  • 1. Data: 2002-08-01 19:43:06
    Temat: Nr rachunku w PKO BP
    Od: januszek <k...@k...mowi.spamerom.nie.irc.pl>

    Witam,

    W BSK/ING online przeczytalem w poczcie z banku taka oto wiadomosc:

    Szanowni Klienci!
    Zgodnie z wymaganiami przedstawionymi przez Bank PKO BP S.A.
    poniżej prezentujemy obowiązującą postać rachunku na przelewach
    do tego Banku.
    1020XXXX-KK1020XXXXNNNNNNNNN......
    gdzie:
    1020XXXX 8 znakowy nr rozliczeniowy Oddziału PKO BP S.A.
    KK oznacza liczbę kontrolną
    N.... oznacza nr rachunku klienta składającego się z min. 9 cyfr
    W przypadku, kiedy rachunek wpisywany w takim formacie
    nie będzie się mieścił w polu rachunek odbiorcy, prosimy
    o jego powtórne wpisanie w całości w polu tytułem.
    Po wpisaniu numeru rozliczeniowego oddziału oraz
    myślnika `-`w pozostałej części numeru rachunku nie należy
    wpisywać znaku `-` ani innych znaków rozdzielających
    Informujemy jednocześnie, iż dyspozycje przelewu na rachunki
    w PKO BP S.A. nie spełniające przedstawionych wcześniej
    wymagań są przez Bank PKO BP S.A. od dnia 29 lipca br.
    zwracane do naszego Banku i są następnie księgowane
    na rachunek zleceniodawcy.
    W przypadku pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt
    z Doradcami w Help-Line pod numerem 0 (prefix) 32/ 357-00-10.

    ING Bank Śląski S.A.
    <<<

    Tak sie sklada, ze pracuje w firmie, ktora posiada konto w PKO BP,
    wiec po przeczytaniu tej wiadomosci zadzwonilem do II oddzialu we
    Wroclawiu. No i tam zrobili wielkie oczy i powiedziali ze nic takiego
    nie wiedza a liczbe kontrolna trzeba pisac z przodu.
    Zadzwonilem wiec do Help-Line, ale tez nie udalo mi sie uzyskac zadnej
    konkretnej informacji po za tym, ze jest to wiadomosc jak przekazal
    Departament Platnosci Elektronicznych...

    Pytam wiec tu, o co chodzi? :)))

    Pozdrawiam,

    januszek

  • 2. Data: 2002-08-01 21:28:56
    Temat: Re: Nr rachunku w PKO BP
    Od: "Salpeter" <a...@a...com>

> [...]
    > konkretnej informacji po za tym, ze jest to wiadomosc jak przekazal
    > Departament Platnosci Elektronicznych...

    istotnie PKO BP 29-07 wprowadził system weryfikacji numerów rachunków
    przelewów przychodzących.
    ich infolinia 0800...... nie potrafi podać właściwej postaci numeru
    rachunku, natomiast podają nr telefonu centrali oddziału prowadzącego
    rachunek.

    dotąd z mBanku nr rachunku PKO BP w starej postaci 10204809-xxxxxx-270-41
    podawałem bez myślników i przelew zdefiniowany dochodził. 30 lipca wrócił.
    jakaś pani z księgowości poradziła podawać w starej postaci, ale z
    myślnikami, dotąd nie był cofnięty - więc może tak będzie działać.

  • 3. Data: 2002-08-02 04:46:26
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    Salpeter wrote:

> [...]
    > lipca wrócił. jakaś pani z księgowości poradziła podawać w starej
    > postaci, ale z myślnikami, dotąd nie był cofnięty - więc może tak

    Ale po co sie tak męczysz? Podaj tak właśnie, jak zalecano w tym
    komunikacie (czyli nr oddziału-kreska-PKO-IBAN), wtedy na pewno zostanie
    automatycznie zaksięgowany.

  • 4. Data: 2002-08-02 07:56:04
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Robert" <m...@w...pl> writes:

    > Ale po co sie tak męczysz? Podaj tak właśnie, jak zalecano w tym
    > komunikacie (czyli nr oddziału-kreska-PKO-IBAN), wtedy na pewno zostanie
    > automatycznie zaksięgowany.

    A jesli NIE ZNAM numeru PKO-nowy styl, tylko wylacznie numer PKO-stary
    styl, to jak podawac?

    MJ

  • 5. Data: 2002-08-02 09:18:01
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Michal Jankowski"

    > A jesli NIE ZNAM numeru PKO-nowy styl, tylko wylacznie numer PKO-stary
    > styl, to jak podawac?

    jesli jest kontrola powodujaca, ze przyjmuja tylko nowsze numery a przelewy
    ze starym odrzucaja to nic sie nie da zrobic - musisz od wlasciciela konta
    dostac nowy numer konta. Juz ze dwa lata na kazdym wyciagu sa podawane oba
    numery.
    *** blad ***

  • 6. Data: 2002-08-02 10:34:22
    Od: januszek <k...@k...mowi.spamerom.nie.irc.pl>

> [...]
    >dostac nowy numer konta. Juz ze dwa lata na kazdym wyciagu sa podawane oba

    Owszem. Problem w tym, ze klucz wedle ktorego ING kazalo wpisywac
    numery kont nie zgadza sie z tym co PKO BP podaje na wyciagach...

    januszek

  • 7. Data: 2002-08-02 10:45:09
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "januszek"
    Juz ze dwa lata na kazdym wyciagu sa podawane oba numery.

    > Owszem. Problem w tym, ze klucz wedle ktorego ING kazalo wpisywac
    > numery kont nie zgadza sie z tym co PKO BP podaje na wyciagach...

    no ale to co teraz ING podaje jest juz sensowne - co podawal kiedys nie wiem
    *** blad ***

  • 8. Data: 2002-08-02 11:24:42
    Od: Radek B <r...@f...inv.pl>

    Michal Jankowski pisze:
    >A jesli NIE ZNAM numeru PKO-nowy styl, tylko wylacznie numer PKO-stary
    >styl, to jak podawac?

    Z myślnikami.
    Ja robiłem 1.08 przelew na numer "PKO-stary styl" (z myślnikami) i
    doszło bez problemu.

    --
    mailto:r...@f...inv.pl
    ! Odpowiadając na priv usuń 'inv.' z adresu !

  • 9. Data: 2002-08-02 12:18:41
    Od: januszek <k...@k...mowi.spamerom.nie.irc.pl>

    >no ale to co teraz ING podaje jest juz sensowne - co podawal kiedys nie wiem

    Nie rozumiesz mnie. To co podaje ING nie zgadza sie z tym co drukuja w
    PKO na wyciagach a takze z tym czego mozesz sie dowiedziec w oddziale
    PKO...

    januszek

  • 10. Data: 2002-08-02 12:35:04
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "januszek" <

    > Nie rozumiesz mnie. To co podaje ING nie zgadza sie z tym co drukuja w
    > PKO na wyciagach a takze z tym czego mozesz sie dowiedziec w oddziale
    > PKO...

    to co drukują w pkobp na wyciagach nalezy potraktowac jak stary numer -
    poprzedzic na ekranie inetrnetowych wersji w innych bankach - numerem
    oddzialu pkobp

    a jesli niedysponenci w pkobp twierdza ze to jest docelowy numer rachunku
    NRB to sie myla
    Od poczatku tego watku joby slaliscie na ING i nijak nie mozna bylo dojsc oc
    co wam chodzi.
    *** blad ***