  • 151. Data: 2019-10-31 21:09:54
    Temat: Re: Mille CHF
    Od: Szymon <...@w...pl>

    > Trzeba mieć kredyt w innej walucie, albo depozyt w CHF.

    Depozyt w CHF? Nie sądzę. Zwróć uwagę, że gdy CHF spada to wprawdzie
    oszczędności topnieją, ale za pensję mogę kupić więcej CHF. W efekcie
    zyskuję.

  • 152. Data: 2019-10-31 22:18:25
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Podstawowe i gimnazja (już byłe)?
    To bardzo się mylisz.

    -----

  • 153. Data: 2019-11-01 17:30:11
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Szymon <...@w...pl> writes:

    > Depozyt w CHF? Nie sądzę. Zwróć uwagę, że gdy CHF spada to wprawdzie
    > oszczędności topnieją, ale za pensję mogę kupić więcej CHF. W efekcie
    > zyskuję.

    Tu zakładasz, że ktoś ma pensję, i że ona jest stała w PLN.
    To, czy oszczędności topnieją, czy nie, zależy od tego, na co owe franki
    przeliczamy. Jeśli przeliczamy np. na koszty życia w Polsce, to zapewne
    tak. Ale z tych franków mogą być finansowane różne rzeczy.

    Nawet jeśli ktoś zarabia w PLN i ma depozyt w CHF, to sytuacja bardzo
    mocno zależy od stosunku wielkości owego depozytu i pensji. Inaczej
    jest, gdy mamy spadek po dziadku 5M CHF, a inaczej, gdy to 50 franków
    pozostałych z wycieczki.
    --
    Krzysztof Hałasa