  • 1. Data: 2004-02-24 11:07:43
    Temat: MultiBank - OSTRZEŻENIE przed promocyjnymi płatnościami kartą.
    Od: "Adam Gentler" <a...@n...bankier.pl>

    Postanowiłem zrobić zakupy w www.merlin.com.pl korzystając z promocji
    polegającej na rabacie 5% przy zakupach opłacanych kartą MultiBanku.

    Złożyłem zamówienie, na karcie pojawiła się blokada 110,00 złotych (101,50
    zł za towar i 8,50 za przesyłkę) i spokojnie czekałem na realizację
    zamówienia.

    Przed wysyłką zamówienia, okazało się że nie skorzystam z darmowej
    przesyłki, bo wartość zamówienia nie przekroczyła 100,00 złotych (RABAT!!!).
    Zapytałem mailem dlaczego nie mogę skorzystać z darmowej przesyłki.
    Otrzymałem odpowiedź:

    "Dziekuje za nadeslana korespondencje. Warunki promocji 100 za 100 wyliczane
    sa przez nasz system, dla ktorego kazda kwota ma taka sama wartosc. Do
    osiagniecia progu darmowej wysylki zamowienia o wartosci 100 zl
    brakowalo Panu 3,57 zl. Zgodnie z regulaminem promocji nie mial Pan prawa do
    darmowej wysylki. Majac na uwadze fakt, ze niewiele Panu brakowalo do
    uzyskania
    prawa gratisowej wysylki, wyjatkowo zwrocimy koszt wysylki zamowienia na
    konto Pana karty kredytowej. (...)"

    Wkurzyłem się jak jasna cholera i odpaliłem:

    "Dziękuję za odpowiedź. Nie chcę być przez Państwa traktowany jako
    naciągacz: <<(...) Zgodnie z regulaminem promocji nie mial Pan prawa do
    darmowej
    wysylki.(...)>> Zamówiłem 3 pozycje za łączną kwotę 101,50 złotych
    (101,50>100,00, tak?!). Do wartości zamówionych towarów został dodany koszt
    przesyłki 8,50 zł. Na karcie została zablokowana kwota 110,00 złotych - taka
    sama jak na
    potwierdzeniu przyjęcia zamówienia do realizacji wydrukowanym z Internetu.

    Wraz z otrzymaną dzisiaj przesyłką otrzymałem fakturę, na której zostały
    podane ceny po uwzględnieniu 5% rabatu. Wysyłając zamówienie tych cen
    nie znałem, a już tym bardziej nie miałem pojęcia że według tych cen będzie
    liczona wartość zamówienia upoważniająca do bezpłatnej przesyłki, stąd
    poprzedni mail.

    Jest mi przykro, że zostałem potraktowany jak naciągacz, a nie uczciwy
    klient. Wprawdzie szanuję każdy grosz, ale proszę nie dokonywać mi
    zwrotu za przesyłkę na kartę płatniczą. 8,50 a honor? Wybieram honor! Honor
    jest
    mi droższy od pieniędzy. Państwu zostawiam pieniądze i przeświadczenie o
    swojej racji."

    Jakby tego było mało, z zablokowanej kwoty pobrano 103,94 zł, a blokada (w
    całości) na rachunku nadal istnieje i do 14. marca mogę mieć zablokowane na
    koncie 110,00. Według MultiLinki jeżeli kwota ściągnięta z blokady jest
    mniejsza od kwoty blokady to blokada zostaje. Złożyłem reklamację i mam
    czekać 30 dni na jej rozpatrzenie przez MultiBank.

    Wnioski:
    1. W promocji zapłaciłem więcej niż bez promocji.
    2. Straciłem czas na telefony, maile, wyjaśnienia.
    3. Zostałem potraktowany jak naciągacz.
    4. Zapłaciłem za zrealizowane zamówienie, ale i tak na koncie przez miesiąc
    mam
    zablokowane 110,00 złotych.

    Do d*** z takimi promocjami. Kartę MultiBanku chowam na sam dół portfela.

    Serdecznie pozdrawiam
    Adam Gentler

  • 2. Data: 2004-02-24 11:16:10
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    Osoba zwana "Adam Gentler" <a...@n...bankier.pl> napisała:

    > Postanowiłem zrobić zakupy w www.merlin.com.pl korzystając z promocji
    > polegającej na rabacie 5% przy zakupach opłacanych kartą MultiBanku.

    [ciach]

> [...]
    > liczona wartość zamówienia upoważniająca do bezpłatnej przesyłki, stąd

    Hmmm... Jak nie jesteś naciągaczem, to dlaczego odpisałeś im nieprawdę ?
    Chyba że nie umiesz odjąć 5% od 101,50...

    --
    Górnik | "Więc kimże w końcu jesteś ?
    g...@g...w.pl | która wiecznie zła pragnąc
    www.gumasy.w.pl | wiecznie czyni dobro." (J.W.Goethe "Faust")

  • 3. Data: 2004-02-24 11:24:55
    Od: "hrabia" <h...@g...pl>

    Normalnie przyjmuje się, że jeśli rabat 5% przysługuje od zakupów na 100 zł,
    to znaczy, że jeśli produkty przed rabatem kosztują 101 zł, to rabat powinien
    zostać udzielony.

    To jest jakieś ściemniane, że rabat 5% przysługuje od zakupów na 100 zł
    po rabacie. Tak się nie definiuje rabatów. A zatem bank ściemnił.

    h.

  • 4. Data: 2004-02-24 11:32:29
    Od: "Adam Gentler" <a...@n...bankier.pl>

    Użytkownik "gornik" napisał:

    > Hmmm... Jak nie jesteś naciągaczem, to dlaczego odpisałeś im nieprawdę ?
    > Chyba że nie umiesz odjąć 5% od 101,50...

