  • 1. Data: 2019-10-16 18:10:57
    Temat: Potrzebne konto w euro
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Potrzebuję konto w euro, z kartą obsługiwaną w okolicznych krajach i
    najlepiej bez opłat za bankomaty i przelewy oraz innego skubania. A nie
    cierpię studiować bankowych regulaminów. Znajdzie się dobra dusza która
    coś poleci? :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 2. Data: 2019-10-16 19:24:23
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Jak w euro to najlepiej niemiecki bank - bez obaw, po angielsku - czyli N26. Jest to
    prawdziwy bank, pod niemieckim nadzorem i niemieckim odpowiednikiem BFG. Zakładasz
    przez komórę - wystarczą zdjęcia dowodu oraz selfie.
    Możesz założyć z mojego polecenia - kod dawidr0508 albo link
    https://n26.com/r/dawidr0508
    Bezwarunkowo darmowe konto, karta i przelewy (dochodzą następnego dnia po wysłaniu)
    oraz 5 wypłat z bankomatu w strefie euro na miesiąc.
    Bonus to płatności w innych walutach (w tym PLN) przeliczane na euro po kursie MC -
    czyli dobrym.
    I drugi bonus - brak ryzyka nadziania się na DCC w strefie euro.

    Z polskich zaś kantor aliora z kartą wielowalutową.
    Darmowość konta, karta - jeśli raz nią zapłacisz w ciągu 6 miesięcy od wydania,
    przelewy - ale tylko euro wymienionego u nich (może od 15 grudnia będzie lepiej), ale
    tylko jedna bezpłatna wypłata zagraniczna (może od 15 grudnia będzie lepiej).
    Oraz ryzyko DCC.

    Z polskiej rezerwy mBąk - w karcie należy włączyć funkcję wielowalutową. Ale
    bankomaty zagraniczne chyba płatne - może od 15 grudnia będzie lepiej. Przelewy 5zł -
    może od 15 grudnia będzie lepiej. I ryzyko DCC.

  • 3. Data: 2019-10-16 20:19:42
    Temat: Re: Potrzebne konto w euro
    Od: szsz <s...@a...pl>

> [...]
    tylko jedna bezpłatna wypłata zagraniczna (może od 15 grudnia będzie lepiej).

    ja tez polecam KA; chociaz od 15 grudnia raczej nie bedzie lepiej :-/

    w KA mozna dodatkowo kupic walute i wyplacic gotówkę w kasie

    m.

  • 4. Data: 2019-10-16 22:42:29
    Od: Waldek <m...@a...nie.dam>

    W dniu 2019-10-16 o 20:19, szsz pisze:

    > ja tez polecam KA; chociaz od 15 grudnia raczej nie bedzie lepiej :-/
    >
    > w KA mozna dodatkowo kupic walute i wyplacic gotówkę w kasie

    A może "przekorzystne" w PKO SA ?
    500 wplywu i 1 op. kartą zwalnia z opłaty za karte/konto
    - dość banalne warunki.
    Karta wielowalutowa FX - bezplatne bankomaty za granica
    /jeśli spełnione warunki bezpłatności konta w ub. m-cu/
    w kraju 2 wypłaty darmowe w bankomatach obcych.
    A jeśli brak waluty to leci ze złotówkowego po kursie MC bez prowizji.
    O ile dobrze pamiętam - wypłaty i wypłaty w marmurku za friko

    Obecnie można jeszcze 2 stóweczki przytulić w promocji ;)

    https://www.bankier.pl/smart/konto-przekorzystne-w-b
    anku-pekao-warunki-prowadzenia-rachunku

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2019-10-17 10:02:10
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 16 października 2019 22:42:32 UTC+2 użytkownik Waldek napisał:

    > A może "przekorzystne" w PKO SA ?
    Jak już to w PeKaO SA - z żubrem (a nie w PKO BP SA - czyli skarbonce).

    > 500 wplywu i 1 op. kartą zwalnia z opłaty za karte/konto
    > - dość banalne warunki.

    Przecież pisał, że chce konto w euro, a nie konto z kartą, którą będzie mógł płacić w
    euro bez prowizji.

  • 6. Data: 2019-10-17 10:06:03
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 16 października 2019 20:19:46 UTC+2 użytkownik szsz napisał:

> [...]
    >
    > ja tez polecam KA; chociaz od 15 grudnia raczej nie bedzie lepiej :-/

    Możliwe że będzie lepiej w przypadku przelewów SEPA - ostatnio wszystkie banki
    przysyłają coś o "zrównaniu opłat za SEPA i elixir" - bo tak już jest od dawna s
    strefie euro, że przelew SEPA nie może być droższy niż przelew krajowy - choć może to
    również znaczyć, że elixiry zaczną po 5zł kosztować ;>
    Co do bankomatów to chyba rzeczywiście zostanie po staremu - o tym unia chyba jeszcze
    nie pomyślała (choć ZTCP w Danii wypłata euro w bankomacie musi być darmowa jeśli
    darmowa jest w koronach) - choć coś mi się niejasno telepie, że może i o bankomatach
    coś w tych mailach było. Ale jeszcze 2 miesiące na zapoznanie się ze zmianami.

