  • 21. Data: 2019-06-24 15:04:55
    Temat: Re: Mechanizm wykrywania fraudu
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-06-24 o 12:35, J.F. pisze:
    > UĹźytkownik "cef"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Tak czy inaczej - generuje.

    > Jesli sprawa byla uzgodniona, to raczej nie powinno generowac klopotow.

    Jeśli nie jest to problemem w kraju użycia karty.
    Mogą mieć standardowo kilka dni aresztu albo inne niespodzianki
    i nawet potwierdzenie czy uzgodnienie z właścicielem może nie wystarczć

    > No wlasnie - raczej odmowi przyjecia zaplaty, a nie bedzie policji
    > wzywal ...

    Albo się będzie nudził i zorganizuje sobie rozrywkę.

    > Odpada zarzut poslugiwania sie cudza karta ... albo przynajmniej
    > rozmydla :-)

    Obrona tego nawet rozmydlenia, to jest problem wtórny,
    czy raczej dodatkowy wobec np zapuszkowania na miejscu.

  • 22. Data: 2019-06-24 15:11:17
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.06.2019 o 15:00, cef pisze:

    > Podejrzewam, że 90% użytkowników kart nawet nie wie
    > co to jest, a co dopiero jak tego użyć.

    Ale z tych coi bardziej popularnych nie można sie zalogować. Przykładowo
    z TOR-a do banku nie da się zalogować.

  • 23. Data: 2019-06-24 15:26:26
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 24 czerwca 2019 15:00:44 UTC+2 użytkownik cef napisał:

    > Podejrzewam, że 90% użytkowników kart nawet nie wie
    > co to jest, a co dopiero jak tego użyć.

    Pewnie i 99% - ale nie o to chodzi.
    Ty wiesz i umiesz - i jakby co masz kontrargument przeciwko tym wydumanym wykopkom,
    jakie bank urządziłby klientowi składającemu reklamację ;P
    Bo nawet nie trzeba mieć VPN, wystarczy proxy.

    Inna sprawa, że masz nauczkę, żeby karty nie dawać - albo mieć w szufladzie wyrobione
    dodatkowe lub dla pełnomocnika.
    Trzeba było zapytać na grupie, to by Ci teraz snu z oczy nie spędzało.
    Oszczędność musi być rozsądna (nie mówiąc o zostawianiu załatwienia spraw na piątek)
    - a w dobrym kantorze kupisz niewiele drożej niż nawet w IKA.
    Zaś co do bnp to trzeba im jasno powiedzieć "nie będę tu więcej kupował" - tylko
    trzeba być stanowczym oraz liczyć się z tym, że konto naprawdę trzeba będzie zamknąć,
    bo to jednak francuski bank.
    Konta w rodzaju ich premium w podobnej cenie (czyli wielkości ping-ponga) znajdziesz
    - i tak samo coś w podobie optymalnego.

    Pokazuje to też fajność pomysłu blika - a szczególnie czeków - pomijając oczywiście
    niedoróbki wykonawcze, takie jak ograniczenie do słuchawek (wyjątki - ing i
    santander) z androidem i ios (wyjątkiem było IKO, ale już wersja 2, dostępna na J2ME,
    umarła).
    Coś takiego dostępne chociażby w strefie euro, ew. w UE, byłoby dobrą rzeczą.

  • 24. Data: 2019-06-24 17:50:30
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    piątek) - a w dobrym kantorze kupisz niewiele drożej niż nawet w IKA.

    Nie przejmuję się tym faktem aż tak.
    Bardziej interesuje mnie to od strony technicznej.

    > Zaś co do bnp to trzeba im jasno powiedzieć "nie będę tu więcej kupował" - tylko
    trzeba być stanowczym oraz liczyć się z tym, że konto naprawdę trzeba będzie zamknąć,
    bo to jednak francuski bank.

    Doświadczeń dobrych z francuskimi nie mam. Utrzymuję to konto tylko dla
    karty walutowej. Jak mnie czymś jeszcze zdenerwują to założe jakies w
    Aliorze.

