    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: OFE - decydujące starcie
    Date: Tue, 23 Apr 2019 12:46:36 +0200
    <5...@g...com>
    <s...@p...org>
    <f...@g...com>
    <s...@p...org>
    <1qyxxf4c0idx0$.1a2yv2cz81gps$.dlg@40tude.net>
    <q9f7m2$afo$1@node2.news.atman.pl>
    <e...@g...com>
    <1...@g...com>
    <q9m3ff$hg2$1@node2.news.atman.pl> <q9met3$18o$2@node1.news.atman.pl>
    <5cbeeaa7$0$532$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2019-04-23 o 12:34, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup

    > Wniosek dosc logiczny, tylko ze akurat dla programistow jest obecnie
    > znakomity rynek pracy.
    > Wiec jak malo placisz, to masz kilku dobrych z przyzwyczajenia, kilku
    > kiepskich i kilku niedoswiadczonych.
    >
    > Nauczyciel nie bardzo ma gdzie odejsc, wiec nie odejdzie tak szybko jak
    > dobry programista.

    Czyli jednak za te pieniądze mamy dobrych nauczycieli, czy nie mamy, bo
    już się pogubiłem. Skoro mamy, to po co dawać podwyżki?

    > A potem ... wszystkich nauczycieli zwalniamy, i co - polowe 3/4 przyjac
    > z powrotem ?
    > Czy zatrudniamy absolwentow ... ale to tez kosztuje, bo oni chca wiecej.

    Po pierwsze - stawiamy ultimatum - koniec strajku za 2 dni.
    Po drugie - kto będzie strajkował dalej, do zwolnienia.

    (punkt 1 i 2 to wszystko, co komunikujemy na chwilę obecną).

    Po trzecie - na zwolnionych dobieramy nowych.
    Po czwarte - dajemy im te powiedzmy 500zł do podstawy więcej (realnie
    będzie więcej, bo podstawa do tylko podstawa). Albo niech nawet mają
    1000zł do podstawy, tyle że znosimy kartę nauczyciela.

    I mamy po strajku. Ci, którym znudziła się praca nauczyciela, nie
    pracują. Co do samej jakości - to systemowo niewiele się zrobi, tutaj
    jest pole do działania dla dyrektorów i nauczyc

    --
    Liwiusz