tego 40zł, a jeśli wyda na wódkę lub fajki, to może nawet
    180zł :)

    Generalnie to, że pieniądz krąży w gospodarce, to mit. Pieniądz robi
    kilka kursów i niemal w całości trafia do rządu. Tak więc 500+ to w
    rzeczywistości chwilówka udzielana przez rząd.

    --
    Liwiusz

  • 184. Data: 2019-04-23 12:34:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-04-23 o 06:14, Pete pisze:

    >No dobrze, masz tych kiepskich programistów. A chcesz mieć dobrych.
    >Dając im podwyżkę, nie zrobisz z nich dobrych. Musisz ich zwolnić i
    >dopiero zatrudniać nowych po nowych stawkach. Z tego wniosek, że
    >obecnych nauczycieli należałoby zwolnić przed podwyżkami.

    Wniosek dosc logiczny, tylko ze akurat dla programistow jest obecnie
    znakomity rynek pracy.
    Wiec jak malo placisz, to masz kilku dobrych z przyzwyczajenia, kilku
    kiepskich i kilku niedoswiadczonych.

    Nauczyciel nie bardzo ma gdzie odejsc, wiec nie odejdzie tak szybko
    jak dobry programista.

    A potem ... wszystkich nauczycieli zwalniamy, i co - polowe 3/4
    przyjac z powrotem ?
    Czy zatrudniamy absolwentow ... ale to tez kosztuje, bo oni chca
    wiecej.

    Tak czy inaczej - pewna weryfikacja bylaby porzadana. Ale pieniedzy
    trzeba jednak wiecej.

    A w kolejce pielegniarki, lekarze ...

    J.

  • 185. Data: 2019-04-23 12:41:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    r...@k...pl napisał:

    >I teraz też się wypieli na nauczycieli sugerując zakończenie strajku
    >Znaczy się strajk przestał się opozycji opłacać

    Albo bedac bardziej doswiadczeni politycznie podpowiadaja, ze to jest
    dobry moment na zawieszenie strajku ... do 3 wrzesnia.

    Po co sobie robic wrogow wsrod maturzystow i rodzicow
    Lepiej oznajmic "w trosce o uczniow ..." ... a rzad niech szybko
    zalatwia podwyzki na wakacje :-)

    Hm, a moze jednak nalezy kontunuowac ?
    Rzad szybko zmieni pare ustaw, maturzysci sie uciesza, ze odpadlo pare
    problemow, dyrektor ich promowal automatycznie.
    A moze nawet sie uciesza, ze mature zniesli, tylko sa egzaminy wstepne
    na uczelnie ...

    J.

  • 186. Data: 2019-04-23 12:46:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-04-23 o 12:34, J.F. pisze:
> [...]
    > kiepskich i kilku niedoswiadczonych.
    >
    > Nauczyciel nie bardzo ma gdzie odejsc, wiec nie odejdzie tak szybko jak

    Czyli jednak za te pieniądze mamy dobrych nauczycieli, czy nie mamy, bo
    już się pogubiłem. Skoro mamy, to po co dawać podwyżki?

    > A potem ... wszystkich nauczycieli zwalniamy, i co - polowe 3/4 przyjac
    > z powrotem ?
    > Czy zatrudniamy absolwentow ... ale to tez kosztuje, bo oni chca wiecej.

    Po pierwsze - stawiamy ultimatum - koniec strajku za 2 dni.
    Po drugie - kto będzie strajkował dalej, do zwolnienia.

    (punkt 1 i 2 to wszystko, co komunikujemy na chwilę obecną).

    Po trzecie - na zwolnionych dobieramy nowych.
    Po czwarte - dajemy im te powiedzmy 500zł do podstawy więcej (realnie
    będzie więcej, bo podstawa do tylko podstawa). Albo niech nawet mają
    1000zł do podstawy, tyle że znosimy kartę nauczyciela.

    I mamy po strajku. Ci, którym znudziła się praca nauczyciela, nie
    pracują. Co do samej jakości - to systemowo niewiele się zrobi, tutaj
    jest pole do działania dla dyrektorów i nauczyc

    --
    Liwiusz

  • 187. Data: 2019-04-23 12:47:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-04-23 o 12:46, Liwiusz pisze:
    > I mamy po strajku. Ci, którym znudziła się praca nauczyciela, nie
    > pracują. Co do samej jakości - to systemowo niewiele się zrobi, tutaj
    > jest pole do działania dla dyrektorów i nauczyc

    ...i rodziców.

    --
    Liwiusz

  • 188. Data: 2019-04-23 12:48:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 23 kwietnia 2019 12:14:59 UTC+2 użytkownik r...@k...pl napisał:

    > Też oglądałem ten materiał w TVPis.
    > Ale widziałem też całość, niezmanipulowaną.
    > Sugeruję zatem mniej oglądać TVP...

    Wszędzie spisek węszysz
    Zdziwisz się ale nie oglądałem TVPis.
    TVNu też nie oglądałem przez kilka dni
    W internetach przeczytałem
    I Twoja teoria spiskowa poszła się ....

  • 189. Data: 2019-04-23 13:06:18
    Od: gosc <t...@z...com>

    Liwiusz wrote:
    > Wręcz przeciwnie, podatnikiem się jest podczas każdej wizyty w sklepie,
    > a tych jest jakby więcej po 500+.

    Nie wiesz ile ludzi w tym sklepie żyje z podatków.
    Oni nie płacą podatków.
    https://www.youtube.com/watch?v=wKm2nQhcV20

  • 190. Data: 2019-04-23 13:07:30

    Tue, 23 Apr 2019 12:27:28 +0200, w <q9mpah$b9j$1@node1.news.atman.pl>, Liwiusz

> [...]
    > kilka kursów i niemal w całości trafia do rządu. Tak więc 500+ to w
    > rzeczywistości chwilówka udzielana przez rząd.

    No patrz, a w Grecji nie zabanglała twoja teoria (i w innych socjalistycznych
    krajach takoż).