  • 25. Data: 2019-06-24 18:06:46
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 23 czerwca 2019 05:17:55 UTC-5 użytkownik cef napisał:
    > Czy banki mają automatycznie w systemie
    > sygnalizację zdarzeń nietypowych?
    > Np użycie karty w innym miejscu niż logowanie do systemu.
    > I czy jest jakiś automatyzm czy schemat reakcji?

    Maja, ale nie powiedza jak dziala.
    Mi kiedys zablokowalo konto mimo ze nie robilem nic dziwnego. Ot dzialalo a po 5
    minutach napisalo ze nie i mam se na infolinie dzwonic.
    Zablokowalo mi liste hasel jednorazowych i trza bylo od zera inicjalizowac dostep
    (nie mialem zmienionego numeru telefonu po zmianie operatora).

    Innym razem stwierdzilo ze logowalem sie zbyt czesto z odleglych komputerow
    (zmienialem sobie VPN na dosyc odlegly i testowalem nieco).

    A co do transakcji to mi sie nie trafilo zeby mi ja odrzucilo z blachego powodu.
    Ale czytalem ze czasem bank dzwoni zeby sie upewnic czy taka transakcja byla i to
    dany klient ja inicjowal.

  • 26. Data: 2019-06-24 19:43:56
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 24 czerwca 2019 17:50:32 UTC+2 użytkownik cef napisał:

> [...]
    >
    > Doświadczeń dobrych z francuskimi nie mam. Utrzymuję to konto tylko dla
    > karty walutowej. Jak mnie czymś jeszcze zdenerwują to założe jakies w

    A to jakaś fajna walutowa? Darmowa?
    Czy może "złota" debetówka do premium?

    Co do walutowych - lepiej kantor aliora lub N26 - albo z innej technologii curve.
    N26 najlepsze.

  • 27. Data: 2019-06-24 19:44:45
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    A który to taki żartowniś?

  • 28. Data: 2019-06-24 21:10:00
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-06-24, s...@g...com <s...@g...com> wrote:

    [...]

    > A co do transakcji to mi sie nie trafilo zeby mi ja odrzucilo z blachego powodu.
    > Ale czytalem ze czasem bank dzwoni zeby sie upewnic czy taka transakcja byla i
    > to dany klient ja inicjowal.

    To tak serio? :) Jakby tak przypadkiem wylosowali do sprawdzenia np. transakcję
    opłacenia za dajmy na to serwis porno, to mogłoby być ciekawie :D

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 29. Data: 2019-06-24 21:20:17
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    s...@g...com writes:

    [...]
    > A co do transakcji to mi sie nie trafilo zeby mi ja odrzucilo z blachego powodu.
    > Ale czytalem ze czasem bank dzwoni zeby sie upewnic czy taka transakcja byla i to
    dany klient ja inicjowal.

    Mi kiedyś w czasie świątecznych zakupów sie zdarzyło, że terminal
    najpierw coś napisał sprzedawcy (nie odmowa, tylko właśnie, żeby
    sprzedawca zweryfikował telefonicznie), a chwilę później citi zadzwoniło
    do mnie.
    KJ

    God grant us the serenity to accept the things we cannot change, courage to
    change the things we can, and wisdom to know the difference.

  • 30. Data: 2019-06-24 21:22:06
    Od: cef <c...@i...pl>

    trzeba być stanowczym oraz liczyć się z tym, że konto naprawdę trzeba będzie zamknąć,
    bo to jednak francuski bank.

    > A to jakaś fajna walutowa? Darmowa?
    > Czy może "złota" debetówka do premium?

    Eurowy MC dawna karta Raifi-Polbank przeniesiona do BNP po fuzji.
    Opłata jest chyba 10 EUR/rok, ale to jest dla mnie akceptowalne.

    > Co do walutowych - lepiej kantor aliora lub N26 - albo z innej technologii curve.
    > N26 najlepsze.

    Zobaczymy jak pójdzie obsługa w oddziale jak będę chciał
    coś wypłacić i wtedy jak się wkurzę to zrezygnuję