    Nie, nie o to chodziło
    Błędem było zapłacenie kartą MultiBanku, dzięki której miałem uzyskać 5%
    rabatu.
    Gdybym zapłacił inną posiadaną kartą, wówczas całkowity koszt wyniósłby
    101,50 zł, a
    z nieszczęsnym "rabatem" wyniósł 104,93 zł (towar z rabatem 96,43 zł +
    koszty przesyłki 8,50 zł).

  • 5. Data: 2004-02-24 11:33:35
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    Osoba zwana "hrabia" <h...@g...pl> napisała:

> [...]
    > To jest jakieś ściemniane, że rabat 5% przysługuje od zakupów na 100 zł
    > po rabacie. Tak się nie definiuje rabatów. A zatem bank ściemnił.

    Przecież oni nie napisali Ci, że nie dostaniesz rabatu, tylko że nie
    będzie darmowej wysyłki...

  • 6. Data: 2004-02-24 11:38:26
    Od: sebol <l...@s...pl>

    Adam Gentler wrote:

> [...]
    > uzyskania
    > prawa gratisowej wysylki, wyjatkowo zwrocimy koszt wysylki zamowienia na

    big lol :D ale robia łaske. Zaznacz sobie ponizszy tekst i przysyłaj do
    10 dni od dostarczenia towaru gdy cokolwiek ci sie nie spodoba.

    Oświadczam, że zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o
    ochronie niektórych praw konsumentow oraz o odpowiedzialności za szkodę
    wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz.U. nr 22, poz. 271)
    odstępuję od
    umowy...............................................
    nr. ................
    zawartej dnia...............................
    w...................................................
    Proszę o zwrot kwoty....................zł (słownie:
    ...................................................)
    przekazem pocztowym na
    adres...............................................
    lub na konto
    nr..................................................

    Zwracam, w stanie
    niezmienionym.......................................
    otrzymany
    dnia................................................
    .

    natomiast jezeli na stronie sklepu internetowego nie zostały podane
    informacje o:

    - nazwie i siedzibie sklepu,
    - cenie obejmującej także cło i podatki,
    - zasadach zapłaty,
    - kosztach, terminie i sposobie dostawy,
    - prawie do odstąpienia od umowy w przeciągu 10 dni,
    - miejscu i sposobie składania reklamacji

    to termin, w którym możesz zrezygnować z zakupu wynosi trzy miesiące.

    w sumie fajna zabawa po 3 miesiacach wymieniac procesor czy karte
    graficzna ( akurat wyzsza wersja jest w cenie nizszej) :D

    --
    l...@s...pl

  • 7. Data: 2004-02-24 12:41:45
    Od: "Kirill" <K...@c...com>

    > Do d*** z takimi promocjami. Kartę MultiBanku chowam na sam dół portfela.
    >
    > Serdecznie pozdrawiam
    > Adam Gentler

    Kombinujesz. Karta nie ma nic z tym wspólnego. We wszystkich znanych mi
    sklepach jest tak, że ceną zakupu jest cena PO upustach, a nie PRZED.
    Logiczne, że sklep stosuje koszty wysyłki od tego co dostaje, a nie od cen
    wstępnych.

  • 8. Data: 2004-02-24 13:30:19
    Od: "Adam Gentler" <a...@n...bankier.pl>

    Użytkownik "Kirill" napisał:

> [...]
    > sklepach jest tak, że ceną zakupu jest cena PO upustach, a nie PRZED.
    > Logiczne, że sklep stosuje koszty wysyłki od tego co dostaje, a nie od cen

    Tylko, że w każdym przypadku znam cenę po uwzględnieniu rabatu i po
    uregulowaniu należności nikt mi nie blokuje kasy na rachunku.

  • 9. Data: 2004-02-24 13:49:43
    Od: "KK" <n...@n...com>

    "Adam Gentler" <a...@n...bankier.pl> wrote in message

    > Tylko, że w każdym przypadku znam cenę po uwzględnieniu rabatu i po
    > uregulowaniu należności nikt mi nie blokuje kasy na rachunku.

    Blokadę na rachunku masz zawsze po dokonaniu płatności - nic w tym dziwnego.
    Rzeczywiście nie najlepiej to merlin wymyślił (to nie wina Multi), że nie
    podaje wpierw wartości po rabacie. Miałem kiedyś podobnie z jakąś inną
    promocją w merlinie. Musiałem zapłacić za cenę bez rabatu, potem przyszło
    rozliczenie na kwotę z rabatem dopiero. Jak widać nie zmieniają tego systemu
    i zmieniać nie mają zamiaru.
    No i miałeś trochę pecha trzeba przyznać :))) Ale zdecydowanie nie ma co się
    tak denerwować :)

    pzdr
    KK

  • 10. Data: 2004-02-24 16:44:16
    Temat: Re: MultiBank - OSTRZEŻENIE przed promocyjnymi płatnościami kartą. [OT!]
    Od: "Jakub Berent" <j...@l...com.p1>

> [...]
    > zwrotu za przesyłkę na kartę płatniczą. 8,50 a honor? Wybieram honor!
    > Honor jest mi droższy od pieniędzy. Państwu zostawiam pieniądze

    Zapytałeś dlaczego nie otrzymałeś przesyłki gratis. Uzyskałeś
    odpowiedź na zadane pytanie. Słusznie uznali Twój przypadek za
    wyjątkowy, wypaczający ;) ideę rabatów, które łącznie okazują
    się nieopłacalne dla klienta. Postanowili naprawić to, czego
    wcześniej nie przewidzieli lub przeoczyli. W odpowiedzi dostali
    egzaltowane wypracowanie. I po co?

    --
    Jakub Berent