  • 11. Data: 2002-08-02 16:37:44
    Temat: Re: Nr rachunku w PKO BP
    Od: januszek <k...@k...mowi.spamerom.nie.irc.pl>

    >to co drukują w pkobp na wyciagach nalezy potraktowac jak stary numer -
    >poprzedzic na ekranie inetrnetowych wersji w innych bankach - numerem
    >oddzialu pkobp

    Na wyciagach drukuja stary numer z kreseczkami a potem w nawiasie nowy
    zaczynajacy sie od cyfr kontrolnych. Natomiast ING kaze te cydry
    kontrolne wpisyawac w srodek. Czyli defacto to trzeci juz numer... I
    nikt nie potrafi mi wyjasnic o co chodzi (nikt to znaczy, ani
    infolinia ING, ani pracownicy PKO BP) :P

    januszek

  • 12. Data: 2002-08-02 16:49:13
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "januszek" <k...@k...mowi.spamerom.nie.irc.pl> napisał w
    wiadomości news:67dlku8ohe98drr220h2rh2cd2ruhq73hd@4ax.com...

> [...]
    > nikt nie potrafi mi wyjasnic o co chodzi (nikt to znaczy, ani
    > infolinia ING, ani pracownicy PKO BP) :P

    Chodzi o bardzo prosta rzecz... dzieki takiemu zapisowi bank nadawcy bez
    problemu identyfikuje PKO, a PKO bez problemu sprawdza czy numer rachunku
    jest poprawny.
    Od kilku miesiecy znajduje sie w FAQ informacja, ze tak nalezy wpisywac
    numer rachunku w PKO, ale kto by czytal FAQ ;) Hm... bankowcy chyba czytaja,
    bo jeszcze nie tak dawno temu radzili usuwac liczbe kontrolna i wstawiac
    kreske po numerze rozliczeniowym oddzialu... Teraz wiekszosc bankowcow
    radzi aby dopisac na poczatku numer rozliczeniowy oddzialu ;).

    Maciej

  • 13. Data: 2002-08-02 17:21:05
    Od: "Grzesio" <g...@i...pl>

    jak chciałem w BZWBK zdefiniować przelew przez BZWBK24 do PKO BP SA to w
    formacie 2+8+9 się nie da, piszę że nieprawidłowy numer rachunku wformacie
    IBAN.
    Dodatkowo z numerem oddziału na poczatku a po kresce cały numer z sumą
    kontrolną i nr oddziału ponownie to jest OK

    Grześ

  • 14. Data: 2002-08-02 18:38:35
    Od: januszek <k...@k...mowi.spamerom.nie.irc.pl>

    >Chodzi o bardzo prosta rzecz... dzieki takiemu zapisowi bank nadawcy bez
    >problemu identyfikuje PKO, a PKO bez problemu sprawdza czy numer rachunku
    >jest poprawny.

    Mnie chodzi o to, ze dzwoniac (przez telefon) do PKO BP i do ING
    dostalem dwie rozniace sie od siebie odpowiedzi. ING w swojej
    wiadomosci powoluje sie na wytryczne z PKO BP a w PKO BP stwierdzili
    ze to jakas bzdura...

    /me sie poddaje... :P

    januszek

  • 15. Data: 2002-08-02 21:27:18
    Od: <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > dostalem dwie rozniace sie od siebie odpowiedzi. ING w swojej
    > wiadomosci powoluje sie na wytryczne z PKO BP a w PKO BP stwierdzili

    Chodzi o to, ze PKO ma obecnie dziwaczny system numerowania kont - niezgodny
    ani ze starym standardem, ani tez z nowym NRB (potocznie zwanym IBAN-em).
    Pracownicy PKO ktorzy podali Ci informacje ze to jest docelowy numer i ze nie
    ma z nim problemow - sa w duzym bledzie. Wytyczne ktore podaje ING pochodza
    prawdopodobnie z centrali PKO.
    ING jest w porzadku. To faktycznie sensowny sposob, aby obejsc IMHO idiotyczny
    format numeracji w PKO BP bez szkody dla klienta. Inne banki tez tak podaja.

    Szczegoly nowej numeracji znajdziesz na http://www.zbp.pl/prezentacja/NRB%
    20lipiec7L%202000PRIM.zip. Jak szybko zauwazysz, PKO nie miesci sie w
    standardzie.

    > /me sie poddaje... :P

    Nie martw sie, nie jest tak zle ;-) Da sie przelac do PKO. I lepiej posluchac
    ING.

    pozdrawiam
    maksymilian

  • 16. Data: 2002-08-02 21:39:06
    Od: <m...@p...onet.pl>

    > jak chciałem w BZWBK zdefiniować przelew przez BZWBK24 do PKO BP SA to w
    > formacie 2+8+9 się nie da, piszę że nieprawidłowy numer rachunku  wformacie
    > IBAN.

