  • 81. Data: 2019-10-22 10:12:19
    Temat: Re: Mille CHF
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-10-20 o 22:16, Robert Sierant pisze:

    > no to muszę Cię zmartwić, kredyt w CHF mam, ale akurat nie w Mille
    > tylko, że jego oprocentowanie (dostałem w pt pismo z banku) to obecnie
    > 0,0548%, co miałbym chcieć z tym zrobić? kto mi kasę pożyczy taniej?

    Myślę, że taniej pożyczyć się da. Kwestia Twojej wiarygodności, a zatem
    bezpieczeństwa funduszy Tobie pożyczonych.

    Wydaje mi się też, iż w przypadku walut oprocentowanie nie jest tak
    bardzo istotne jak różnice kursowe. Czy ktoś Ci pożyczy na 3, 5, czy
    0,005% nie ma znaczenia.

  • 82. Data: 2019-10-22 10:16:38
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-10-21 o 21:42, Robert Sierant pisze:

    > tak, ale po co? przecież byłby znacznie droższy

    Aby nie dostać zawału, gdy CHF w wyniku kryzysu skoczy np. do 6 zł.

    > a skąd mogę wiedzieć, że cokolwiek mi unieważnią? pewne jest jedynie to,
    > że musiałbym ponieść spore koszty nie mając gwarancji czegokowleik

    Klasyczna inwestycja. 100% pewności nie ma. Jest tylko kwestia ryzyko/zysk.

    > 1. mam oprocentowanie 0,06% i miałbym to zamienić na ~3,5%?

    Carry trade. W skrócie: pożyczasz CHF na 0,06% i deponujesz np. RUB czy
    TRY na 15%. Gdyby to działało (czyli kursy były stałe) - czysty zysk. W
    praktyce niestety to nie jest takie proste. W perspektywie czasowej -
    tracisz i to sporo.

  • 83. Data: 2019-10-22 10:47:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Sierant" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2019-10-21 o 17:41, J.F. pisze:

    >powiedzmy, że pożyczyłem od banku 100k CHF i to + odsetki oddaję,
    >kredyt mam denominowany, bank nie pożyczył mi PLN tylko CHF, która
    >klauzula jest u mnie abuzywna?

    A to pech.
    Gdybys jednak mial kredyt indeksowany, i wykreslamy klauzule
    indeksacji, bo jest po nieuczciwym kursie ...

    Ale trzymaj reke na pulsie - polskim sadom sie zdarza
    przekwalifikowac - uznaja, ze skoro wyplata byla w PLN, splata w PLN -
    to jest to kredyt indeksowany.

    >ceny trzymają się silnie i nie są niskie, czytałem że na ponad 2000
    >spraw zostało wygranych jakieś 119...czyli reszta przegrała (straciła
    >dodatkową kasę) lub nadal walczy

    teraz dostali mocny argument. Przynajmniej niektorzy.

    >ktoś zwietrzył super interes na tych pozwach i trzepie niezłą kasę

    A to swoja droga.
    Co prawda jak widac - ktos ma sukces, ale wymagalo to sprawy krajowej,
    przekonania sądu do spytania TSUE, podkreslenia wlasciwych zagadnien,
    potem bedzie apelacja ze strony banku - i koszta rosna ...

    J.

  • 84. Data: 2019-10-22 10:53:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Sierant" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >tak, ale po co? przecież byłby znacznie droższy

    >takie cuś to byłoby naprawdę niezłe turbo, ale nie wierzę w takie
    >rzeczy

    Poczekaj i sie zobaczy.
    Kolejna sprawa juz w listopadzie :-)

    >1. mam oprocentowanie 0,06% i miałbym to zamienić na ~3,5%?

    I to nazywasz ubezpieczeniem ?

    Nie wiem ile Ci tego kredytu zostalo i ile splaciles, ale w
    sprzyjajacych warunkach moze sie okazac, ze np zamienisz 50kCHF na
    0.06% na 50kzl na 3.5%.
    Oplaca sie ?

    Teraz dodaj brexit, grozacy kryzys, inflacja w kraju ... a jak frank
    skoczy na 6zl ? :-)

    J.

