  • 1. Data: 2019-10-17 01:12:02
    Temat: Dyrektywa nie pomogła, stracił 340 tys
    Od: Marek <f...@f...com>

    https://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/lukow-dost
    al-maila-z-linkiem-zaplacil-zaleglosc-stracil-340-ty
    siecy-zlotych,977968.html

    Ciekawe który bank.

    --
    Marek

  • 2. Data: 2019-10-17 10:09:58
    Temat: Re: Dyrektywa nie pomogła, stracił 340 tys
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 17 października 2019 01:12:05 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
    > https://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/lukow-dost
    al-maila-z-linkiem-zaplacil-zaleglosc-stracil-340-ty
    siecy-zlotych,977968.html

    > Ciekawe który bank.

    Na biednego nie trafiło.
    Ludzie mają luz - przecież to pod korek BFG.
    Chyba że był to tylko jeden z banków, w których ma pod ten korek ;>

  • 3. Data: 2019-10-17 18:13:11
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marek" a...@n...neostrada.pl

    > https://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/lukow-dost
    al-maila-z-linkiem-zaplacil-zaleglosc-stracil-340-ty
    siecy-zlotych,977968.html

    Na jeden z wielu moich numerów telefonicznych od
    lat dzwoni jakiś windykator i (nagrywając się na
    pocztę głosową -- numeru prawie nie używam)
    proponuje ,,ugodę'', strasząc windykacją...

    Tekturowe państwo jest zbyt mocne...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 4. Data: 2019-10-17 19:46:01
    Od: jo44 <j...@T...PRECZ.o2.pl>

    W dniu 17.10.2019 o 01:12, Marek pisze:

    > Ciekawe który bank.

    Idiota pozostaje idiotą, niezależnie od banku.

  • 5. Data: 2019-10-17 21:13:33
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Marek w
    l>:

    > https://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/lukow-dost
    al-maila-z-linkiem-zaplacil-zaleglosc-stracil-340-ty
    siecy-zlotych,977968.html

    <Przedsiębiorca z Łukowa w województwie lubelskim (http://www.tvn24.pl)>

    I wszystko jasne...

    > Ciekawe który bank.

    Ale to nie jest istotne -- polowanie jest na idiotów z bogatych szeregów
    pisu wschodniego i sie udało.
    Żal..

    --
    'Tom N'

  • 6. Data: 2019-10-18 12:47:36
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 17 Oct 2019 19:46:01 +0200, jo44 <j...@T...PRECZ.o2.pl> wrote:
    > Idiota pozostaje idiotą, niezależnie od banku.

    Świetnie ale jaka metodą weszli. Jeśli było silne uwierzytelnienie
    znaczy, że komórkę ma skompromitowaną. Jeśli to mbank i
    zidentyfikowana przeglądarka to skompromitoeqnyowany komputer
    (przejęcie cookie).
    Opcja 3,: podpucha czyli kontrolowane wyjęcie bo bank i tak będzie
    musiał oddać.
    Pytanie czy psd2 zmienia coś w kwestii obrony banku przed podpuchą.

    --
    Marek

  • 7. Data: 2019-10-18 13:06:15
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 18 października 2019 12:47:39 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    > Świetnie ale jaka metodą weszli. Jeśli było silne uwierzytelnienie
    > znaczy, że komórkę ma skompromitowaną. Jeśli to mbank i

    PKO (skarbonka) i pekao (żubr) wciąż nie mają SCA przy logowaniu.
    mille wymaga raz na 3 miesiące.
    citi chyba też - w każdym razie chciał raz i od tej pory nie chce, ale nie wyjaśnił,
    kiedy zachce.
    idea bodajże również.
    Całkiem spore pole do popisu.

  • 8. Data: 2019-10-18 13:13:41
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 18 Oct 2019 04:06:15 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> wrote:
    > PKO (skarbonka) i pekao (żubr) wciąż nie mają SCA przy
    > logowaniu.

    Przecież PKO ma obrazek, to się kwalifikuje do SCA, dlatego nic nie
    zmienili. Sugerujesz że gość się zalogował na podstawionej stronie
    (pal licho nieprawidłowy certyfikat) i nie zobaczywszy swojego
    tajnego obrazka podał się na talerzu? Aż takich idiotów nie ma.

    --
    Marek

  • 9. Data: 2019-10-18 13:20:22
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2019-10-18 o 13:13, Marek pisze:

> [...]
    > licho nieprawidłowy certyfikat) i nie zobaczywszy swojego tajnego
    > obrazka podał się na talerzu? Aż takich idiotów nie ma.

    Złodzieje podstawili stronę pośrednika płatności. I tam klient podał
    dane do logowania do banku.

    Nie wiem czy w takim przypadku pojawia się obrazek.

    --
    Pete

  • 10. Data: 2019-10-18 13:24:02
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 18 października 2019 13:14:13 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

> [...]
    > (pal licho nieprawidłowy certyfikat) i nie zobaczywszy swojego
    > tajnego obrazka podał się na talerzu? Aż takich idiotów nie ma.

    Idiota sądzi, że obrazek to jest SCA.
    Podaj mi swój login - a pamiętaj, że robisz to w pierwszym kroku, na stronie BEZ
    obrazka - to powiem Ci, jaki masz ten obrazek - i tak samo bez problemu wyświetlę Ci
    go na mojej podstawionej stronie.