    Slusznie - za Chiny ludowe nie jest to IBAN. Nie jest to nawet NRB.
    Inna sprawa, ze BZWBK uparcie podaje, ze NRB to IBAN - tak jakby nie
    dostrzegali roznicy.
    Na ekranie logowania widzę oto:

    "(...)W dniu 19.06.2001 w miejsce wszystkich numerów rachunków bankowych
    rozpoczynających się cyframi 109XXXXX-...-...-... wprowadzona została
    numeracja rachunków zgodna z międzynarodowym standardem numeracji rachunków
    IBAN.
    W dniu 20.10.2001 nowe numery otrzymały rachunki rozpoczynające się cyframi
    112XXXXX-...-...-... .
    IBAN jest standardem zapisu, który niebawem będzie obowiązywał w całym polskim
    systemie bankowym. Format ten dla Banku Zachodniego WBK S.A. przyjął
    następujący zapis: XX 109X XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX.(...)"

    Jak wiedza wtajemniczeni, informacja ta jest bledna - a raczej potoczna, bo
    myla NRB z IBAN-em. Nawet wyslalem im kiedys maila w tej sprawie, ale nie
    raczyli odpowiedziec :-(

    > Dodatkowo z numerem oddziału na poczatku a po kresce cały numer z sumą
    > kontrolną i nr oddziału ponownie to jest OK

    Bo system traktuje ten format jako stary format numeru konta i przyjmuje bez
    gadania.

    pozdrawiam
    maksymilian

  • 17. Data: 2002-08-04 10:13:52
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <g...@n...pl>

    > Nie rozumiesz mnie. To co podaje ING nie zgadza sie z tym co drukuja w
    > PKO na wyciagach a takze z tym czego mozesz sie dowiedziec w oddziale
    > PKO...
    >
    > januszek
    No przeciez jesli PKO BP drukuje KKNNNNNNNNXXXXXXXXX to w ING wpisujesz
    NNNNNNNN-KKNNNNNNNNXXXXXXXXX. I nie trzeba wiecej kombinowac.

  • 18. Data: 2002-08-04 10:24:33
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    m...@p...onet.pl wrote:

    > Nie martw sie, nie jest tak zle ;-) Da sie przelac do PKO. I lepiej posluchac
    > ING.

    A ma ktoś koncepcję jak przelać kasę do PKO BP z Telepekao24?
    sztuczka yyyyyyyy-xxyyyyyyyyzzzzzzzzz nie działa bo w tp24 w numerze
    rachunku między kreskami może być max 16 cyfr...

    pzdr

    Tomek

  • 19. Data: 2002-08-04 20:31:01
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_IT.krak.eu.org>

    "Grzegorz Niedzwiecki" <g...@n...pl> napisał w wiadomości

    > No przeciez jesli PKO BP drukuje KKNNNNNNNNXXXXXXXXX to w ING
    > wpisujesz NNNNNNNN-KKNNNNNNNNXXXXXXXXX. I nie trzeba wiecej
    > kombinowac.

    A jesli przekaz pójdzie w kosmos, to reklamacje do budki z wodą sodową?
    Informację o tym, że przy przekazie należy wpisywać numer inny niż podany na
    wyciągu, klient powinien otrzymać OD SWOJEGO BANKU, a w dodatku w postaci
    PISEMNEJ!!!
    Obecna sytuacja świadczy o całkowitym lekceważeniu klientów przez PKO BP i
    próbie przerzucenia na niego odpowiedzialności za nieudaną zmianę systemu
    numeracji rachunków.

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof K. Maj
    (Uwaga na pułapkę w adresie!)

  • 20. Data: 2002-08-05 09:43:07
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik <m...@p...onet.pl>
    > Slusznie - za Chiny ludowe nie jest to IBAN. Nie jest to nawet NRB.
    > Inna sprawa, ze BZWBK uparcie podaje, ze NRB to IBAN - tak jakby nie
    > dostrzegali roznicy.

    blad - nieslusznie
    NRB w stosunku do IBAN to jak kwadrat do prostokata
    jesli cos jest NRB to jest IBAN a odwrotnie nie zawsze
    i dlatego numeracja PKO BP SA jest OBANowa ale nie NRB bo nie kazdy
    prostokat musi byc kwadratem)
    a stwierdzenie NRB to IBAN jest rownie poprawne jak "kwadrat to prostokąt" -
    to ty nie dostrzegasz roznicy
    *** blad ***