  • 85. Data: 2019-10-22 12:09:27
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-10-22 o 10:47, J.F. pisze:
    > Co prawda jak widac - ktos ma sukces, ale wymagalo to sprawy krajowej,
    > przekonania sądu do spytania TSUE, podkreslenia wlasciwych zagadnien,
    > potem bedzie apelacja ze strony banku - i koszta rosna ...

    Dlatego mądrym rozwiązaniem ze strony banku byłaby propozycja ugody.
    Oni czasem potrafią liczyć ;-)
    Wyrok TSUE (i następne bo będą) jest DRASTYCZNIE nie po myśli banków.
    Będą składać propozycje fifty-fifty JAK NIC ;-)

  • 86. Data: 2019-10-22 12:25:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

> [...]
    >Wyrok TSUE (i następne bo będą) jest DRASTYCZNIE nie po myśli banków.
    >Będą składać propozycje fifty-fifty JAK NIC ;-)

    fifty-fifty to bylo miesiac temu.
    Teraz moze byc za malo :-)

    Dlatego ktos tam juz pisze apelacje :-)

    Ale z czasem ... kto wie, moze i banki przejda do propozycji
    uprzedzajacych.
    Choc tak w zasadzie, to juz troche za pozno ...

    No coz - poczekamy, zobaczymy. Pojda na ugody czy na wojny ...
    wygraja, czy przegraja :-)

    Na razie problem dotyczy kredytow indeksowanych, ich chyba mniej.

    J.

  • 87. Data: 2019-10-22 13:28:26
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    www.google.pl/search?q=portal+orzeczeń+wyrok+sądu+ap
    elacyjnego+kredyt+denominowany+klauzula+abuzywna

    -----

  • 88. Data: 2019-10-22 14:59:53
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 21 października 2019 21:57:03 UTC+2 użytkownik Robert Sierant
    napisał:

    > ~2,4

    No to wcale aż tak mega tanio nie masz - ale zgodzę się, że taniej niż złotówkowy.
    Przyjmując franka po 4zł - i, dla równowagi w upraszczaniu obliczeń, powiedzmy, że
    "sprzedałeś" po 2,5zł i masz zerowe % - oddajesz 1,6*to, co pożyczyłeś - czyli na
    poziomie najlepszej na chwilę obecną oferty KH na 30 lat w bnp - przy powiedzmy
    średniej 1,66*.
    Jako że te 4zł to póki co top franka dłuższy niż 1 dzień to i tak jesteś do przodu.

    Ciekawe w sumie, jak się kształtowała średnia marża w zależności od kursu franka w
    latach 2004(były wcześniej)-6 - oraz w tych fatalnych 2007-8 - oraz jaka była w tym
    samym okresie średnia marża na złotówkowym.

  • 89. Data: 2019-10-22 15:12:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    Robert Sierant napisał:

> [...]

    >kursu franka w latach 2004(były wcześniej)-6 - oraz w tych fatalnych
    >2007-8 - oraz jaka była w tym samym okresie średnia marża na

    A potrzeba nam sredniej, czy wystarczy jakas przykladowa z tego okresu
    ?

    Bo marza ... po podpisaniu umowy juz sie nie powinna zmieniac, bo to
    kolejna klauzula abuzywna :-)

    Wracajac do Roberta - gdyby mial kredyt indeksowany, to pytanie ile
    juz splacil poczatkowych zlotowek, bo tak to trzeba rozwazac w swietle
    wyroku TSUE.

    J.

  • 90. Data: 2019-10-22 15:37:56
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Szymon <...@w...pl> writes:

    > Wydaje mi się też, iż w przypadku walut oprocentowanie nie jest tak
    > bardzo istotne jak różnice kursowe. Czy ktoś Ci pożyczy na 3, 5, czy
    > 0,005% nie ma znaczenia.

    Przecież to jest łatwe do policzenia, tu nie ma miejsca na żadne "wydaje
    mi się". Bardziej istotne są stopy procentowe przy kredytach
    (depozytach) długoterminowych, i spread/prowizje (ew. różnice kursowe,
    jeśli ktoś zamierza uznawać je za zysk/stratę) przy krótkoterminowych.

    Oczywiście wszystko zależy od wartości tych parametrów.
    --
    Krzysztof Hałasa