  • 1. Data: 2004-02-24 09:55:59
    Temat: mbank (nie o wprowadzeniu oplat...)
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    Witam.
    Na wstępie - jestem laikiem, moje pytanie może być śmieszne...
    Korzystam z usług mBank. W sobotę skorzystałem
    z bankomatu BZ WBK (teraz bezpłatnie dla mBank).
    Pieniądze na koncie jednak były do dzisiaj, łącznie z tym,
    że SALDO także cały czas było z tą kwotą...
    Oznacza to, że przez 2 dni szły odsetki mi odsetki za te 2dni?

    Data transakcji
    21-02-2004

    Data księgowania
    24-02-2004

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)itc(dot)pl

  • 2. Data: 2004-02-24 10:09:23
    Temat: Re: mbank (nie o wprowadzeniu oplat...)
    Od: "PrzemB" <p...@...to.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > że SALDO także cały czas było z tą kwotą...
    > Oznacza to, że przez 2 dni szły odsetki mi odsetki za te 2dni?

    Niezupełnie. :-)
    Przez trzy dni miałeś naliczane odsteki (21,22,23).

    Dużo ich urosło ?

    PrzemB

  • 3. Data: 2004-02-24 10:15:49
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "PrzemB"

    > Niezupełnie. :-)
    > Przez trzy dni miałeś naliczane odsteki (21,22,23).

    co za bzdura - po to jest data transakcji by z tą datą zmienić saldo i nie
    naliczać odstetek od wypłaconej kwoty.
    Jesli system nalicza to po nadejsciu takiej transakcji z miniona data transakcji
    robi korektę odsetek - zmniejsza za te 3 dni, prowizorycznie obliczone odsetki.
    *** blad ***

  • 4. Data: 2004-02-24 11:25:02
    Od: "PrzemB" <p...@...to.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "PrzemB"
    [...]
> [...]
    transakcji
    > robi korektę odsetek - zmniejsza za te 3 dni, prowizorycznie obliczone

    Niestety muszę Ci przyznać rację. :-))
    W mBanku tak jest. Zasugerowałem się rozliczeniami w KB, gdzie odsetki liczy
    się od daty księgowania, a nie od transakcji.

    Pozdrowienia

    PrzemB

  • 5. Data: 2004-02-24 11:38:04
    Od: j...@p...onet.pl

    > Niestety muszę Ci przyznać rację. :-))
    > W mBanku tak jest. Zasugerowałem się rozliczeniami w KB, gdzie odsetki liczy
    > się od daty księgowania, a nie od transakcji.

    Jesteś tego pewien?
    Bo coś mi się wydaje mało prawdopodobne, żeby jakiś bank miał tak
    oscylatoro-podatne rozwiązania.

    Jacek

  • 6. Data: 2004-02-24 11:42:01
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    .

    > Jesteś tego pewien?
    > Bo coś mi się wydaje mało prawdopodobne, żeby jakiś bank miał tak
    > oscylatoro-podatne rozwiązania.

    Inteligo tak ma np. Tylko kto by sie bawił w "oscylowanie" za pomocą
    bankomatów i przy tak marnych % ?

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 7. Data: 2004-02-24 11:52:07
    Od: "PrzemB" <p...@...to.poczta.onet.pl>

    > Jesteś tego pewien?
    > Bo coś mi się wydaje mało prawdopodobne, żeby jakiś bank miał tak
    > oscylatoro-podatne rozwiązania.
    >
    > Jacek
    >
    > --

    Przeliczyłem swoje odsetki wzdłóż i wszerz :-)) i jestem pewien.
    Przy limicie wypłat z bankomatu 1kPLN i %0,6 wychodzi 0,015 PLN dziennie.
    Oscylator jak diabli :-)))

    Gdzie te czasy gdy ROR był 14% :-))

    PrzemB

  • 8. Data: 2004-02-24 11:57:48
    Od: "PrzemB" <p...@...to.poczta.onet.pl>

    > Przeliczyłem swoje odsetki wzdłóż i wszerz :-)) i jestem pewien.

    oczywiście wzdłuż

    (muszę sobie zrobić trochę przerwy) :-))

    Pozdrowienia
    PrzemB

  • 9. Data: 2004-02-24 12:03:58
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

    > Inteligo tak ma np. Tylko kto by sie bawił w "oscylowanie" za pomocą
    > bankomatów i przy tak marnych % ?

    Zaraz, zaraz: małe?
    Moje (być może błedne, bo na szybko robione) szacunki wskazują, że przy limicie
    dziennym wypłat z bankomatu 5000 zł i średniej różnicy między datą księgowania,
    a transakcji 4 dni można zyskać rocznie ponad 1000 zł. Mało?

    Dlatego nie wydaje mi się to prawdopodobne, żeby jakiś bank pozwalał sobie na
    takie straty na własne życzenia. Być może jest jakaś korekta na koniec miesiąca
    (jak np. w BPHPBK)?

    Jacek

  • 10. Data: 2004-02-24 12:11:37
    Od: j...@p...onet.pl

    > Przeliczyłem swoje odsetki wzdłóż i wszerz :-)) i jestem pewien.
    > Przy limicie wypłat z bankomatu 1kPLN i %0,6 wychodzi 0,015 PLN dziennie.
    > Oscylator jak diabli :-)))

    1. Nie wziąłeś pod uwagę, że rozliczenie może przyjść po kilku dniach.
    2. Wybierz bank gdzie Ci dadzą ponad 4% a'vista i większy limit

    Przemnóż te parę złotych (przy Twoich IMO błędnych założeniach) przez liczbę
    klientów i odpowiedz sobie sam, czy bank będzie fundował wam taki prezent.

    Jacek