  • 7. Data: 2019-10-17 13:35:38
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    > Jak już to w PeKaO SA - z żubrem (a nie w PKO BP SA - czyli skarbonce).

    > Przecież pisał, że chce konto w euro, a nie konto z kartą, którą będzie mógł płacić
    w euro bez prowizji.

    Pewny jesteś że tak pisał ??

[...]
    (...)

    Karta bedzie mógł płaci z konta w euro jak i wypłacac z bankomatów
    - nie tylko zreszta w euro - innych walutach tez

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2019-10-17 14:03:01
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 17 października 2019 13:35:19 UTC+2 użytkownik Waldek napisał:

> [...]
    >
    > Karta bedzie mógł płaci z konta w euro jak i wypłacac z bankomatów
    > - nie tylko zreszta w euro - innych walutach tez

    A przelewy?
    Cóż, można oczywiście nadinterpretować - ale to skłoniło mnie do myślenia o koncie,
    którego bezpośrednią walutą jest euro.

    Ale jeśli to niepotrzebne i rzeczywiście chodzi tylko o wydawanie i wypłacanie euro
    (dla przelewów poza biznesem rzeczywiście póki co mało zastosowań innych widzę) to
    żubrowe konto - a przed wszystkim debetówka - są niezłe, pomijając warunki
    bezpłatności - nieduże, ale trzeba pamiętać - oraz ogólną żubrowość.

  • 9. Data: 2019-10-17 14:24:41
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Wed, 16 Oct 2019 10:24:23 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

> [...]
    > bankomatu w strefie euro na miesiąc. Bonus to płatności w innych
    > walutach (w tym PLN) przeliczane na euro po kursie MC - czyli dobrym.

    To mnie zaciekawiło. Czy przelewy można wykonywać na polskie rachunki bez
    limitów? Jaki koszt przelewu? Czy karta też jest darmowa?

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 10. Data: 2019-10-17 15:17:07
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 17 października 2019 14:24:43 UTC+2 użytkownik Roman Tyczka napisał:

    > To mnie zaciekawiło. Czy przelewy można wykonywać na polskie rachunki bez
    > limitów? Jaki koszt przelewu? Czy karta też jest darmowa?

    Przelewy bez limitów, czy to na polskie rachunki, czy niemieckie, czy w dowolnym
    kraju w SEPA. Przelewy oczywiście darmowe do banków w obszarze SEPA (czyli
    UE+EFTA+Watykan,Andora,Monako).

    Oczywiście mowa tu o opłacie, jaką pobiera N26 za wysłanie przelewu - ale przelew
    SEPA ma zagwarantowaną ochroną kapitału, więc bank docelowy i tak nie może nic z tej
    kwoty pobrać jako koszt przelewu.
    Jedynie jeśli np. przelejesz euro na konto złotówkowe, to za złotówki zapłacisz po
    zawyżonym kursie banku - ale tak będzie przy takim przelewie z każdego banku.

    Całkowicie i bez warunków darmowa również podstawowa karta MC debit (wypukła).

    Bez obaw, to, że jest podstawowa, nie oznacza, że jej czegokolwiek do płacenia
    brakuje - ale jeśli się chce, można sobie zamówić kolorową kartę "you" z jakimś tam
    ubezpieczeniem - albo metalową (też w jednym z trzech kolorów) z ubezpieczeniem
    lepszym i chyba bankomaty bezpłatne - ale karty "you" oraz metal są płatne. Wg mnie
    to tylko zaciemnia ofertę - ale warto wspomnieć, żeby ktoś się na "ładną" kartę nie
    nabrał.

    I, tak jak pisałem, karta jest z kraju strefy euro, więc nie ma ryzyka nadziania się
    na DCC przy płatnościach czy w bankomatach w strefie euro.
    A jeśli chcesz zapłacić w innej walucie to koszt przewalutowania to wyłącznie kurs MC
    z waluty płatności do euro - czyli ok. 0,2%.

    Aha, karta działa od niedawna w google pay (i apple pay chyba też).

    Obsługa albo przez apkę albo przez www. Potwierdzanie przelewów zleconych przez www
    przez apkę, ale w razie potrzeby zalogować do www można bez smartfona - potwierdzenie
    przez SMS.

    Testowałem już przelewy w obie strony oraz płacenie kartą w Polsce, bez problemów.

    Polecam, naprawdę warto - tym bardziej, że jak założysz z podanego linka, to ja
    dostanę 15 euro jeśli zapłacisz kartą na sumę 15 euro lub większą ;)
    Niestety obecnie nie dają premii dla osoby poleconej :( - ale potem sam możesz
    polecać i zarobić ;>